Flink~Pike Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Jeg har i min voksne alder utviklet en ekstrem angst i forhold til å få omgangssyke og kaste opp. Etter noen runder der hele familien har vært nede for telling har jeg helt panikk for å få det viruset. Om noen av barna sier de har vondt i magen, eller er kvalm er hundreogett ute og jeg får angst. Angsten er høy puls, frykt, rastløshet, gråting, og gjerne frostrier. Jeg jobber i barnehage i tillegg så jeg blir utsatt for angsttriggere der også. I sesongen fokuserer jeg nesten ikke på noe annet og har store problemer daglig. Dette styrer livet nå, det er helt håpløst.Jeg gruer jeg meg til ferie, tenk viss... jeg trenger noen tips til hva som kan lette angsten og hører gjerne fra dere med samme problem om dere har noen tips
Blue Berry Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, Flink~Pike skrev: Jeg har i min voksne alder utviklet en ekstrem angst i forhold til å få omgangssyke og kaste opp. Etter noen runder der hele familien har vært nede for telling har jeg helt panikk for å få det viruset. Om noen av barna sier de har vondt i magen, eller er kvalm er hundreogett ute og jeg får angst. Angsten er høy puls, frykt, rastløshet, gråting, og gjerne frostrier. Jeg jobber i barnehage i tillegg så jeg blir utsatt for angsttriggere der også. I sesongen fokuserer jeg nesten ikke på noe annet og har store problemer daglig. Dette styrer livet nå, det er helt håpløst.Jeg gruer jeg meg til ferie, tenk viss... jeg trenger noen tips til hva som kan lette angsten og hører gjerne fra dere med samme problem om dere har noen tips Har slitt med dette siden jeg var 6 år(er nå 33). Har ikke kastet opp siden da, men har vært kvalm og brekt meg. Får omgangssyke, men da gjerne diaré og brekninger (Klarer ikke å spy, så jeg har alltid holdt igjen oppkastet slik at lukkemuskelen er veldig sterk). Jeg spriter meg mye, klorer badet hele vinteren og spes hvis noen er ugne eller kvalme. Jeg blir fysisk dårlig og får alle symptomer med en gang noen nevner omgangssyken eller kvalme. Har dessverre ingen gode råd, men føler virkelig med deg... Har 2 barn som dessverre har en mor som ikke er mye til hjelp hvis de er dårlige, da må far trå til..
Hulderen Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 Om det er en trøst, så er dere ikke alene om det. Fobi mot å kaste opp har fått et eget navn; Emetofobi.
Humle Brumle Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 Jeg tror du bør prøve terapi. Snakk med fastlegen din
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Hva er det verste som kan skje om du kaster opp? Kroppen er laget slik at den kvitter seg med dritt når den blir syk. Anonymkode: 40367...59c
Hulderen Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er det verste som kan skje om du kaster opp? Kroppen er laget slik at den kvitter seg med dritt når den blir syk. Anonymkode: 40367...59c Har man fobi mot noe, så hjelper det ikke med fornuftige argument. En person med edderkoppfobi vet at edderkoppen ikke er giftig. Det hjelper ikke det spøtt når kroppen går i full panikkmodus og pumper ut adrenalin at noen sier: «så så, den er ikke farlig». 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå