Gå til innhold

Hva slags produkter trenger babyen min ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, nocco skrev:

😂😂😂😂😂😂

Var det morsomt? 

Anonymkode: 5e469...1b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et par spruter olje oppi en badebalje med mange liter går bra, slapp av! Enkelte krisemaksimerer veldig... Så lenge du ikke skal bære baby veldig langt og er svak i armene går det helt fint. 

Baby får heller ikke fett hår med mindre du har oppi store mengder, med mindre den har ekstremt mye hår da! Hva er grunnen til at dere bruker såpe og sjampo på så små barn? Opplys meg gjerne! 

Anonymkode: fc01f...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min baby er nå 11 mnd og det vi nå har hatt bruk for er:

- babyolje i badevannet 

- inotyol (eller hvordan det skrives) når baby er litt rød i rompa

- neglesaks (kjøpte «vanlig» saks på apoteket og ikke sånn vanlig negeklipper for da så jeg hele tiden hvor jeg klippet) 

Anonymkode: bce33...9b4

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et par spruter olje oppi en badebalje med mange liter går bra, slapp av! Enkelte krisemaksimerer veldig... Så lenge du ikke skal bære baby veldig langt og er svak i armene går det helt fint. 

Baby får heller ikke fett hår med mindre du har oppi store mengder, med mindre den har ekstremt mye hår da! Hva er grunnen til at dere bruker såpe og sjampo på så små barn? Opplys meg gjerne! 

Vi bruker såpe, for har vi olje i vannet får han som sagt fett hår. Og shampo må jo brukes, hva skal man ellers vaske håret med? 🤷‍♀️

Skrevet

Min baby er 2 uker i dag. 

Vi bruker økologisk kokkos olje i badevannet.  

Til rumpa bruker vi benphanten og iotyl. 

Vi bruker tonnevis av tørr servietter. 

Saltvannsdråper,nesesuger, qtips, paracet, termometer er også fint å ha liggende 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker såpe, for har vi olje i vannet får han som sagt fett hår. Og shampo må jo brukes, hva skal man ellers vaske håret med? 🤷‍♀️

Da har han vel masse hår? Hvis ikke, bruk en vaskeklut når dere bader for å forsiktig vaske hår og hodebunn med. Har ikke sett en baby som får fett hår av det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har han vel masse hår? Hvis ikke, bruk en vaskeklut når dere bader for å forsiktig vaske hår og hodebunn med. Har ikke sett en baby som får fett hår av det. 

Ja, han har en del hår. Vi begynte med å bare ha olje i vannet, men ga fort opp det når han fikk så fett hår. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Bad ungen på kvelden, så er håret fint neste dag igjen.

Hvis du absolutt må bruke såpe og sjampo pass på riktig og og skyll av baby. De har sart hud, og du ville ikke likt det selv å ha masse såpe på kroppen og du ikke skyller av. 

Anonymkode: 847b7...244

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke kjøpe noe på forhånd egentlig. Litt salve hvis babyen blir sår kan være greit å ha, men man får jo tak i det senere også. Brukte også 1-2 dråper olje i badevannet, men det er heller ikke absolutt nødvendig. Det gjør det dog lettere å vaske babyen syns jeg. Tørre engangskluter med vann er det eneste vi har vasket babystumper med. 

Ellers er mitt beste råd å kjøpe det man trenger når behovet melder seg. Ellers blir man sittende mye mye greier som egentlig aldri blir brukt.

Anonymkode: 8704b...c4c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bad ungen på kvelden, så er håret fint neste dag igjen.

Hvis du absolutt må bruke såpe og sjampo pass på riktig og og skyll av baby. De har sart hud, og du ville ikke likt det selv å ha masse såpe på kroppen og du ikke skyller av. 

Han bader alltid på kvelden, og nei, håret er ikke fint igjen om morgenen. Shampo og såpe fungerer best her. 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Små babyar treng ikkje noko anna enn vatn å vaske håret med, fekk eg vite av fødeavdeling og helsestasjon. Men det kommer vel an på hårlengde og om babyen har fått noko kliss i håret. Da går det jo ikkje så lett bort med vatn...

Anonymkode: 894c9...3cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Små babyar treng ikkje noko anna enn vatn å vaske håret med, fekk eg vite av fødeavdeling og helsestasjon. Men det kommer vel an på hårlengde og om babyen har fått noko kliss i håret. Da går det jo ikkje så lett bort med vatn...

Anonymkode: 894c9...3cd

Bruker vi ikke såpe så stinker han av gammelt gulp. Spesielt håret. Så såpe må til. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke kjøpe noe på forhånd egentlig. Litt salve hvis babyen blir sår kan være greit å ha, men man får jo tak i det senere også. Brukte også 1-2 dråper olje i badevannet, men det er heller ikke absolutt nødvendig. Det gjør det dog lettere å vaske babyen syns jeg. Tørre engangskluter med vann er det eneste vi har vasket babystumper med. 

Ellers er mitt beste råd å kjøpe det man trenger når behovet melder seg. Ellers blir man sittende mye mye greier som egentlig aldri blir brukt.

Anonymkode: 8704b...c4c

Noen ting som feks Paracet kan være fint å ha liggende, i tilfelle man trenger en søndagskveld.

Anonymkode: ab3cd...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier det ikke er anbefalt med olje, fra hvilken anbefaling? Dette går utelukkende pga sikkerhet skjønner jeg og ikke pga hud. Og så farlig kan det vel ikke være.

Vi fikk badeolje fra sykehuset og badet baby hver dag med 1 dl olje. Det gikk helt fint. 

1 dl?!

Anonymkode: d28a6...740

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier det ikke er anbefalt med olje, fra hvilken anbefaling? Dette går utelukkende pga sikkerhet skjønner jeg og ikke pga hud. Og så farlig kan det vel ikke være.

Vi fikk badeolje fra sykehuset og badet baby hver dag med 1 dl olje. Det gikk helt fint. 

Mente du 1 dråpe?😅 Ts: jeg bruker kokosa olje til baby, fås kjøpt på apotek. Anbefales!

Anonymkode: ea689...c8c

Skrevet
På 29.6.2020 den 6.18, AnonymBruker skrev:

Olje i badevannet er ikke anbefalt. Babyen blir glatt og lett å miste, kan brukne. Smør hellr på litt olje etterpå dersom veldig tørr hud. 

Anonymkode: 97804...98f

Hvorda kan en baby som er vant til å være i fostervann drukne?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Flamme said:

... fordi i motsetning til i magen, får den ikke lenger oksygen gjennom en navlestreng, og må puste? Og den kan ikke puste under vann?

Anonymkode: 56b78...bbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Flamme skrev:

Tuller du? Du har ikke baby, sant? 

Anonymkode: d4073...2d7

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Du har ikke baby, sant? 

Anonymkode: d4073...2d7

Haha jo jeg har en baby! Og er selvfølgelig livredd for å miste hun i vann. Men mente de enten kunne holde pusten ganske lenge eller puste under vann. Jeg bør vel google litt mer.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker både sjampo og babyolje i badevannet, mini har veldig mye hår og det må til for å fjerne rester av gulp. Har ikke så mye problemer med glatt baby og mini har faktisk trengt den oljen for å løse opp i floker også så det funker for oss i alle fall. Til bleieskift bruker vi tørrservietter og kokosolje, har kanskje brukt bepathen en gang til tørr hud men kokosoljen funker vel så bra. Ellers har vi trengt termometer, saltvannsdråper, q-tips og neglesaks. Har nesesuger liggende og har også hatt behov for flytende Paracet en gang. 

Anonymkode: cb850...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...