Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er null problem!

Selv fettere og kusiner kan bli sammen!

Anonymkode: 371d1...d57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Horrorfreak skrev:

Tror Anders Jacobsen ble sammen med tremenningen sin?

👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et etnisk norsk par som er søskenbarn. De vokste i tillegg opp i nærheten av hverandre og hadde en del kontakt i barndommen. De har ikke møtt noe særlig fordømmelse eller problemer sosialt. Det eneste de har møtt på var før de fikk barn at noen uvitende mennesker påsto at det var høy fare for misdannelser. Det stemmer jo ikke. Men uvitende mennesker stoler oftere på sine egne påfunn enn på fakta, dessverre. Så ikke bry dere om sånne folk hvis dere skulle oppleve å støte på noen. Kjærlighet er vakkert uansett. 

Anonymkode: 54480...cf0

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk, kjære deg, du aner ikke hvor mye det betyr akkurat nå det du sier. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uvitende mennesker stoler oftere på sine egne påfunn enn på fakta, dessverre.

Akkurat. Det er bare å lese denne tråden!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/29/2020 at 12:18 AM, AnonymBruker said:

Vær seriøs. 

Anonymkode: fcc94...44e

Kjøp deg en banjo og kjør på. Nei du trenger ikke engang banjo hele landet er ikke langt fra slekt...

Anonymkode: d7b9e...e41

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en banjo og kjør på. Nei du trenger ikke engang banjo hele landet er ikke langt fra slekt...

Anonymkode: d7b9e...e41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det helt ok. Jeg kjenner absolutt ingen av mine tremenninger. Hadde ikke visst hvem de var om jeg så hadde snublet over dem;) 

Anonymkode: 95bbf...48e

• Liker 2
Skrevet
På 29.6.2020 den 9.27, Ann Mo skrev:

Hvis jeg hadde blitt forelska og følt det var det riktige - så hadde jeg ikke brydd meg.

Det er for langt ut i slekt til å være for galt til å ikke følge lykken. Slektskapet er at de har 2 av 14 oldeforeldre felles. For eventuelle barn blir det tipp oldeforeldre.

Hadde jeg ikke vært forelska eller følt dette var den beste mann for meg, så hadde jeg ikke innlatt til noe. (Det er vel kun dette vi alle kan snakke ut fra, vi som kommenterer her. Vi har har ikke vært i situasjonen.)

Unntaket må vel være om det fantes få mannfolk eller noe, i så fall.

14 oldeforeldre?

• Liker 1
Skrevet

For meg hadde det føltes feil, da tremenningene er nær slekt. Men juridisk er det ikke et problem, og jeg tviler på at eventuelle barn vil få flere sykdommer etc., med mindre man har fått barn innenfor slekten over generasjoner.

Jeg tenker enhver må gjør det som føles rett for seg i et slikt tilfelle, og selv om jeg personlig ikke ville hatt et forhold til en tremenning, så hadde jeg ikke sett ned på eller reagert over at noen andre hadde det.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Aristoteles skrev:

14 oldeforeldre?

1. 2 som som blir kjærester

2. 4 foreldre til dette kjæresteparet. 

3. 8 besteforeldre til kjæresteparet. 

4. 16 oldeforeldre til kjæresteparet. 

Men dersom de har til felles at ett av parene som er oldeforeldre har de begge som oldeforeldre, så er det bare 14 oldeforeldre til kjæresteparet. 

Skrevet
14 minutter siden, Ann Mo skrev:

1. 2 som som blir kjærester

2. 4 foreldre til dette kjæresteparet. 

3. 8 besteforeldre til kjæresteparet. 

4. 16 oldeforeldre til kjæresteparet. 

Men dersom de har til felles at ett av parene som er oldeforeldre har de begge som oldeforeldre, så er det bare 14 oldeforeldre til kjæresteparet. 

En enklere måte å si det på, er vel at de vil ha 25% genmateriale felles.

Skrevet

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Ann Mo skrev:

Da heter det 2 av 16, ikke 2 av 14 ;) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Aristoteles skrev:

12.5%

Skrevet (endret)

Da jeg var yngre var jeg tiltrukket av min kusine men jeg kunne aldri i verden gått noe lenger enn det det synes jeg er ekkelt tror jeg, men tremenning og kusine er jo ikke det samme da

Endret av nå_er_nok
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12.5%

Ja, selvfølgelig :) 1/8, ikke 1/4. Skulle skyldt på at det er for tidlig på morgenen ennå, men da framstår jeg vel både som en dust i matte, og en sløv dagsover på samme tid 😄

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvordan du kjenner tremenningen. Hvis dere treffes i familieselskaper, og du kaller faren hans for onkel (han er jo din grandonkel), så tenker jeg at det blir for nærmt.

Anonymkode: 3ba16...fcf

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Aristoteles skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12.5%

Det stemte visst ikke det heller. Det er visst så lite som 0-6% i følge Wikipedia. Kommer ikke inn på den artikkelen til illustrert vitenskap, men antar at det Wikipedia sier, ikke er så feil. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemte visst ikke det heller. Det er visst så lite som 0-6% i følge Wikipedia. Kommer ikke inn på den artikkelen til illustrert vitenskap, men antar at det Wikipedia sier, ikke er så feil. 

Joda, felles genmateriale-prosenten stemmer. Men nå er det jo slik at genene ikke nødvendigvis slår ut likt. Søsken kan i teorien ha alt fra 0 til 100  % like gener, selv om ytterpunktene selvfølgelig er høyst uvanlig, men felles genmateriale er likevel 50%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...