Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vær seriøs. 

Anonymkode: fcc94...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er juridisk lov i hvert fall. Jeg vil si nei, men jeg kommer fra en ekstremt knyttet familie, så en tremenning føles for meg veldig nær. I en familie hvor man kanskje ikke har så god kontakt vil det muligens være litt annet. Må allikevel si at jeg syns man bør finne seg noen utenfor familien. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg blir det for nært, synes det er sært å se folk i slekt som par.

Anonymkode: 30eb5...c97

• Liker 2
Skrevet

Ja, for nært. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Anzii skrev:

Det er juridisk lov i hvert fall. Jeg vil si nei, men jeg kommer fra en ekstremt knyttet familie, så en tremenning føles for meg veldig nær. I en familie hvor man kanskje ikke har så god kontakt vil det muligens være litt annet. Må allikevel si at jeg syns man bør finne seg noen utenfor familien. 

Om det juridisk er lov, burde det kanskje vært ok. Det handler her om noen man ikke har så god kontakt med. 

Anonymkode: fcc94...44e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke mine tremenninger, flesteparten aner jeg ikke hvem er en gang, og noen har jeg hørt navnet på. Jeg ser gel ikke på det som særlig nært, men realiteten er at det er nært. Biologisk, eller genetisk blr det være uaktuelt om msn skal ha barn.

Anonymkode: bb3d3...db2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok. Tror ikke man behøver å søke for å få det til å gå gjennom, så vidt jeg vet. Jeg kjenner et ektepar som er tremenninger, forresten. Når man blir voksen får man jo som regel mindre kontakt med ens søskenbarn, og tremenninger er lengre ute i slekta, selv om det selvsagt er dette med gener som man bør tenke på. Sjekk ut lovdata.no og lov om ekteskap.

Sjekk paragraf 3 her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1991-07-04-47/KAPITTEL_1-1#KAPITTEL_1-1

Anonymkode: 6ef95...bea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor og min far er i slekt. De er 5 menninger ellernoe. Ganske langt ute. Ble litt sjokkert da hun fortalte meg for de har samme etternavn da jeg spurte hva pikenavnet hennes var 😆 

De er vokst opp i samme bygd og det ble ikke så sett ned på. Hun fikk litt trøbbel da hun fikk broren min for de på sykehuset trodde først at de var gift. Så måtte de stadfeste hvor nært i slekt de var. 

Tenker at 3 menninger er ikke så ille, men fortsatt veldig sært. Hadde ikke kunnet sett for meg at ungen min ble sammen med ungen til søskenbarnet mitt. 

Anonymkode: 5bbcf...41e

• Liker 4
Skrevet

Hør med kongefamilien eller imamene.. Folk mener jo forskjellig. Tror ikke jeg ville falt for en jeg visste var tremening, men siden jeg har så mange kunne jeg fort gjort ha støtt på en på Tinder uten å vite det. Nå som jeg ikke skal ha barn ville jeg neppe brydd meg, men tror jeg ville tenkt at det var genetisk problematisk om jeg var i 20-åra. Prøver å forestille meg at jeg fikk vite at et vennepar var tremenninger, og tror jeg bare ville tenkt, hm, pussig, og ikke brydd meg mer med det. Deres sak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ugg, det hadde vært for nært. Enkelt med store feiringer da. Alle er i slekt  og de fleste kjenner hverandre 😆

Anonymkode: 1b832...412

AnonymBruker
Skrevet

When the family tree doesn't fork, you might be a redneck.

For nært. Slektstreff er ikke en sjekkearena. Seriøst, min kusines datter og min sønn bør ikke bli et par. Det er for nærme. 

Anonymkode: 65171...893

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det blir for nært, uansett om jeg ikke kjenner dem. Vi har jo samme oldeforeldre!! Kjenner faktisk et ektepar som er tremenninger og har vært sammen helt siden ungdomsskolen. Nå er de godt voksne og har voksne barn. Ett av barna har en fysisk misdannelse og alle barna har slitt en del psykisk som jeg vet, mon tro om det kan skyldes slektskapet til foreldrene?

Anonymkode: 4bc4c...777

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde blitt forelska og følt det var det riktige - så hadde jeg ikke brydd meg.

Det er for langt ut i slekt til å være for galt til å ikke følge lykken. Slektskapet er at de har 2 av 14 oldeforeldre felles. For eventuelle barn blir det tipp oldeforeldre.

Hadde jeg ikke vært forelska eller følt dette var den beste mann for meg, så hadde jeg ikke innlatt til noe. (Det er vel kun dette vi alle kan snakke ut fra, vi som kommenterer her. Vi har har ikke vært i situasjonen.)

Unntaket må vel være om det fantes få mannfolk eller noe, i så fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som ikke fant ut at de var tremenninger før de allerede hadde vært sammen et par år, da det viste seg at de var invitert på samme slektstreff. De gikk først fra hverandre, men fant ut at de ikke var lykkelig uten hverandre. De har nå barn sammen. Å bli sammen med en tremenning i seg selv er ikke noe problem hverken juridisk eller genetisk (det finnes en ørliten sjanse for misdannelser, om man er bekymret kan man ta en gentest for å finne ut om man har for mange likheter), men om man har vokst opp med kjennskap til hverandre vil det nok føles litt for rart.

Anonymkode: e0b85...dd3

AnonymBruker
Skrevet

Til og med søskenbarn kan helt lovlig gifte seg og få barn. 

Anonymkode: dc91f...dcd

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til og med søskenbarn kan helt lovlig gifte seg og få barn. 

Men det burde det ikke. Alle forstår at det er negativt. Dokumentasjon på skader er massiv. Men alle forstår hvorfor man ikke kan forby det. På samme måte som omskjæring. Disse gruppene vil gjøre det uansett. Og hvordan kan norske myndigheter finne ut om ektefellen fra den asiatiske landsbygda er nabo eller kusine? 

Det er i praksis umulig å håndheve. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det burde det ikke. Alle forstår at det er negativt. Dokumentasjon på skader er massiv. Men alle forstår hvorfor man ikke kan forby det. På samme måte som omskjæring. Disse gruppene vil gjøre det uansett. Og hvordan kan norske myndigheter finne ut om ektefellen fra den asiatiske landsbygda er nabo eller kusine? 

Det er i praksis umulig å håndheve. 

I en generasjon spiller det ingen rolle. Det er når det blir gjort i flere generasjoner at det blir genetiske problemer, slik vi kan se det i de europeiske kongehusene blant annet. F.eks var jo  Kong Olav og Märtha søskenbarn og Kong Haakon og Maud var også søskenbarn...

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar, det hjelper litt på at de fleste her har en positiv innstilling til det jeg spør om. Har det vanskelig for tiden. 

Skrevet

Jeg ser ingen problem med at tremenninger blir sammen. Det er virkelig ikke noe du trenger å føle på ❤

3 minutter siden, 89er said:

Takk for svar, det hjelper litt på at de fleste her har en positiv innstilling til det jeg spør om. Har det vanskelig for tiden. 

Gjest Horrorfreak
Skrevet

Tror Anders Jacobsen ble sammen med tremenningen sin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...