AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Min lille har skjevt hode og en favorittside. Som mor har jeg veldig dårlig samvittighet, dette er jo min feil. Har lest på nett om alle ulempene dette innebærer og det gjør meg bare enda mer uvel. Vi har nå begynt å trene nakken og avlaste siden som er skjev. Vi har også blitt henvist til Fysioterapaut og har vår første time neste uke. Har noen av dere erfaringer med dette? Hba gjorde dere for å forebygge? Klarte dere å rette opp skjevt hode? Hilsen bekymret førstegangsmor med svært dårlig samvittighet... Anonymkode: 1946e...7f4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Min hadde det. Muligens pga vacuum-fødsel. Ble oppdaget av helsesøster med en gang vi kom hjem. Det ble 6 mnd med fysioterapi 2 ganger i uken, som ikke virket. Da henviste fysioterapeuten til Manuell terapi (de er utdannet fysioterapeut pluss kiropraktor). En behandling på 2 minutter, så var saken løst 😀. Anonymkode: b67d4...f24
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 Dette er ganske vanlig. Min første hadde det, det skal veldig lite til når de har en favorittside. Det rettet seg veldig fint opp da vi begynte å jobbe med det og er ikke synlig i dag. Ha mye magetid, og jobbe med å få babyen til å se andre veien. Når babyen sover, pass på å snu på hodet. Vår vrengte alltid hodet tilbake til favorittsiden under søvn, så vi måtte snu det. La et hardt sammenrullet lite håndkle bak ryggen hans så han fikk en liten vipp over på siden, det hjalp også. Anonymkode: 86428...4b0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ganske vanlig. Min første hadde det, det skal veldig lite til når de har en favorittside. Det rettet seg veldig fint opp da vi begynte å jobbe med det og er ikke synlig i dag. Ha mye magetid, og jobbe med å få babyen til å se andre veien. Når babyen sover, pass på å snu på hodet. Vår vrengte alltid hodet tilbake til favorittsiden under søvn, så vi måtte snu det. La et hardt sammenrullet lite håndkle bak ryggen hans så han fikk en liten vipp over på siden, det hjalp også. Anonymkode: 86428...4b0 Tusen takk for gode råd! Vi skal også jobbe med dette, håper vi også får god hjelp av fysioterapeuten. Anonymkode: 1946e...7f4
Sjela Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 Min ble tatt med vakuum og hadde så kink i nakken at hele kroppen flytta seg om jeg prøvde å bytte side. Innen vi fant ut av det og fikk vært på en time hos kiropraktor (som løste det) hadde han da fått skjevhet. Ble henvist til fysioterapeut og fikk beskjed om å trene (om jeg husker riktig) 15 minutter hver dag på gulvet/hardt underlag på motsatt side (den siden som ikke er flat) for å jevne ut. Og det er mye å skulle holde oppmerksomheten med en leke eller annet sånn selvsagt, så det må ikke være 15 min i strekk. Han har ingen antydning til dette i dag så ikke bekymre deg for mye. Så lenge man følger det opp når man oppdager det.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Gjør favorittsiden kjedelig. Vi hadde en stor papplate på favorittsiden der babyen lå på dagtid. Anonymkode: 8fc6c...e3f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette er ganske vanlig. Min første hadde det, det skal veldig lite til når de har en favorittside. Det rettet seg veldig fint opp da vi begynte å jobbe med det og er ikke synlig i dag. Ha mye magetid, og jobbe med å få babyen til å se andre veien. Når babyen sover, pass på å snu på hodet. Vår vrengte alltid hodet tilbake til favorittsiden under søvn, så vi måtte snu det. La et hardt sammenrullet lite håndkle bak ryggen hans så han fikk en liten vipp over på siden, det hjalp også. Anonymkode: 86428...4b0 Dette. Vi fikk øvelser og der gikk fort over. Det er veldig vanlig. Anonymkode: a409a...a35
Milli94 Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 https://www.mimmis.no/mimos-babypute-s?gclid=Cj0KCQjwoub3BRC6ARIsABGhnyZ_iYxRqgAgLqKcf9uPS3VH71VVBCAeiH6OC8xzTiag8C8E12Xgiq4aAi6hEALw_wcB Vi ble anbefalt denne puten av fysioen for at hodet skulle bli rundere igjen. Den er dyr, men nå har endelig sønnen vår fått "vanlig" fasong igjen. Bruker den i senga og i vogna ! 😊
Mrs Robinson Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Hvis du gir på flaske: mat konsekvent på ene armen slik at kulen på hodet flater ut i albuekroken
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 2 timer siden, Mrs Robinson skrev: Hvis du gir på flaske: mat konsekvent på ene armen slik at kulen på hodet flater ut i albuekroken Takk! Han får kun mat på flaske Anonymkode: 1946e...7f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå