Gå til innhold

Søsteren min mistet alt i brann. Trenger klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min mistet nylig alt i brann. Jeg tenkte å overraske henne med klær, sko og ting hun trenger. Hun trenger en hel garderobe med alt av sommerklær, vanlige klær, penklær osv. Hun er også veldig glad i å gå tur og hadde satt pris på noen ordentlige turklær. 

kom gjerne med forslag om det er noe essensielt man trenger i klesskapet. Hvor mye burde jeg kjøpe inn av hvert plagg? 

Anonymkode: acc03...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig snilt av deg 😊 anbefaler å kjøpe Basic klær, tenk f.eks. på hva du selv ville pakket for 2-4 uker. 

Vurdert å gå på finn å få sko, klær og vesker gratis? Så kan hun bytte ut etterhvert?

AnonymBruker
Skrevet

Så snilt av deg. Regner med du vet hva hun liker, så kjøp noe hun liker 😊

Anonymkode: f01bf...a8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun får vel igjen penger til det på forsikringen?

Anonymkode: 138c1...b02

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun får vel igjen penger til det på forsikringen?

Anonymkode: 138c1...b02

Ja, det regner jeg med. Tenkte å kjøpe litt uansett:) ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en kreativ vri på spørsmålet om hvordan man bygger opp en kvinnegarderobe. Åtte poeng. 

Anonymkode: a5b13...d9b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken str er hun? Kan hende jeg kan hjelpe, skal sortere ut kleskapet. Har str small og noe medium.

Anonymkode: cd526...b94

Skrevet

Kan du ikke ta henne med på shopping, så kan hun velge hva hun selv vil ha.

• Liker 1
Skrevet

Alt etter budsjett ville jeg kjøpt hvite sneakers eller et par birkenstock og en sommerkjole. Da har hun et antrekk. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var en kreativ vri på spørsmålet om hvordan man bygger opp en kvinnegarderobe. Åtte poeng. 

Anonymkode: a5b13...d9b

Eller tigge litt fra godtroende kvinnfolk, ti poeng.

Anonymkode: d8195...fd7

• Liker 2
Skrevet

Turbukse og jakke (kanskje en sekk også)

tsjorter og singleter (minst 3 av hver)

shorts (minst 3)

badetøy (2)

truser (minst 10, gjerne flere, praktisk å ikke måtte vaske hele tiden)

sokker (bomull og tynne ullsokker, 10 par og 5 par)

ullundertøy (2 sett)

enkel sort penbukse (1)

bluser (2/3)

ullgenser og bukse (1, nøstebarn sitt er bra)

vanlige bukser (3)

turkortbukse hvis hun liker det/bruker det

treningstøy (til tur i varmt vær, 2 sett kanskje?)

lue, votter, tjukke sokker, pannebånd (ull er godt)

sommerkjole/penkjole

BHer (minst 3, svart, hvit og hudfarget)

sportsbher (3)

joggesko, støvler, tursko, sandaler 

evt. Liggeunderlag, sovepose og hengekøye/telt

pass på å få med byttelapp på sko og sekk i hvertfall, men gjerne alt av dyre plagg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dongeri bukse, hvit t skjorte, hvite ankelsokker og kanskje en genser. 3 pk med truser/sokker og en hvit bh? 

Anonymkode: 83268...7c9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min mistet nylig alt i brann. Jeg tenkte å overraske henne med klær, sko og ting hun trenger. Hun trenger en hel garderobe med alt av sommerklær, vanlige klær, penklær osv. Hun er også veldig glad i å gå tur og hadde satt pris på noen ordentlige turklær. 

kom gjerne med forslag om det er noe essensielt man trenger i klesskapet. Hvor mye burde jeg kjøpe inn av hvert plagg? 

Fra stavanger?

Anonymkode: 2a6af...b67

AnonymBruker
Skrevet

Leit å høre håper alt gikk bra med søsteren din. Så snilt av deg å kjøpe klær jeg vil nok tro hun hadde settet stor pris på det.

Håper søsteren din har innboforsikring. 

Anonymkode: 3878b...293

AnonymBruker
Skrevet

Jeans, tskjorter, undetøy, ankelsokker, sneakers, pumps

Anonymkode: e4250...6da

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har forsikring får hun forskudd på penger til nødvendigheter som klær siden forsikringssaken vil ta tid. Vi mistet også alt i brann for noen år siden, tok vel 2 mnd før alle penger var på konto. Uansett, hyggelig at du vil kjøpe inn til din søster - det setter hun nok pris på 😊

Anonymkode: 76760...1b1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller tigge litt fra godtroende kvinnfolk, ti poeng.

Anonymkode: d8195...fd7

Hvor leser du at TS spør folk her inne om klær eller penger?

Og hvis noen uansett har bestemt seg for å rydde unna klær, spiller det noen rolle for deg om det går til en Fretex container eller en fremmed kvinne?

Anonymkode: 6fd32...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha satt pris på å få vært med på shoppingen selv :) Kan hende hun får plagg hun egentlig ikke trenger eller liker, selv om meningen er veldig god. Men nå er jeg veldig nøye på hva jeg velger å kle meg i, passer f.eks på materialene og at det sitter skikkelig. Vet ikke om din søster er like nøye?

Anonymkode: 7d207...c28

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har da forsikring, da får hun kjøpt igjen alt hun hadde. Du kan kjøpe et par dovre underbukser så hun holder seg god og varm nedentil.

Anonymkode: 5b8f4...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...