Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ansvaret for alt på jobben for tiden, da sjefen har ferie, dette er i en butikk. Jeg har i lengre tid slitt med store øyeplager som forverres kraftig på jobb grunnet kjemikaliene der, jeg ser kun tåkesyn. Har vært hos lege tidligere, men jeg må komme meg dit igjen. Men problemet er at jeg ikke har noen å sette inn for meg, så jeg tør ikke å gå til lege da jeg er redd legen sier jeg må sykmeldes grunnet kjemikaliene..... Jeg ser kun tåkesyn og har smerter i øya, mistenker selv hornhinnebetennelse- noe jeg har hatt for 20 år siden også. Man kan risikere å bli bli leste jeg om dette er ubehandlet. Men jeg er alltid så redd for å være borte fra jobb, er så ekstremt pliktoppfyllende og sjefen kommer vel til å klikke da han må reise hjem fra ferie. Flere som er redd sjefen sin også aldri  dermed aldri tør å være borte uansett årsak?:( 

Anonymkode: 304f0...4f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjefen din sin jobb å skaffe vikar. Få en legetime når du har fri. Helsa først, det er mye viktigere enn jobb! De får ha butikken stengt hvis ingen andre kan jobbe.

Anonymkode: f3cb0...1f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må komme deg til legen! Steng butikken de timene du er hos legen og ta problemet med evt sykemelding når det blir aktuelt. Om du bor i større by kan du evt få time hos volvat eller lignende på ettermiddag/kveldstid. 

Anonymkode: abe0c...0e2

AnonymBruker
Skrevet

Hva er verst, å bli blind eller stenge butikken en stund? 

Anonymkode: 56297...619

AnonymBruker
Skrevet

Kan skjønne deg for mindre ting som ikke haster, og jeg ville heller ikke flydd til lege for den minste ting, men dette -må- du få sjekket ut, siden konsekvensen kan være stor. Du ofrer ikke synet ditt for noen arbeidsgiver!

Tenk deg selv, skulle du få kraftig redusert syn, så kan det også bli vanskelig å få en annen jobb i fremtiden, så her må du tenke mest på deg selv. 

Anonymkode: e54c7...a57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...