Gå til innhold

Lekestue - Kjøpe eller ikke kjøpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi teller på knappene om vi skal kjøpe en lekestue. Husker selv fra da jeg var barn hvor mye glede vi hadde av det. Synes det er så koselig også. Mannen min mener det er bortkastede penger, fordi de ikke blir noe særlig brukt. VI har en jente som snart er 4 år, og venter snart en gutt. Det blir ikke flere barn enn det. Begynner jenta og bli for stor? Vil gutten ha noe glede av det? Erfaringer? De koster jo ganske mye så greit å ikke kjøpe noe så dyrt om det aldri blir brukt. Har sett på denne blant annet, og den koster jo 17.000 så det er jo en investering.

image.png.10eaa6b8ab4b8b5b35ae5b447d82144b.png

Anonymkode: ea561...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den var skikkelig fin!

Det eneste jeg husker fra lekestuene til vennene mine var at vi ikke gadd å leke der inne fordi de var fulle av edderkopper og spindelvev. 

Men hvis du vasker der hver dag blir det sikkert idyllisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt hage hadde jeg kjøpt en til sønnen min når han var liten. Hadde en selv og den ble flittig brukt. Min var ren og pen, vasket og styrte der inne jeg. :ler: Ingen av de jeg kjenner hadde noe spindelvev eller dritt inni lekehusene sine, alt var veldig rent og pent med tanke på at det var barn som var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi overnattet i min venninne sin om sommeren flere år. Det var stor stas!

Anonymkode: 2bc78...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er mange som gir vekk eller selger billig på finn. Det er og billigere å bygge selv. 

Anonymkode: 395ce...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lekestue er moro, jeg drømte alltid om det som barn. Hvis du er lur kjøper du en som er såpass stor at den kan brukes som et lite anneks med 1-2 sengeplasser eller en redskapsbod når ungene er for store.

Anonymkode: 9fa81...8ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde lekestue da jeg var ung og brukte den myyye. Til og med i tenårene var det kjekt å ha et eget «hus» 😅😂 

Men som andre nevner så krever det nok litt innsats og hjelp fra de voksne. Bør rengjøres relativt ofte, for at det ikke skal føles ekkelt å oppholde seg der. Og innredningen kan jo gjerne byttes ut med alderen. Vår var ikke innredet som «dokkestue» særlig lenge, ble mer et klubbhus/lounge. Med oppbevaring til leker (som tåler å stå der) + sitteplasser.  Hadde også en del batteridrevet belysning for mørke høstkvelder.

Vil anbefale en med overbygd inngangsparti. Supert å ha et tørt sted å sette fra seg skoene for å unngå mye dritt inn. Når barna er i småbarns-alder er det kanskje litt styrete å ta av sko for hver gang man går inn/ut, men helt gull når barna er store nok til å kle av/på selv 😀

Anonymkode: 3f101...ed0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...