Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er endel tråder om akkurat dette temaet og virker som om det er ganske mange som sliter med å ha et 100% profesjonelt forhold til kollegaen sin når det motsatte kjønn er involvert og en er heterofil. Det er jo egentlig ikke så rart at sånt skjer, siden de på jobb er noen en har fellesskap med og gjerne delvis samme bakgrunn i forhold til, og er kanskje også rekruttert inn i miljøet fordi en rett og slett passer inn sammen med de andre.

Lurte på om noen av dere som har falt for, er utro med eller til og med ble offisielt par med kollegaen dere ble involvert med vil dele erfaringen rundt dette? Dere som falt for en gift kollega? Gikk det over av seg selv? hvordan endte det? Ble det en affære mellom dere? Byttet dere jobb for å gå det til å gå over.

Hilsen noen som minst må ha en crush på en gift kollega....

Anonymkode: 21fe4...cfe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt noen crush som har gått over av seg selv. Det har kanskje vært litt flørt og litt klining, men selv om jeg har følt meg litt forelsket til tider så har det aldri vært et mål at de skal forlate kjæreste for meg.

Men nå har jeg et crush som har gått over til en affære og så til kjærlighet og hvor jeg vil han skal forlate kona. Hvordan historien ender gjenstår jo å se her da.. følelsene er gjensidige, men han elsker jo henne også. Så det som startet som noe veldig spennende og bra har blitt litt mer tungt og vanskelig nå. 

Men ja - han er mitt livs kjærlighet så hadde gjort det samme om igjen. Jeg tror også det blir oss, men vi har bare akkurat begynt å snakke seriøst om det og må nok gjennom en prosess her som tar tid.

Men som sagt er det litt vanskelig nå, mer vondt enn godt tidvis, så jeg vil ikke vente evig. Hvis jeg må gi et ultimatum og han velger kona så tenker jeg at jeg må skifte jobb for å komme over han. Nå var jeg litt lei jobben fra før da, han er hovedgrunnen til at jeg gleder meg til mandager liksom. Hvis det skulle bli dritt å se han daglig så er jeg nok ferdig med den jobben.

Anonymkode: 6b66e...9bd

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har hatt noen crush som har gått over av seg selv. Det har kanskje vært litt flørt og litt klining, men selv om jeg har følt meg litt forelsket til tider så har det aldri vært et mål at de skal forlate kjæreste for meg.

Men nå har jeg et crush som har gått over til en affære og så til kjærlighet og hvor jeg vil han skal forlate kona. Hvordan historien ender gjenstår jo å se her da.. følelsene er gjensidige, men han elsker jo henne også. Så det som startet som noe veldig spennende og bra har blitt litt mer tungt og vanskelig nå. 

Men ja - han er mitt livs kjærlighet så hadde gjort det samme om igjen. Jeg tror også det blir oss, men vi har bare akkurat begynt å snakke seriøst om det og må nok gjennom en prosess her som tar tid.

Men som sagt er det litt vanskelig nå, mer vondt enn godt tidvis, så jeg vil ikke vente evig. Hvis jeg må gi et ultimatum og han velger kona så tenker jeg at jeg må skifte jobb for å komme over han. Nå var jeg litt lei jobben fra før da, han er hovedgrunnen til at jeg gleder meg til mandager liksom. Hvis det skulle bli dritt å se han daglig så er jeg nok ferdig med den jobben.

Jeg er i samme situasjon. Er i et langvarig forhold selv og hadde egentlig ikke falt meg inn at jeg kunne få følelser for noen andre. Begynte i ny jobb og fikk følelser for en kollega. Han er også i et langvarig forhold, men vi har innledet en affære den siste måneden. Det er nok mer følelser involvert for min del enn for hans så jeg har vært litt tilbakeholden med å snakke for mye om det, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Tror jeg hadde vært villig til å gå hvis han hadde gått også. Avventer egentlig bare situasjonen en stund for å se hvordan ting utvikler seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følger!! Er i samme situasjon som ovenfor. 

Anonymkode: 3d4b3...ab0

• Liker 1
Skrevet

Hvis noen av dere som skriver som AB har lyst til å skrive til meg privat er det bare å gjøre det. Jeg synes det er en vanskelig situasjon å være i og det hadde vært fint å dele tanker med noen i samme situasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slik her også. Men han ønsker ikke å gå fra kona, så nå er det vondt og vanskelig og jeg har problemer med å avvise ham.
Han gir meg også mye bekreftelse og jeg håper på at han skal ombestemme seg. Føler at det blir oss tilslutt.

Anonymkode: c612c...2af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var et følelsesmessig vrak etter bruddet mellom meg og xen, og ung. Fikk følelser for en ny kollega. Lang historie kort, så gikk ikke det bra. 

Fikk selvsagt elskerinnetalen, hvor han lovet gull og grønne skoger, han ville gå fra kona, han og kona hadde ikke hatt sex på et år, men det var en del å ordne ift barne først osv osv.. men han ville gå fra kona da. Jeg ble med på leken, men jeg holdt igjen sex. Helt til vi endte opp på fest sammen, og jeg ble skikkelig full. Vi lå sammen, og i dagene etter, var han veldig kort. Bare noen få dager senere, så fikk jeg beskjed om at han ville prøve igjen med kona, pga barna. Men han mente fremdeles at han ikke hadde følelser for hun, men for meg, men kunne ikke i et forhold med meg nå, det var ikke for å utnytte meg for sex, blabla bla...

En måned senere fikk jeg greie på at kona var 4 måneder på vei, så det var jo bare tull at de ikke hadde hatt sex på 1 år. 

I ettertid har jeg sett samme kollega være utro med enda en, så jeg er i dag sykt glad for at det ikke ble noe. 

Anonymkode: b7b5a...216

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det sånn en gang for lenge siden. Jeg var singel da, men det var jo snakk om en kollega, så jeg slo den delen av følelsene rett av. Er heldigvis ikke så kontrollert av følelser at jeg bare følger blindt etter følelsene. 

Anonymkode: 7774f...5f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Byttet dere jobb for å gå det til å gå over.

Dette, og det fungerte! Har ikke noe å gjøre med han i dag, når man ikke ser personen hver dag, så ble det enklere å gå videre, kan trygt anbefale den veien.

Anonymkode: 88e71...a75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svogeren min var trebarnspappa og yngste barnet bare 7 måneder gammel, da han en dag kom hjem til kona og sa han ville skilles, fordi han hadde funnet en ny og forelsket seg. Det var en kollega på jobben.

Han skilte seg fra kona og ble deltidspappa til de tre ungene. Giftet seg etter noen år med denne kollegaen, og forholdet varte vel totalt i ti år kanskje. Så ble han skilt der også.

Før folk har rukket å oppfatte at "oi, javel, han er skilt ja" så kommer beskjeden om at han ikke bare har funnet seg en ny, så har han også flyttet til en liten drittbygd i Finnmark for å være sammen med henne der. Han fikk jobb der, fordi det han jobber med er et yrke der det alltid trengs folk, særlig de med utdannelse innen yrket.

Så da er han altså i gang med en ny kvinne, og jeg mistenker sterkt at innledningen til dette også skjedde mens han var gift - da med kone nr to.

Lykke til....

Anonymkode: afdf0...aa9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var et følelsesmessig vrak etter bruddet mellom meg og xen, og ung. Fikk følelser for en ny kollega. Lang historie kort, så gikk ikke det bra. 

Fikk selvsagt elskerinnetalen, hvor han lovet gull og grønne skoger, han ville gå fra kona, han og kona hadde ikke hatt sex på et år, men det var en del å ordne ift barne først osv osv.. men han ville gå fra kona da. Jeg ble med på leken, men jeg holdt igjen sex. Helt til vi endte opp på fest sammen, og jeg ble skikkelig full. Vi lå sammen, og i dagene etter, var han veldig kort. Bare noen få dager senere, så fikk jeg beskjed om at han ville prøve igjen med kona, pga barna. Men han mente fremdeles at han ikke hadde følelser for hun, men for meg, men kunne ikke i et forhold med meg nå, det var ikke for å utnytte meg for sex, blabla bla...

En måned senere fikk jeg greie på at kona var 4 måneder på vei, så det var jo bare tull at de ikke hadde hatt sex på 1 år. 

I ettertid har jeg sett samme kollega være utro med enda en, så jeg er i dag sykt glad for at det ikke ble noe. 

Anonymkode: b7b5a...216

Å herregud, mannfolk altså, men hell i uhell!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud, mannfolk altså, men hell i uhell!

Tøv! Her var de to om saken! Kvinner som tror på at menn skal gå fra kona, og som ikke har vett til å vente, får takke seg selv!

Det er verken alle menn som gjør sånt, eller alle kvinner som biter på sånt, så spar deg for å snakke om ‘mannfolk altså’.

Det er ansvarsfraskrivelse!

Anonymkode: 7774f...5f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt for en gift kollega, og ble gode venner med ham. Jeg var ikke interessert i noen affære, og regnet med at følelsene ville gå over av seg selv. 

Etter noen måneder gikk han fra kona på eget initiativ. Dette var ikke noe vi hadde snakket om på forhånd, og han visste ikke at jeg hadde følelser for ham på det tidspunktet. Det viste seg at følelsene mine var gjensidige, og kort tid etter innledet vi et forhold. I dag er vi lykkelig gift. 

Han var aldri utro mot ekskona, og har heller aldri vært det mot noen andre. Han gikk heller ikke fra henne fordi han ville innlede et forhold med meg, men fordi forholdet deres ikke fungerte. Jeg stoler fullt og helt på ham, men hadde ikke gjort det om jeg hadde vært elskerinnen hans først.

Anonymkode: 92bcb...de7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Nysgjerrig2020 skrev:

Jeg er i samme situasjon. Er i et langvarig forhold selv og hadde egentlig ikke falt meg inn at jeg kunne få følelser for noen andre. Begynte i ny jobb og fikk følelser for en kollega. Han er også i et langvarig forhold, men vi har innledet en affære den siste måneden. Det er nok mer følelser involvert for min del enn for hans så jeg har vært litt tilbakeholden med å snakke for mye om det, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Tror jeg hadde vært villig til å gå hvis han hadde gått også. Avventer egentlig bare situasjonen en stund for å se hvordan ting utvikler seg. 

En måned er lite da. Mange vil vel bruke lengre tid før man får såpass følelser at det er aktuelt å bli sammen. Når man må dumpe en kjæreste/kone så er det jo også et mye større skritt enn om man "bare" blir sammen når man dater. Føles sånn for meg som singel også, hvis han går fra kona som han egentlig hadde planer om å bli gammel med, så er det fordi det er oss to for livet. Det kan ikke bare være et kortvarig kjæresteforhold som slår sprekker etter noen måneder, her må vi være så sikre som vi kan bli begge to på at dette er for alltid. Jeg har brukt år på å komme her til dette punktet hvor jeg vil at han skal forlate henne for meg.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slik her også. Men han ønsker ikke å gå fra kona, så nå er det vondt og vanskelig og jeg har problemer med å avvise ham.
Han gir meg også mye bekreftelse og jeg håper på at han skal ombestemme seg. Føler at det blir oss tilslutt.

Altså, det kan jo skje da, få affærer starter vel med at en har planer om å forlate partner, det er noe som utvikles underveis hvis man har veldig god kjemi og passer sammen. "Min" skulle heller aldri forlate kona, akkurat som jeg aldri ville han skulle gjøre det heller. Og se hvor vi er nå.. 😛 

Men han høres ikke helt bra ut, han burde jo egentlig la deg være når han vet du vil ha mer og han vet han ikke vil forlate kona.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En måned er lite da. Mange vil vel bruke lengre tid før man får såpass følelser at det er aktuelt å bli sammen. Når man må dumpe en kjæreste/kone så er det jo også et mye større skritt enn om man "bare" blir sammen når man dater. Føles sånn for meg som singel også, hvis han går fra kona som han egentlig hadde planer om å bli gammel med, så er det fordi det er oss to for livet. Det kan ikke bare være et kortvarig kjæresteforhold som slår sprekker etter noen måneder, her må vi være så sikre som vi kan bli begge to på at dette er for alltid. Jeg har brukt år på å komme her til dette punktet hvor jeg vil at han skal forlate henne for meg.

Altså, det kan jo skje da, få affærer starter vel med at en har planer om å forlate partner, det er noe som utvikles underveis hvis man har veldig god kjemi og passer sammen. "Min" skulle heller aldri forlate kona, akkurat som jeg aldri ville han skulle gjøre det heller. Og se hvor vi er nå.. 😛 

Men han høres ikke helt bra ut, han burde jo egentlig la deg være når han vet du vil ha mer og han vet han ikke vil forlate kona.

Ja, hvor er dere nå? Nøyaktig på samme sted, etter flere år...

Anonymkode: 8c9ed...173

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan det har gått? Over. Hver gang.

Anonymkode: bfbf5...420

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forelsket meg i min nærmeste leder i min forrige jobb, vi er begge gifte. Latet som ingenting, men begge hadde visst merket noen microsignaler fra den andre. Og på en jobbfest da jeg var på tur ut av den jobben kyssa han meg. Det bare fyrte opp bålet for meg, og jeg hintet kraftig om at jeg likte han da vi så hverandre senere (tok kysset som en bekreftelse på at han likte meg og). Vi avtalte å ta en kaffe en dag, og så ballet det på seg..

vi ble veldig forelska og litt sånn kjæresteaktige i starten, mye fortrolige samt, dater og kyssing. Holdt igjen sex lenge, siden jeg slet med samvittigheten, men til slutt var det umulig å holde igjen, synes han er himmelsk.. og nå har vi møttes i 1,5 år. Synes det er vilt å tenke på selv, og skammer meg og synes det er vondt, samtidig som jeg er forelska i han enda... har prøvd å bryte med ham flere ganger , men klarer liksom ikke la ham gå..

skal sies at han er som skapt for meg, og at ekteskapet mitt har vært gjennom turbulens der mannen min både har svikta meg tidligere og hatt episoder med verbal og fysisk vold.. samtidig er også DET forholdet veldig sterkt og intenst - på flere måter. Jeg vakler og strever fryktelig nå. Strever m samvittighet overfor mannen min, og en absurd tiltrekning til elskeren min. Jeg håper at sommeren og distansen kan få ham til å blekne ..men det tenkte jeg i fjor også .. 🙈

Anonymkode: ac439...fa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor er dere nå? Nøyaktig på samme sted, etter flere år...

Anonymkode: 8c9ed...173

Selvsagt er vi ikke på samme sted, det er en forskjell på å blunke til hverandre i gangen uten å vite hva den andre heter omtrent og å elske hverandre og planlegge en fremtid sammen. Du er kanskje en av dem som blir forelsket på første klinings eller knull, men for oss så var vi utelukkende interessert i flørt og sporadisk sex i starten - det var veldig gøy å bare ha en som jeg hadde sex med de håndfull gangene i året vi var på jobbtur sammen etc. Imens jeg datet andre menn. Bruker også alltid lang tid på å forelske meg, strittet imot følelsene da de kom og er ikke en forholdsperson. Så da tar det jo tid, da ;) 

At det går for sakte for en som kanskje ikke skiller sex og kjærlighet eller som alltid har et mål om å få kjæreste skjønner jeg forsåvidt, men du må nesten akseptere at folk er forskjellige der. Forrige kjæresten min var jeg kompis og så pulevenn med i nesten to år før vi ble sammen 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge single, hadde en beundring for han. Tror han merket det for første gang jeg møtte han på byen så gikk han veldig fort inn for å få med meg hjem. Det ble et ons og alt ble rart etterpå. Jeg fortsatte å være slik jeg alltid har vært, mens han overså og ble frekk mot meg. Jeg valgte å slutte etter hvert mye pga ubehaget. 

Anonymkode: bab86...afe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig forelsket i en kollega ... og har vært det en god stund nå. Hun er noen få år eldre, er gift og har barn ... jeg har ikke sagt noe og kommer heller ikke til å gjøre det. Vi er gode venner, snakker mye sammen og har det morsomt men der stopper det. Jeg vil ikke være årsaken til et ødelagt ekteskap.

Anonymkode: 33706...95e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...