Gå til innhold

F*ck koronarestriksjoner - nå vil jeg leve livet!

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg dr*ttlei alle koronarestriksjonene og vil leve mens jeg lever. 

Dør jeg av korona fordi jeg lever livet, så får det bare bli sånn.

Anonymkode: f38da...9d8

Hva er det du ikke får gjort? 

Ting har vært vanlig siden midten av mai... Bortsett fra reising som løsner nå 15 juli

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men du ts, du klarer deg jo sikkert fint. Men har du ingen i familien eller nære bekjente som har hjertesykdommer, lungesykdom, diabetes eller er gammel? Bryr du deg ikke om de?

Anonymkode: 29093...857

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke ta på langt nær så lang tid, og temmelig sikkert ikke ti år, svært mange steder forskes det på medisin/vaksinE. Når den er her vil man prioritere mennesker i risikogruppen, samt helsepersonell.
Vi vet at de restriksjonene vi har nå fungerer, men så er det egoister som ts, og kanskje deg, som sprer smitte for «føkk det».

Dette er jo gode nyheter: https://forskning.no/blod-ntb-sykdommer/alvorlig-covid-19-syk-pasient-bedre-etter-behandling-med-plasma/1704901

https://www.lmi.no/2020/04/22/haper-a-ha-covid-19-medisin-klar-i-2020/

Anonymkode: 47ff9...63d

Stikkordene her er "trenger ikke", "temmelig sikkert ikke" og at det "forskes på". Med andre ord har man ikke vaksine ennå, og ingen kan med sikkerhet si når - eller at det er garantert at det kommer. 

Anonymkode: 414f3...da9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, theTitanic skrev:

Hva er det du ikke får gjort? 

Ting har vært vanlig siden midten av mai... Bortsett fra reising som løsner nå 15 juli

Breddeidretten får ikke trene, tilskuere er ulovlig, alle kulturarrangementer er ulovlig (med visse unntak noen har råd til å være alternative, men for de aller fleste er det tapsprosjekt som blir avlyst.) 

Anonymkode: a46a3...877

• Liker 3
Skrevet

Dere er vel kanskje blant de som ikke ble spesielt hardt rammet av restriksjonene. Men man kan ikke holde Norge stengt i 2-5 år, da vil det ikke være noe igjen. Ingen jobber, ikke helsevesen eller kulturtilbud whatsoever. Og dermed heller ingenting for 99% av befolkningen å leve av. 

Man trenger ikke holde Norge stengt innad i 2 år. Bli kvitt viruset og hold grensene stengt så kunne vi gått helt tilbake til normalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Russen og folk som går på byen??? Hva med de jævla tusenvis av demonstrantene da??? Var der greit for deg???

Anonymkode: 62497...12d

De hadde ihvertfall et motiv som gikk utenfor sin egen nesetipp, men greit? Nei.

Steng ned hele byen igjen når folk ikke klarer å oppføre seg. Toppen av frekkhet å gå å gni seg inn på andre og drikke seg full på lørdag og sette seg på bussen mandag morgen og potensielt sett smitte andre.

Anonymkode: 72af9...9f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Breddeidretten får ikke trene, tilskuere er ulovlig, alle kulturarrangementer er ulovlig (med visse unntak noen har råd til å være alternative, men for de aller fleste er det tapsprosjekt som blir avlyst.) 

Unger dør ikke av å kjede seg.

• Liker 3
Skrevet

Dør jeg så dør jeg. 

Men før jeg dør skal leve livet. 

Du kommer til å dra flere med deg i døden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle ble vel lei etter demonstrasjonen.. Hvorfor skal andre ta hensyn når femten tusen ikke gjorde det???

Anonymkode: 62497...12d

Fordi du er smartere?

Blir en feil bedre av at man gjør enda flere feil?

Anonymkode: e64fc...322

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet ditt består av lagidrett og kultur? 

Gjest theTitanic
Skrevet
11 minutter siden, Honey Dew skrev:

Som dere overdriver. Ts kommer da slett ikke til å dø. Og ikke dere heller. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for hele det norske helsevesenet satt jo bare og tvinnet tomler til coronaen kom. Ingen sykehuskøer og alle fikk behandling med en gang. Hva skal de finne på hvis den forsvinner?

Vi snakker om folks helse og mennesker som må vente måneder ekstra på å finne ut om det feiler dem noe alvorlig. Å sammenlikne dette med råtne tak er forkastelig.

Anonymkode: 4ab7c...725

Sammenligningen handlet om att man gjør den jobben man er ansatt for å gjøre, det ble vel litt for avansert kanskje?

Er vel ingen som har håpet på en pandemi selv om det har vært varslet i mange år. Nå er det en her så da får vi gjøre det beste ut av det. Men ja dette er faktisk jobben til helsevesenet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette forsvinner nok ikke på minst noen år.

Etter hvert må vi bare fortsette å leve som normalt, selv om mange dør av det. Det blir den nye hverdagen vår. Synd, men sandt. Vi kan ikke holde oss innendørs og gå med maske i all overskuelig fremtid.

Hverdagen kommer nok tilbake til normalt, lenge før vi har "kurert" Covid-19. Folk begynner å bli lei nå.

Anonymkode: f8a45...eaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unger dør ikke av å kjede seg.

Nå er ikke barn en del av breddeidretten, barn har akkurat fått lov til å drive idrett som normalt (heldigvis). Breddeidretten gjelder spesielt unge voksne og består av flere hundretusener personer. Det dør langt langt flere i verden (og i Norge) av hjerte- og karsykdommer, så forstår ikke helt at det er veldig lurt å nekte de over 20 å trene..

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

De vanlige restriksjonene vil ikke stanse viruset spredning, og går det lang nok tid, vil vi før eller siden få en situasjon med meget høyt smittetall. Det kan ta noen år, det kan ta 10 år. Men det skjer før eller siden. 

Det var jo dyster stemning. Særlig fordi de såkalte "ekspertene" mener det kommer en ny epedemi om ti år. Akkurat når du tenker denne pandemien er ferdig det da. Med din tankegang så kan vi jo like godt gravlegge oss selv først som sist. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, theTitanic skrev:

Livet ditt består av lagidrett og kultur? 

For alt du vet så kan jeg være musiker eller idrettsutøver? Og det er mange hundretusener i Norge som driver med lagidrett, så du synes det er rart at dette berører noen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Honey Dew skrev:

Bra, da får jeg selskap på "den andre siden".

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, theTitanic skrev:

Som dere overdriver. Ts kommer da slett ikke til å dø. Og ikke dere heller. 

Alle kommer til å dø. Jeg har aldri hørt om noen som har overlevd døden.

De som er i risikogruppen er svært utsatt. De vil beholde livet så lenge som mulig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du dette er troll...Vi en mange som er lei corona. Og jeg mener man må ha lov å si det og!!!!

Anonymkode: 2202f...22b

Og hva skjer om det blir verre igjen, fordi noen egoistiske tomhjerner gir faen? Hva om DU indirekte blir en morder?  

Anonymkode: c1cf9...762

• Liker 5
Gjest AnnaW
Skrevet (endret)
1 time siden, Loff77 skrev:

For noe tull, blir jo samme for en snekker da som sikkert er lei av att folk ikke gjør noe vedlikehold på taket så han må skifte det. Hvis det er jobben din så gjør den og hold kjeft, eller bytt jobb da. Endelig så skjer det jo noe på intensiven istedenfor de vanlige hypokonderne:)

Eller bli ufør🤗 livet som sykepleier ble med åra for meg bare mer stressende med underbemanning og utakknemlige folk...folk burde være takknemlig til helsepersonell😉 er så glad jeg slipper å forholde meg til sytete sjefer, kollegaer som baksnakker og pasienter/ pårørende som tror vi er ansatt som deres slaver 🤭

Endret av AnnaW
  • Opprett ny...