AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Hei, jeg skal ta teoriprøven til uken, er det lov å ha med penn og papir og kalkulator? Jeg er elendig på regning og klarer virkelig ikke disse utregningsoppgavene jeg får på teoritentamen.no-appen uten å kunne regne det ut på papir eller kalkulator... Anonymkode: 0fa01...750
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Mener man har en sånn pc-kalkulator til hjelp på skjermen med prøven. Du får ikke ta med kalkulator utenfra, men bare bruke den som er på deres pc. Husker ikke om vi fikk penn og papir. Man må slå mobilen helt av, og legge den i låst skap i gangen. Kjenner noen med lese- og skrivevansker som fikk tilrettelagt prøve, men vet ikke helt hva det gikk ut på. Det er endel juks på teoriprøvene, folk som tar prøven for andre og sånn, så de har blitt veldig strenge. Mange kalkulatorer nå kan lagre informasjon, så det er fy-fy. Anonymkode: b6ed8...558 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener man har en sånn pc-kalkulator til hjelp på skjermen med prøven. Du får ikke ta med kalkulator utenfra, men bare bruke den som er på deres pc. Husker ikke om vi fikk penn og papir. Man må slå mobilen helt av, og legge den i låst skap i gangen. Kjenner noen med lese- og skrivevansker som fikk tilrettelagt prøve, men vet ikke helt hva det gikk ut på. Det er endel juks på teoriprøvene, folk som tar prøven for andre og sånn, så de har blitt veldig strenge. Mange kalkulatorer nå kan lagre informasjon, så det er fy-fy. Anonymkode: b6ed8...558 Takk for svar! Er det lov å ha med drikke? En brusflaske med cola f.eks? Anonymkode: 0fa01...750
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Er det lov å ha med drikke? En brusflaske med cola f.eks? Anonymkode: 0fa01...750 Det vet jeg faktisk ikke, for jeg hadde ikke med noe sånt. Men jakke og sekk og alt 'løst' måtte i skap, inkludert lipsyl, snusboks og mobil som ellers ligger i lommene. Anonymkode: b6ed8...558
Oktnxbye Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 Hvis du får oppgaver som krever utregning vil det komme opp kalkulator opp på skjermen som hjelpemiddel, du trenger og får ikke ta med deg noe selv. Basically er det eneste du får ta med deg inn i selve "eksamensrommet" deg selv og legitimasjonen din. Alt annet skal være låst inn i et skap på utsiden av rommet.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Fikk ikke ha med noe annet enn oss selv inn. Legitimasjon ble sjekket før vi fikk gå inn og ble låst inn i skapet, og vi ble bedt om å tømme lommene på klærne våre. Jakkene måtte henges opp på utsiden, så de trengte vi ikke tømme. Samboer måtte ta av seg klokka og capsen og låse det inn i skapet. Vi kunne få et plastkrus med vann av hun som passet på oss dersom vi ble tørste. Penn og papir var ikke lov for bilteorien, men fyren som tok for minibuss hadde lov, så det er ulikt etter hvilken teori du skal ta. Anonymkode: d917e...18d
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 På 29.6.2020 den 11.06, AnonymBruker skrev: Fikk ikke ha med noe annet enn oss selv inn. Legitimasjon ble sjekket før vi fikk gå inn og ble låst inn i skapet, og vi ble bedt om å tømme lommene på klærne våre. Jakkene måtte henges opp på utsiden, så de trengte vi ikke tømme. Samboer måtte ta av seg klokka og capsen og låse det inn i skapet. Vi kunne få et plastkrus med vann av hun som passet på oss dersom vi ble tørste. Penn og papir var ikke lov for bilteorien, men fyren som tok for minibuss hadde lov, så det er ulikt etter hvilken teori du skal ta. Anonymkode: d917e...18d Hjelpemidler er forskjellig fra klasse til klasse. Har aldri tatt minibuss eller lett lastebil, så der er jeg litt usikker. På lastebil og buss får du et ark eller to til å regne vekt, en fysisk kalkulator, blyant/penn, en veiliste og veikart. Kartet er alt for stort til den lille plassen du får. Når man tar ADR (landtransport av farlig gods) får man ta med seg den digre oransje ADR boken. Kalkulator på skjermen stemmer, kan godt hende man låne fysisk kalkulator hvis man spør pent. De sa nei til å la meg ha drikke på en stasjon.
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 På 28.6.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev: Mener man har en sånn pc-kalkulator til hjelp på skjermen med prøven. Du får ikke ta med kalkulator utenfra, men bare bruke den som er på deres pc. Husker ikke om vi fikk penn og papir. Man må slå mobilen helt av, og legge den i låst skap i gangen. Kjenner noen med lese- og skrivevansker som fikk tilrettelagt prøve, men vet ikke helt hva det gikk ut på. Det er endel juks på teoriprøvene, folk som tar prøven for andre og sånn, så de har blitt veldig strenge. Mange kalkulatorer nå kan lagre informasjon, så det er fy-fy. Anonymkode: b6ed8...558 Tilrettelagt prøve er muntlig. Da stiller en sensor deg spørsmålene og kan forklare ord og sånt.
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 På 28.6.2020 den 19.38, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skal ta teoriprøven til uken, er det lov å ha med penn og papir og kalkulator? Jeg er elendig på regning og klarer virkelig ikke disse utregningsoppgavene jeg får på teoritentamen.no-appen uten å kunne regne det ut på papir eller kalkulator... Anonymkode: 0fa01...750 Hvis det du sliter med å regne ut er sånne kilometer i timen til meter i sekundet oppgaver ville jeg bare delt med 4 isteden for 3.6. Du får et litt lavere svar. Ved 72km/t, er det ekte svaret 20 meter i sekundet, mens du får 18. Så da velger du det alternativet som er litt over. Med bremselengde er det jo stort sett å gange eller dele med 4 eller 9, og det er jo også ganske lett.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, ajarRun skrev: Hvis det du sliter med å regne ut er sånne kilometer i timen til meter i sekundet oppgaver ville jeg bare delt med 4 isteden for 3.6. Du får et litt lavere svar. Ved 72km/t, er det ekte svaret 20 meter i sekundet, mens du får 18. Så da velger du det alternativet som er litt over. Med bremselengde er det jo stort sett å gange eller dele med 4 eller 9, og det er jo også ganske lett. Jeg tok den for noen dager siden, fikk opp kalkulator på skjermen så det var heldigvis ikke noe problem med den ene utregningsoppgaven jeg fikk😊 Anonymkode: 0fa01...750
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 Jeg tok den i januar hos Statens vegvesen i Stavanger. Det er kalkulator på pc og jeg fikk lov til å ta med meg en battery inn men ikke snusboksen😊 Anonymkode: bad40...6a9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok den i januar hos Statens vegvesen i Stavanger. Det er kalkulator på pc og jeg fikk lov til å ta med meg en battery inn men ikke snusboksen😊 Anonymkode: bad40...6a9 I Bergen er det ikke lov å ha med noe som helst inn, unntaket er ID om du ikke kan personnummeret og et gjennomsiktig plastglass med vann om du vil ha drikke. Anonymkode: 0fa01...750
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 13 timer siden, ajarRun skrev: Hjelpemidler er forskjellig fra klasse til klasse. Har aldri tatt minibuss eller lett lastebil, så der er jeg litt usikker. På lastebil og buss får du et ark eller to til å regne vekt, en fysisk kalkulator, blyant/penn, en veiliste og veikart. Kartet er alt for stort til den lille plassen du får. Når man tar ADR (landtransport av farlig gods) får man ta med seg den digre oransje ADR boken. Kalkulator på skjermen stemmer, kan godt hende man låne fysisk kalkulator hvis man spør pent. De sa nei til å la meg ha drikke på en stasjon. Til minibuss og lett lastebil får man penn og eget kladdeark. Til lastebil og buss får man nå eget kladdeark der det står noen formler og vegliste, ikke kart (er nylige endringer med hensyn på korona). Men prøven og veglisten er oppdaterte slik at man ikke skal ha behov for kartet. - Ellers ingen klokker, store smykker, ingen hodeplagg, ikke ta hetta over hodet om du har hettegenser mm. Egentlig ikke vannflaske eller snusboks heller. Og du får penn og papir om du spør (men ikke på ADR, da får du ikke noe annet enn boka), men dette må kastes etterpå og du får det ikke med deg ut. Anonymkode: 06d3a...804
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 Prøven tar maks 10 min, du klarer deg uten drikke. Kalkulator kommer opp på PC der du trenger det. Alt annet må du legge igjen i låst skap Anonymkode: 66106...40b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøven tar maks 10 min, du klarer deg uten drikke. Kalkulator kommer opp på PC der du trenger det. Alt annet må du legge igjen i låst skap Anonymkode: 66106...40b Eeh, den tar ikke maks ti minutter for alle! Anonymkode: 0fa01...750
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Eeh, den tar ikke maks ti minutter for alle! Anonymkode: 0fa01...750 For de aller fleste normale folk, gjør den det Anonymkode: 66106...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå