AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Jeg har innsett at min drøm om å være en stor familie hvor søskenbarn møtes ofte bare er en drøm jeg har.. Mine brødre m/familie trives best med å være med sine vennepar. Jeg synes det er sårt, men sånn er det. Samboers familie bor langt unna. Så nå må jeg prøve å skaffe et nettverk som ikke er familie, da vi har et lite vennskapsnettverk Vi er en veldig ålreit familie altså, men jeg opplever det så utfordrende å komme i kontakt med andre. Barnet vårt har mange venner i barnehagen, men det blir liksom ikke mer enn mingling mellom oss foreldrene i garderoben. Tips til hvordan man kan komme i kontakt med barnefamilier som også ønsker større nettverk? Anonymkode: fd32b...08d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Jeg kunne i hvert fall gjerne tenkt meg barnefamilier å omgås, vi har ett barn Hvor i landet holder du til? Anonymkode: c6227...546
cattleya Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innsett at min drøm om å være en stor familie hvor søskenbarn møtes ofte bare er en drøm jeg har.. Mine brødre m/familie trives best med å være med sine vennepar. Jeg synes det er sårt, men sånn er det. Samboers familie bor langt unna. Så nå må jeg prøve å skaffe et nettverk som ikke er familie, da vi har et lite vennskapsnettverk Vi er en veldig ålreit familie altså, men jeg opplever det så utfordrende å komme i kontakt med andre. Barnet vårt har mange venner i barnehagen, men det blir liksom ikke mer enn mingling mellom oss foreldrene i garderoben. Tips til hvordan man kan komme i kontakt med barnefamilier som også ønsker større nettverk? Anonymkode: fd32b...08d Har du prøvd å ta initiativ til noe mer? Har du invitert andre barn fra barnehagen hjem? Hvor gammelt er barnet? evt. Så finnes det grupper på fb. man kan prøve. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 Bor i et nabolag med mange småbarnsfamilier. Når barna er ute og leker, er det naturlig at man blir kjent. Trenger ikke være så dypt vennskap, men det er hyggelig for barna. Så mitt tips er flytt til et sted med mange småbarn. Blokk er lettere å bli kjent med folk enn eneboliger, kanskje? Anonymkode: ba4ac...32f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 6 minutter siden, cattleya skrev: Har du prøvd å ta initiativ til noe mer? Har du invitert andre barn fra barnehagen hjem? Hvor gammelt er barnet? evt. Så finnes det grupper på fb. man kan prøve. Dette. «Har hørt at Per leker så fint med Mari og han snakker ofte om henne. Har dere lyst å komme en tur til oss en dag og leke?» Anonymkode: 19282...e22 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne i hvert fall gjerne tenkt meg barnefamilier å omgås, vi har ett barn Hvor i landet holder du til? Anonymkode: c6227...546 Nærheten av Oslo 😊 59 minutter siden, cattleya skrev: Har du prøvd å ta initiativ til noe mer? Har du invitert andre barn fra barnehagen hjem? Hvor gammelt er barnet? evt. Så finnes det grupper på fb. man kan prøve. Nja. Vi skal over på storbarnsbasen nå, kanskje det blir litt enklere da. 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i et nabolag med mange småbarnsfamilier. Når barna er ute og leker, er det naturlig at man blir kjent. Trenger ikke være så dypt vennskap, men det er hyggelig for barna. Så mitt tips er flytt til et sted med mange småbarn. Blokk er lettere å bli kjent med folk enn eneboliger, kanskje? Anonymkode: ba4ac...32f Drømmen er nabolag med barn ja! Vi bor i enebolig med få barn i umiddelbar nærhet Anonymkode: fd32b...08d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 Vi har fått mange gode vennepar av barnas venner, har invitert på besøk og blitt invitert på besøk og da ble det naturlig med en kaffekopp ved henting også har det gått naturlig derfra til vennskap. Anonymkode: ee2da...4ce
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 Man kan ikke belage seg på familie, nei. Har dere ingen venner som har barn? Jeg ser det er mange grupper på sosiale medier for foreldre. Søsteren min er i en facebook-gruppe for barnehagen sin, og kjæresten min (som har barn fra før) er i en gruppe for foreldrene i skoleklassen hans. Der legger de inn f.eks. hvor de drar på sommerferie, i tilfelle noen av de andre skal dit samtidig, og barna kan leke sammen. Gjør litt research på om noe sånt eksisterer, hvis ikke, kan jo du være primus motor. Ellers signerer jeg de andre, med at du bare må komme i prat med andre foreldre og invitere. Anonymkode: 6f980...b2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå