AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #21 Skrevet 29. juni 2020 21 timer siden, Athleisure skrev: Om folk synes det er sært så bare gi faen - selvom det ikke nødvendigvis ikke er så lett. Dere gjør det som dere føler er riktig, og det er absolutt ikke noe gale med det. Fint at dere tenker på vedkommende i risikogruppen og unngår ting som kan føre til smitte. ❤️ Takk 🙂 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ikke til å vare i årevis, det blir sikrere og sikrere at det er snakk om mindre enn ett år til de i risikogruppene begynner å få vaksine. Man styres ikke av frykt hvis man velger å holde faren på avstand i mellomtiden. Det er fullstendig rasjonelt å velge en langsiktig strategi framfor en kortsiktig tilfredstillelse av behov. Anonymkode: a4c7d...311 Godt forklart! Anonymkode: 8987d...c02 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #22 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, pia mater skrev: Forstår deg godt! Jeg og min nærmeste familie er i risikogruppe og har vært forsiktige siden mars. Så er kun de og kjæresten min jeg har fysisk kontakt med. Jeg jobber innen helse så drar på jobb, men unngår å dra på fester, utesteder og besøk hos venner da det fort blir mindre avstand enn anbefalt. Jeg drar på butikken, kjøpesenter, restauranter og slikt som vanlig, men bruker håndsprit og holder god avstand til andre. Jeg er forsiktig med tanke på min og min families helse, men også pasientene jeg har kontakt med. Mange av de er alvorlig syke og en slik virusinfeksjon kan være farlig. Hadde ikke hatt samvittighet til å dratt på jobb hvis jeg ikke hadde fulgt retningslinjene godt. For en fin jobb du gjør for de alvorlige syke. Anonymkode: 8987d...c02 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #23 Skrevet 29. juni 2020 Synes dette høres fornuftig ut. Tror det er vanskelig for folk som ikke har en nær i risikogruppen å sette seg inn i dette. Enhver må finne ut selv hvor de skal legge lista. Hvordan redusere risiko vs. god livskvalitet her og nå. Den vurderingen må man ta underveis og utifra hvordan dette utvikler seg. Jeg har en mor med organsvikt og lavt immunforsvar. Pappa har diabetes. Jeg isolerer meg for å kunne være sammen med foreldrene mine i sommer. Jeg tar meg ikke nær av folk som sier det virker litt trist å isolere seg eller forsøker berolige meg. Men jeg blir ganske irritert på venner/familie som nærmest skal argumentere imot og latterliggjøre mine prioriteringer og frykt for å smitte mine foreldre. Jeg vil ikke risikere å smitte foreldrene mine og at de i verste fall dør. Jeg vil vite at jeg har gjort det jeg kan, ut fra de ressursene og den informasjonen jeg har. Forstår dere veldig godt ❤️ Anonymkode: 73873...fe1 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #24 Skrevet 30. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dette høres fornuftig ut. Tror det er vanskelig for folk som ikke har en nær i risikogruppen å sette seg inn i dette. Enhver må finne ut selv hvor de skal legge lista. Hvordan redusere risiko vs. god livskvalitet her og nå. Den vurderingen må man ta underveis og utifra hvordan dette utvikler seg. Jeg har en mor med organsvikt og lavt immunforsvar. Pappa har diabetes. Jeg isolerer meg for å kunne være sammen med foreldrene mine i sommer. Jeg tar meg ikke nær av folk som sier det virker litt trist å isolere seg eller forsøker berolige meg. Men jeg blir ganske irritert på venner/familie som nærmest skal argumentere imot og latterliggjøre mine prioriteringer og frykt for å smitte mine foreldre. Jeg vil ikke risikere å smitte foreldrene mine og at de i verste fall dør. Jeg vil vite at jeg har gjort det jeg kan, ut fra de ressursene og den informasjonen jeg har. Forstår dere veldig godt ❤️ Anonymkode: 73873...fe1 Foreldrene dine er heldig som har deg 🙂 Anonymkode: 8987d...c02 1
Anbefalte innlegg