Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du sykepleiere tjener for mye?

Anonymkode: a4d56...a57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så klart ikke. 500 000 i full stilling, med 10 års annsinitet er egentlig ikke så mye. 

Anonymkode: dfcc3...2a3

• Liker 7
Skrevet

Nej, sykepleiere tjener ikke for mye, hvis du hadde visst hvor mye ansvar en sykepleier har på et sykehjem for eksempel ville du ønsket dem mer lønn. Ikke kan de sitte på vaktene sine heller.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, om de tjener en halv million med det ansvaret.

Anonymkode: a378e...da0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig tjener de for mye! 

Tenk alle godene de har:

- Overtid

- Turnus

- Kveldtillegg / nattillegg 

= 550.000 kroner i gjennomsnittslønn. Dette er godt betalt spør du meg!

Til sammenligning tjener en jurist i offentlig sektor svært lite i forhold til å ha mastergrad. Uten muligheten til de godene som er nevnt ovenfor.

Anonymkode: b017f...3b8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De tjener i alle fall ikke for lite. Er ikke mange jobber der man kan ta en så lett utdanning, og tjene så mye.

Anonymkode: 361c2...8ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du sykepleiere tjener for mye?

Anonymkode: a4d56...a57

Nei, de tjener lite i forhold til ansvar og risiko. 

Anonymkode: fb1d7...258

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig tjener de for mye! 

Tenk alle godene de har:

- Overtid

- Turnus

- Kveldtillegg / nattillegg 

= 550.000 kroner i gjennomsnittslønn. Dette er godt betalt spør du meg!

Til sammenligning tjener en jurist i offentlig sektor svært lite i forhold til å ha mastergrad. Uten muligheten til de godene som er nevnt ovenfor.

Turnus er gode?? Hva med helligdags jobbing? Og kveldstillegg er ikke mye utbetalt. Du kan tydeligvis ikke mye. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Turnus er gode?? Hva med helligdags jobbing? Og kveldstillegg er ikke mye utbetalt. Du kan tydeligvis ikke mye. 

All ordninger som gir mer penger er en gode!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gir ikke mer penger enn det gir tid unna familie, mer ansvar, helseskadelig liten hviletid mellom vakter. 

• Liker 7
Skrevet

Som vanlig butikkansatt tjente jeg 460 000 i fjor (inkludert overtid). En sykepleier med 3 årig utdannelse eller mer bør selvsagt tjene mer enn 500 000 med 10års ansiennitet!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det gir ikke mer penger enn det gir tid unna familie, mer ansvar, helseskadelig liten hviletid mellom vakter. 

Sånn. Nå gir det mer mening! Du visste at sykepleieryrket hadde disse godene, så hvorfor studert sykepleier forså klage etterpå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mordi skrev:

Som vanlig butikkansatt tjente jeg 460 000 i fjor (inkludert overtid). En sykepleier med 3 årig utdannelse eller mer bør selvsagt tjene mer enn 500 000 med 10års ansiennitet!

Du tjente lite. Som vanlig utvikler tjente jeg 600.000 kroner i fjor, men jeg har ingen utdanning.

Anonymkode: 29ff4...8c2

• Liker 3
Skrevet

Du tjente lite. Som vanlig utvikler tjente jeg 600.000 kroner i fjor, men jeg har ingen utdanning.

Anonymkode: 29ff4...8c2

Selvsagt er 460 000 lite. Median inntekten i Norge er 510 000. Men klager ikke. Eier to boliger i Stavanger, hvor den ene er nedbetalt og den andre leies ut. Er 29år. Tror ikke det er mange butikkansatte i samme situasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De tjener mer enn både ansatte i politi og barnevern, som har langt mer risiko og ansvar. Men de roper høyest og får derfor mer. 

Anonymkode: 1791f...ea9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tjener mer enn både ansatte i politi og barnevern, som har langt mer risiko og ansvar. Men de roper høyest og får derfor mer. 

Anonymkode: 1791f...ea9

Sant nok!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En ting er sikkert, det er forbanna irriterende at folk utdanner seg (frivillig) til dette, forså å klage 24/7 etterpå. 

Anonymkode: 361c2...8ec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn. Nå gir det mer mening! Du visste at sykepleieryrket hadde disse godene, så hvorfor studert sykepleier forså klage etterpå.

Ah, der er du igjen ja. Kjenner deg igjen fra flere tråder, men da får jeg tar regla om igjen. 

Alle sykepleiere vet at de skal jobbe turnus, men ingen vet hvor stor innvirkning det har på kroppen å faktisk jobbe turnus før de har gjort det selv. Når man velger utdanning som de fleste gjør tidlig i 20-årene er det ikke noe problem med lite søvn, å snu døgnet, jobbet doble vakter eller 7-8 dager i strekk, det er ingen problem å utsette når man ser venner eller ikke få sett familien på en uke ekstra, å jobber påske er bare en kilde til cash (slik som du tenker over), og som regel er man frisk og tenker ikke over at helse kan svikte. Men så jobber man en del år i turnus, og kjenner plutselig at det faktisk sliter både fysisk og mentalt å ikke ha skikkelig søvnmønster, få for lite søvn mellom vakter og ikke få den hviledagen man hadde pga beordring. Folk får gjerne familie og ønsker helligdagene fri, og et par hundrelapper ekstra i lønning for å gå glipp av 17.mai veier ikke opp. Venner forsvinner fordi man alltid er på jobb når noe skjer, det er umulig å ha fritidsaktivitet en fast ukedag, og det er et rotterace for å bytte seg fri på podens 3 års dag eller den første fotballkampen. Turnusarbeidere, spesielt de som har nattarbeid, har betydelig økt risiko for hjerte og karsykdommer, søvnlidelser, psykiske lidelser, diabetes, overvekt, en del krefttyper, tarmsykdommer o.l. Kveld/natt/helg/helligdagstilleggene kompenserer på ingen måte den risikoen man utsetter seg for ved å jobbe turnus over tid. Overtid som du ser på som et gode er heller ikke et gode når det blir pålagt, det er tvangstrøye. Du er for øvrig hjertelig velkommen til å bli sykepleier, jeg tipper du er en av de som er best på å være stor i kjeften fremfor å prøve det livet du misunner så voldsomt. 

Anonymkode: bb448...f26

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men jeg synes ikke de tjener for lite heller. De har en ganske enkel utdannelse, og en jobb som er over i det man går fra jobb. På den annen side er den psykisk og mentalt slitsom, de har elendige turnuser og de utsettes for mye nasty.

Jeg synes de heller burde krangle mer om å få bedre turnuser, kreve 100 % stillinger for alle som ønsker, mye bedre grunnbemanning, og at de faktisk settes til å gjøre sykepleieoppgaver og ikke må gå rundt og vaske og lage mat og sånt -  og kanskje evt smusstillegg.

Anonymkode: b582f...a6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Ville du jobbet helg for 50 kr  er i timen?  
Og overtid? Det får jeg aldri! Tilsaman på 9 år har jeg kanskje fått utbetalt for 15 timer overtid.

Anonymkode: 362b5...e32

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...