Gjest lillesnusa Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Et spørsmål: 'Hvor lenge må man jobbe etter svangerskapspermisjon før man kan benytte seg av sykemelding og egenmelding. Trenger hjelp fort for jeg er blitt syk.
monja Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 Jeg gikk direkte ut i sykmeldig etter svangerskapspermisjonen.
Gjest lillesnusa Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Takk for svar. Det må vel bety at man ikke trenger å jobbe 14 dager for å kunne bli sykemeldt og få penger fra trygdesystemet? Håper jeg snart blir frisk igjen for dette var en lei situasjon.
monja Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 Fødselspenger regnes som inntekt de og, så Trygdekontoret bruker samme grunnlag som du hadde i permisjonen.
Gjest Moia Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Vanligvis er det 4 uker. Men jeg har forstått det sånn at man kan gå rett ut i sykemelding etter fødselspermisjon. Det står at fødselspenger er likestilt med lønn når det gjelder beregning av sykepenger i alle fall.
Gjest lillesnusa Skrevet 5. juli 2005 #6 Skrevet 5. juli 2005 Takk for svar. Nå ble jeg glad! Er så avhengig av disse pengene for å få ting til å gå rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå