Gå til innhold

Hvor mange privatisteksamener er realistisk å ta opp denne høsten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal ta opp fag som privatist til høsten (og våren etter det igjen). Tenkte å ta opp religion, geografi, kjemi 1 og fysikk 1 på privatist skole, og ta kroppsøving eksamen utenom dette. Er det realistisk å få god karakter (helst 6, utenom kroppsøving da) når det er såpass mange fag? Eller bør jeg kutte ned 1 fag og ta det til våren?

Anonymkode: 35ee8...398

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for alle til høsten, så har du en ekstra mulighet til våren. Geografi og religion er enkle fag, kjemien og fysikken må nok jobbes mer med. Men totale timetallet er vel ikke så stort, så det burde være overkommelig hvis du tenker å ta høyere utdanning. 

Anonymkode: 59800...61c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går for 6’ere i alle disse fagene kommer du ikke til å kunne ha et liv utenom skolen. Høstsemesteret er kort. 
Det beste er å ta kontakt med privatistskolen og en rådgiver, de har erfaring med fagene og kan fortelle deg hva som kreves. 

Anonymkode: 58cfb...33d

Skrevet

Det spørs når eksamensdatoene er. Er de veldig tett blir det nok vanskeligere.

Men husk at du får lov å bruke hjelpemiddel på eksamen utenom internett. Så man er på en måte ganske reddet der.

AnonymBruker
Skrevet

Fulgte undervisning på Sonans. Jeg tok norsk (skriftlig), engelsk (skriftlig) og (muntlig), naturfag (muntlig/praktisk), samfunnsfag (muntlig) matte 1P, matte 2P og Geofag 1 (muntlig) på ett vårsemester.

Fikk 6, 5, 6, 6, 5, 4, 3, 5.

Jeg hadde tidligere fritak i matte, så jeg var veldig fornøyd med 3 og 4. Det var også de fagene jeg jobbet desidert mest med.

Fikk jernteppe og klarte ikke svare på vippespørsmålet på geofag, så 6-eren glapp gjennom fingrene. Jeg kjøpte boka tre dager før eksamen, leste den på to, skrev hovedoppgaven dagen før, og fulgte ikke undervisning i det faget.

Jeg hadde i tillegg til dette jobb fire dager i uka, samt godt med fritid. De fagene du skal ha er tyngre fag. Jeg tenker at det kommer mest an på hvor stor endring du skal ha. Skal du gå fra 5 til 6, eller skal du gå fra 2 til 6?

Anonymkode: faccd...177

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Skal ta opp fag som privatist til høsten (og våren etter det igjen). Tenkte å ta opp religion, geografi, kjemi 1 og fysikk 1 på privatist skole, og ta kroppsøving eksamen utenom dette. Er det realistisk å få god karakter (helst 6, utenom kroppsøving da) når det er såpass mange fag? Eller bør jeg kutte ned 1 fag og ta det til våren?

Anonymkode: 35ee8...398

Jeg har selv tatt opp alle disse fagene utenom religion. Jobbet hardt og satset på 6 i alt. Endte opp med 5 i fysikk 1 og kroppsøving, men 6 i resten. Og jeg var veldig flink, og trodde jeg skulle få 6 i alt (utenom gym, hehe). 

Det skal nok gå fint å ta alle over ett år, men husk: det kommer til å bli mye jobb! Ikke tro alt er så enkelt og går så fort, kun fordi det er VGSfag. 

Anonymkode: 23697...dfa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...