AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Har slitt med akne i mange år, prøvd antibiotika osv, ingenting har bitt på, og ønsker nå å starte med iso. Er det noen som har gått på det før som kan forklare hvordan prosessen er? Rett og slett sånn step-by-step. Hva skjer etter man får resepten? Må man dra til hudlege hver måned, eller annenhver, eller hver tredje osv? Hvor mange ganger er man innom hudlegen mens man går på kuren? Har lest på nettet at man må gå på to typer prevansjon og sende inn graviditetstest hver måned i andre land. Er det det samme her? Anonymkode: 449b0...80c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Gikk ganske fort fra første konsultasjon hos hudlege. Fikk vel resept for en måned av gangen eller en del uker tror jeg om jeg ikke husker feil. Måtte ta blodprøver ved oppstart og levere urinprøve hver gang hos hudlege for å utelukke graviditet før jeg fikk ny resept. Måtte også signere på at jeg var klar over konsekvensene ved å bli gravid på dette medikamentet med tanke på abort. Det begynner å bli en del år siden så jeg husker dessverre ikke nøyaktig. Lykke til😀 Anonymkode: 13570...b14
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 Jeg startet på iso for noen måneder siden. Først må du ta blodprøve før du får resepten, og blodprøver må du ta hver måned før du får utlevert ny resept. Dette er fordi dem sjekker om du er gravid, samt lever- og nyrefunksjon og hvordan det står til med celler som blir produsert i beinmargen. Du får med deg rekvisisjon på å ta blodprøve et annet sted, ellers tar du det der. Etter du får resepten, må du hente ut medisinen innen 7 dager, ellers blir resepten ugyldig. Du får medisiner for en måned og antall kapsler per dag er avhengig av hvor godt du tåler bivirkningene. Hvor mye du skal gå på totalt er avhengig av vekten din. Jeg trengte bare å dra innom hudlegen for å kunne starte på iso, og deretter etter første måned for å snakke om hvordan det har gått. Neste gang jeg skal til hudlegen er like før jeg er ferdig med kuren, eller hvis jeg har behov for time før. Når det kommer til prevensjon, må du stå på et fast, som p-pille, spiral, p-stav, også blir du også anbefalt å bruke kondom i tillegg. Anonymkode: e4eb8...2ca
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Måtte til hudlege hver måned for blodprøver og for å sjekke at jeg ikke var gravid. Fikk også dette skrivet om farene ved å bli gravid under kuren, den fører jo til ganske store skader dersom det skulle skje. Måtte gå på p-piller og ble anbefalt å bruke kondom i tillegg. Dersom du tar den på sommeren må du huske en god solkrem, og ikke sole deg. Desverre virket ikke kuren så godt på meg, fikk fin hud en stund, men så kom kvisene tilbake. Mistet også mye hår, fikk mye kroppsverk og så tørr hud at jeg ble sår. Så vær obs på at det ikke er alle den er en mirakelkur for. Anonymkode: 52381...93e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Desverre virket ikke kuren så godt på meg, fikk fin hud en stund, men så kom kvisene tilbake. Mistet også mye hår, fikk mye kroppsverk og så tørr hud at jeg ble sår. Så vær obs på at det ikke er alle den er en mirakelkur for. Anonymkode: 52381...93e Akkurat slik var det for meg også dessverre Det er 10 år siden jeg stod på det og har minst like mye acne nå. 32 år! Ugh, så mye for å bli kvitt acne etter ungdomstiden! Mener ikke å skremme deg, TS. Det er verdt et forsøk. Anonymkode: 3a4cb...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå