Gå til innhold

Deler jeg for mye med mamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er vanlig og/eller passende å dele med foreldre når man er voksen? Jeg står foreldrene mine svært nær og mamma har blitt som en bestevenninne. Jeg deler dermed det meste med henne, noe som min samboer hater. Jeg snakker aldri stygt om han til mamma og hun er svært glad i samboeren min, men hun vet når noe er galt og blir bekymra. Dermed kan jeg si ting som at vi for eksempel har krangla. Jeg forstår godt at samboeren min ikke liker det, men jeg vil verken lyve eller la mamma gå rundt å være bekymret. Deler jeg for mye?

Anonymkode: 5664d...ae6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Herregud det er helt uakseptabelt og illojalt overfor samboeren din. 

Anonymkode: c62a4...6d1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei du velger selv hvem og hva du deler ting med.

Anonymkode: c3a43...dd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Du deler alt for mye med din mor! Litt må du og mannen din ha for dere selv! Dette bør du slutte med! Tenk hvis han skulle sagt alt om deg til sin mor? Herregud.

Anonymkode: f38ba...fa0

• Liker 7
Skrevet

Fortrolighet er fint. At du er fortrolig med din mor er bra, tenker jeg. Likevel kan kanskje samboeren din kjenne litt på at fortroligheten dere i mellom blir delt med andre, og det kan være vanskelig. Du kan jo spørre han om hva han tenker om saken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det dere sier og jeg har sagt at det ikke skal gjenta seg nå. Jeg har som sagt aldri sagt noe om HAN, men at vi har kranglet. Jeg har en personlighetsforstyrrelse som er årsaken til de kranglene vi har og det jeg deler med henne er egentlig hva feil jeg gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ganske drøyt ut, ja.
Betyr dette at mannen din må passe på hva han sier til deg fordi du deler alt med moren din? Jeg er usikker på om jeg hadde klart å ha det sånn.

Du og mannen din må da kunne ha noen ting felles. Det er utrolig unødvendig å fortelle absolutt alt til noen utenforstående.

Anonymkode: f7ce0...f91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna hvis jeg hadde vært samboeren din. Våre krangler/uenigheter/diskusjoner er mellom meg og mannen min og ikke mellom meg, mannen og svigermor. Det er ekstremt illojalt og brudd på tillit. Selvom du ikke snakker ned han. 
Hadde det fortsatt, hadde det vært en dealbreaker for meg.

Anonymkode: cb4a7...dea

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke bare å tenke på hva du vil at samboer deler med svigermor / svigerfar. Så deler du ikke det du ikke vil at de skal vite noe om.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar og jeg har allerede bestemt meg for å ikke fortelle. Jeg personlig hadde gitt faen om han hadde sagt at vi krangla til sin mor. Mamma vet hvordan jeg er pga oppveksten min. Som sagt så sier jeg aldri HVA vi krangler om og nevner ikke samboers navn i det hele tatt. Det er kun at "nå har jeg sprukket igjen og klikket uten hemning".

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kanskje kombinasjonen av din klikking og påfølgende sladring som irriterer han...

Anonymkode: e5f4b...20f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler absolutt alt med mamma. Min mann er klar over det og har heldigvis ikke noe imot det 😊

Anonymkode: 3a99c...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Høh. Jeg deler med bestevenninnen min hvis jeg har kranglet med mannen. De fleste trenger en mulighet til å ventilere litt. Hadde jeg ikke kunnet det hadde jeg måttet skille meg. Så grusomt vondt å måtte holde alt det negative og vonde inne i seg, så det bare blir en verkebyll som vokser og vokser. Det er fint å både kunne få bekreftelse på at «det han sa eller gjorde der var ikke greit» og innimellom «eh, men der var jo du ganske urimelig, er nok dessverre enig med mannen din denne gangen».

Det betyr ikke at mannen trenger å være redd for å dele noe med meg, er ikke sånn at jeg sprer hans innerste tanker og hemmeligheter videre. 

Anonymkode: 3e645...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du skal få lov til å dele det med moren din, det handler om å bearbeide episoder knyttet til din diagnose. Går du til psykolog? I såfall kan du kanskje bruke denne til akkurat dette. Men jeg syns det er rart at mannen din ikke forstår dette, samtalene handler jo ikke om han eller hva dere krangler om. Men dine reaksjoner ift sykdommen, og hun kjenner deg osv. Men trenger han egentlig vite alt du snakker med moren din om da? 

Anonymkode: 79d4c...11a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...