Gå til innhold

Jeg er etnisk norsk. Er min datter etnisk norsk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i India over lengre periode. Under perioden i India ble jeg kjent med min mann. Han er også etnisk norsk og sammen har vi en datter. 

Min mann har indisk pass, da det var omstendigheter rundt jobben hans som gjorde at han må det. Min datter har også indisk pass og er født og oppvokst i India, men har etnisk norsk utseende.

Jeg har norsk statsborgerskap. Vi flyttet tilbake til Norge i fjor og spørsmålet er mitt er om dattera mi er norsk.

Anonymkode: 256a5...d64

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dattera di er IKKE norsk. Du har ikke norsk statsborgerskap og er ikke født i Norge. Hun er inder!

Anonymkode: b261b...71d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener etnisitet har med gener å gjøre ikke papirer så jeg mener hun et etnisk norsk. 

mitt barn har utenlandsk pappa så hun etnisk blanding

Anonymkode: 14b7e...e86

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ja dere er etnisk norske . Er ikke passet som bestemmer det , men opphavet til genene. 
hun er ikke inder annet enn på papir . 

Anonymkode: 02ac8...fa3

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dattera di er IKKE norsk. Du har ikke norsk statsborgerskap og er ikke født i Norge. Hun er inder!

Hva snakker du om? Hun (TS) skriver jo at hun HAR norsk statsborgerskap. Det er datteren som ikke er født i Norge, ikke ts.

Anonymkode: d005d...80f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Etnisitet og nasjonalitet er to vidt forskjellige ting som KG brukere er ekspert på å blande.

Etnisitet går på gener som flere prøver å si

Nasjonalitet er det landet man kommer fra på papiret. 

Man kan feks være etnisk inder, men komme fra Norge og omvendt. 

Anonymkode: 7c49f...44a

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du og din mann er etnisk norske er selvsagt barnet deres det også. Helt uavhengig av pass og statsborgerskap.

Anonymkode: 4c21f...832

• Liker 27
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja,din datter er etnisk norsk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, din datter er etnisk norsk, men har indisk nasjonalitet. 

Anonymkode: ed5f0...74a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Hun (TS) skriver jo at hun HAR norsk statsborgerskap. Det er datteren som ikke er født i Norge, ikke ts.

Anonymkode: d005d...80f

Dattera til TS er inder, men norsk opphav. Hun er født og oppvokst i India, da er hun indisk. På samme måte som barn som er født i Norge med indiske foreldre er norske.

TS - Din datter er inder, men etnisk norsk. Jeg ville kalt dattera di for inder og ikke norsk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, din datter er etnisk norsk, men har indisk nasjonalitet. 

Anonymkode: ed5f0...74a

Så da er spørsmålet, er hun norsk eller inder?

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er datteren din etnisk norsk. Etnisitet har ingenting med statborgerskap å gjøre🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c2679...3ac

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dattera til TS er inder, men norsk opphav. Hun er født og oppvokst i India, da er hun indisk. På samme måte som barn som er født i Norge med indiske foreldre er norske.

TS - Din datter er inder, men etnisk norsk. Jeg ville kalt dattera di for inder og ikke norsk.

Datteren hennes er norsk, ikke indisk.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Venninnene hennes kaller henne for inder-norsk, da hun ikke snakker så godt norsk som alle andre i klassen.

AnonymBruker
Skrevet

Din datter er norsk, og etnisk norsk. Hun har indisk statsborgerskap, men er ingen inder.

Anonymkode: b4366...3fa

• Liker 5
Skrevet

Så vidt jeg forstår så er datteren din etnisk norsk men har indisk statsborgerskap?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Datteren hennes er norsk, ikke indisk.

Nei, hun er inder (Hun er ikke født eller oppvokst i Norge!!). Hva ville du ha kalt et barn som er født i Norge med indiske foreldre? Norsk eller indisk?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cata skrev:

Så vidt jeg forstår så er datteren din etnisk norsk men har indisk statsborgerskap?

Det stemmer. Hun er født og oppvokst i India. Snakker sånn noenlunde norsk, ikke akkurat flytende.

Er hun norsk eller indisk er spørsmålet mitt?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun er inder (Hun er ikke født eller oppvokst i Norge!!). Hva ville du ha kalt et barn som er født i Norge med indiske foreldre? Norsk eller indisk?

Indisk.

Anonymkode: b4366...3fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg blir ikke kineser selv om jeg får meg kinesisk pass. Opphavet hennes er norsk derav hun er norsk, IKKE indisk.

Noe sier meg at dette er en problemstilling Ts bare har funnet på og ikke noe som har rot i virkeligheten. Det er ingen som må endre statsborgerskapet sitt pga jobb.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...