AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Hei! Jeg mottar AAP pga psykisk sykdom, da jeg sliter med spiseforstyrrelser (bulimi), har vært utbrent i lang tid blant annet pga dette og har hatt en veldig dysfunksjonell oppvekst å ordne opp i... Itillegg var jeg i en ulykke med hodeskader, som har gjort meg sliten i lang tid. Og så har jeg ikke kontakt med noe familie, og har nesten ikke venner, så jeg er ekstremt ensom og deprimert. Jeg er 20 år Jeg har det litt bedre nå, og NAV veilederen min har anbefalt meg å søke en jobb hvertfall for i sommer, siden jeg ikke har noe å gjør. Men alle stillingene jeg har sett er ikke sommerjobber, men jobber hele året...Til høsten skal jeg ta 2 fag som privatist for jeg har ikke fullført vgs. Men alle jobbene jeg har søkt på er opp til 50% stilling, er dette lov med AAP? Jeg tror jeg kan klare å jobbe 50% fordi jeg har det en god del bedre nå med behandling, men jeg ønsker ikke å miste AAP, for det blir jo som et "sikkerhetsnett"... Kan jo hende jeg får en jobb med mindre stilling også... Jeg får minste AAP, så ca 12.000 utbetalt i måneden. Hvordan blir utbetaling, hvis jeg får en jobb med timelønn f.eks 160-170kr i timen, 50% altså ca. 18-19t i uka? Anonymkode: 17393...d5b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Du kan jobbe opptil 60% med et vanlig AAP vedtak og opp mot 80% med et vedtak mot jobb (men dette er som regel på slutten og varer i maks ett år). Du skriver all jobbing på meldekortet og blir trukket time for time. Så jobber du 10 timer en uke så trekker de 10 timer fra AAP. Du vil få mer penger ved å jobbe noe. Anonymkode: c96ca...d81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå