Gå til innhold

Parkering på Hamar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg skal til Hamar en dag til uka, noen som er kjent der og kan anbefale et sted der jeg kan stå bortimot en 5 timers tid?  Skal i begravelse og vil helst være så nærme domkirken som mulig, men kan også gå et lite stykke. 

om jeg skulle ta tog, er det langt fra stasjonen og opp til domkirken?  

Anonymkode: 82aa0...e50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint gå fra togstasjonen, følg stranda. Det er og parkering ved domkirken. 

Anonymkode: 43184...e77

AnonymBruker
Skrevet

Er det Hamar domkirke du skal til, eller domkirkeruinene? For hvis det er domkirka du skal til, er det begrenset med parkeringsplasser langs ved veien, men du kan fint parkere i et av parkeringshusene (et på vestre torg og et ved østre torg), og begge de ligger i fin gåavstand til kirka, under en kilometer fra begge. Du kan også parkere ved stasjonen, og det er også i gåavstand til kirka. Denne kirka ligger i sentrum, rett overfor gågata og Stortorget i Hamar. 
Skal du derimot til domkirkeruinene, er det et stykke lenger å gå fra sentrum, men det er ikke veldig langt å gå. Det er også parkeringsplass der, da parkerer du på parkeringa til Middelaldermuseet :) 

Anonymkode: 5d1a5...418

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det Hamar domkirke du

ja, jeg skrev domkirken - beklager litt upresist. Men Hamar Domkirke ja. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja, jeg skrev domkirken - beklager litt upresist. Men Hamar Domkirke ja. 

Da hadde jeg parkert i et av parkeringshusene eller på åttemeters-planet. Begge deler koster penger å stå, men det gjør det over alt i Hamar. Åttemeters-planet er en stor parkeringsplass like ved koigen og strandsona, ikke langt fra kirka den heller :) 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg parkert i et av parkeringshusene eller på åttemeters-planet. Begge deler koster penger å stå, men det gjør det over alt i Hamar. Åttemeters-planet er en stor parkeringsplass like ved koigen og strandsona, ikke langt fra kirka den heller :) 

takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er gratis parkering utenfor maxi storsenter. 

Anonymkode: eb653...2d1

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gratis parkering utenfor maxi storsenter. 

men ikke så  lenge vel?  Jeg må være der over flere timer... 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye om og men med parkering her at det er helt flaut. Ordføreren er ofte ute i avisa og klager på at gågata og selve hjertet av byen er øde og dødt fordi alle er på kjøpesenteret. Men er det så forbanna rart da, ordfører??? 

Anonymkode: 6ebc5...cbc

Skrevet

Velg Vestre Torg parkeringshus. Det er både størst og nærmest. Dessuten er det også billigst for heldagsparkering der. 
Hvis du velger å ta toget er det helt fin gangavstand. Du går fra jernbanestasjonen til domkirken på godt under 15 minutter. Går du fort bruker du max 10 minutter, men du vil kanskje ikke komme småsvett og halsende inn i kirken, heller. 

Og til deg som spurte om TS skulle til ruinene på Domkirkeodden (Hamardomen): er de noensinne brukt til begravelser i moderne tid? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...