AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Fordi man er ute? Har egne barn og stebarn. Ingen av disse har noensinne holdt på sånn. Og barn av venner får tilsnakk om de skriker for mye ute i tettbebyggelse. Selvfølgelig skal man få lov til å lage lyd. Å være ute på sommeren i vannsprederen, trampolina osv gjør jo unger glade og gira. Og syns det er veldig koselig å ha et yrende nabolag. MEN.. Det er et men... Når naboen som har 3 barn i alderen 2-7 år har et vanvittig høyt volum. De snakker aldri i normal tone, det er utelukkende alltid skriking og høye stemmer. Konstant fra morgen når de står opp til de legger seg.. Som er ganske seint (21) Mitt barn som sover ute på den siden har blitt pent nødt til å tåle denne støyen, og vi føler ikke vi kan si noe heller. For det er barn, og de er ute å utfolder seg. De kan jo iallfall ikke holde på sånn inne. Det er forøvrig kun disse som holder på sånn. Naboen på andre siden har 4 barn som har både trampoline, fotballmål osv i hagen, og de roper og hoier kun når de bruker disse tingene. Å det er såklart ingen problem:) Er jeg den sære naboen som ikke burde bo i et nabolag? Anonymkode: 07d61...e3c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Det korte svaret er ja, det er jo det. Politiet vil kanskje reagere på høy musikk, men skravling og latter rykker de ikke ut for. Anonymkode: c04ac...11e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det korte svaret er ja, det er jo det. Politiet vil kanskje reagere på høy musikk, men skravling og latter rykker de ikke ut for. Anonymkode: c04ac...11e Jo, de gjør det faktisk noen ganger. Men hyling og latter skjer ikke like ofte. Stygg oppførsel er det uansett. Anonymkode: 51cf3...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi man er ute? Har egne barn og stebarn. Ingen av disse har noensinne holdt på sånn. Og barn av venner får tilsnakk om de skriker for mye ute i tettbebyggelse. Selvfølgelig skal man få lov til å lage lyd. Å være ute på sommeren i vannsprederen, trampolina osv gjør jo unger glade og gira. Og syns det er veldig koselig å ha et yrende nabolag. MEN.. Det er et men... Når naboen som har 3 barn i alderen 2-7 år har et vanvittig høyt volum. De snakker aldri i normal tone, det er utelukkende alltid skriking og høye stemmer. Konstant fra morgen når de står opp til de legger seg.. Som er ganske seint (21) Mitt barn som sover ute på den siden har blitt pent nødt til å tåle denne støyen, og vi føler ikke vi kan si noe heller. For det er barn, og de er ute å utfolder seg. De kan jo iallfall ikke holde på sånn inne. Det er forøvrig kun disse som holder på sånn. Naboen på andre siden har 4 barn som har både trampoline, fotballmål osv i hagen, og de roper og hoier kun når de bruker disse tingene. Å det er såklart ingen problem:) Er jeg den sære naboen som ikke burde bo i et nabolag? Anonymkode: 07d61...e3c <du er ihvertfall ikke alene. Jeg leier og har et bofelleskap jeg ble forstalt at det var rolig og istolert. Saken er at de ikke fortalte meg at det er flere barn i boligkomplekset(blokker)) utearealet er rett utenfor der jeg leier-Og barna HYLER hver dag, og det er mange barn i dette bokoåplekset. SÅ nå har jeg barna til fere pluss de jeg leier av sine egene barn på somemren med 30 grader i pluss og MÅ lufte-Bruker øreproppper og har sagt ifra -De bryr seg ikke. Velkommen til det å leie, du ahr 0 rettigheter. Noen ganger er det så ille at jeg må bruke ørepropper OG lukka døra,selv da hører jeg de.. Det er late foreldre som ikke gidder å lære ungene selvdisplin og gidder ikke bruke tiden til å oppdra ungene og gjøre en god jobb.Kommerbare til å gå utover de alle senere i livet. Selvkontroll og disiplin må du bli fortalt at du bare MÅ gjøre. Hvis du ikke MÅ gjøre lekser, så gjør du jo det heller ikke. Faller veldig i verdi hos meg, og er veldig missfornøyd. Hadde jeg vørt i en annen situasjon og posisjon i livet, vill ejg har lett rudnt etter nytt sted å bo. Kan ikke det foreløpig, så får bare ta dette som en erfaring og gå med slagene. Utrloig dårlig stil og er skuffa! Anonymkode: e6d17...498 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: <du er ihvertfall ikke alene. Jeg leier og har et bofelleskap jeg ble forstalt at det var rolig og istolert. Saken er at de ikke fortalte meg at det er flere barn i boligkomplekset(blokker)) utearealet er rett utenfor der jeg leier-Og barna HYLER hver dag, og det er mange barn i dette bokoåplekset. SÅ nå har jeg barna til fere pluss de jeg leier av sine egene barn på somemren med 30 grader i pluss og MÅ lufte-Bruker øreproppper og har sagt ifra -De bryr seg ikke. Velkommen til det å leie, du ahr 0 rettigheter. Noen ganger er det så ille at jeg må bruke ørepropper OG lukka døra,selv da hører jeg de.. Det er late foreldre som ikke gidder å lære ungene selvdisplin og gidder ikke bruke tiden til å oppdra ungene og gjøre en god jobb.Kommerbare til å gå utover de alle senere i livet. Selvkontroll og disiplin må du bli fortalt at du bare MÅ gjøre. Hvis du ikke MÅ gjøre lekser, så gjør du jo det heller ikke. Faller veldig i verdi hos meg, og er veldig missfornøyd. Hadde jeg vørt i en annen situasjon og posisjon i livet, vill ejg har lett rudnt etter nytt sted å bo. Kan ikke det foreløpig, så får bare ta dette som en erfaring og gå med slagene. Utrloig dårlig stil og er skuffa! Anonymkode: e6d17...498 Off, så kjedelig å høre at du opplever 0 rettigheter fordi du leier... Vi leier ut under oss til et ungt par uten barn (men med flere dyr) Og vi er nøye på å ikke trampe eller støye for mye, ikke ha TVen på så høyt på kvelden (mannen har TVen på på full gnu når jeg ikke er hjemme dessverre) Vi passer også på ifht babygråt at vi ikke står rett over soverommet dems osv om det skulle være noe. Men jeg kan kjenne igjen fra han som leier hos oss. Vi har nemlig en nabo med en hund som bjeffer noe fryktelig. Han sendte oss melding om vi kunne be naboen ta hunden inn. Det sier jo litt om hvor lite en leietaker føler en har å si i et nabolag. Det er virkelig ikke okei. Dere betaler masse penger for å nettopp ha denne boligen. Håper det snur og at du får mulighet til å bo et annet sted snart Ts Anonymkode: 07d61...e3c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 2 timer siden, MarieLo skrev: Janteloven og forventinger er gøy. Skjønte ikke denne helt ts Anonymkode: 07d61...e3c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det korte svaret er ja, det er jo det. Politiet vil kanskje reagere på høy musikk, men skravling og latter rykker de ikke ut for. Anonymkode: c04ac...11e Det er ikke skravling og latter da Det er hyling (skriking) og roping. De snakker ikke til hverandre. De utelukkende roper. De andre naboene sitter ute til langt på kveld å skravler og ler. Det er jo bare koselig Anonymkode: 07d61...e3c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Skrevet 28. juni 2020 At en snakker og ler ute er jo bare koselig. Men voldsom hyl og skrik fra tidlig til seint hadde jeg reagert på også. Synest det må kunne gå an å si ifra til de på en hyggelig måte. Anonymkode: b3530...b42 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #10 Skrevet 28. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: <du er ihvertfall ikke alene. Jeg leier og har et bofelleskap jeg ble forstalt at det var rolig og istolert. Saken er at de ikke fortalte meg at det er flere barn i boligkomplekset(blokker)) utearealet er rett utenfor der jeg leier-Og barna HYLER hver dag, og det er mange barn i dette bokoåplekset. SÅ nå har jeg barna til fere pluss de jeg leier av sine egene barn på somemren med 30 grader i pluss og MÅ lufte-Bruker øreproppper og har sagt ifra -De bryr seg ikke. Velkommen til det å leie, du ahr 0 rettigheter. Noen ganger er det så ille at jeg må bruke ørepropper OG lukka døra,selv da hører jeg de.. Det er late foreldre som ikke gidder å lære ungene selvdisplin og gidder ikke bruke tiden til å oppdra ungene og gjøre en god jobb.Kommerbare til å gå utover de alle senere i livet. Selvkontroll og disiplin må du bli fortalt at du bare MÅ gjøre. Hvis du ikke MÅ gjøre lekser, så gjør du jo det heller ikke. Faller veldig i verdi hos meg, og er veldig missfornøyd. Hadde jeg vørt i en annen situasjon og posisjon i livet, vill ejg har lett rudnt etter nytt sted å bo. Kan ikke det foreløpig, så får bare ta dette som en erfaring og gå med slagene. Utrloig dårlig stil og er skuffa! Anonymkode: e6d17...498 Gled deg til du får barn selv. Du tar bare så feil ang din antagelse om late foreldre. You are in for å rude awakeningcall... Anonymkode: 01770...5ba
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #11 Skrevet 28. juni 2020 Kl. 21 er ikke sent nok til å forvente at det skal være stille ute. Anonymkode: 2f406...14a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Kl. 21 er ikke sent nok til å forvente at det skal være stille ute. Anonymkode: 2f406...14a Du har selvsagt helt rett. Men vil man ha et godt naboskap, og naboene har barn som legger seg rundt kl 21, så tar man hensyn til dem slik at barna føler de klarer å sovne. Det har litt med sosiale antenner å gjøre. Anonymkode: a04f2...526
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 Hvorfor skal det være ok å drive med forstyrrelser døgnet rundt? Om det er så barn, voksne eller dyr? Når ble det forbudt å lære sine barn vanlig folkeskikk som å ta hensyn til andre? Man kan da ikke bare si at barn er barn og det må alle rundt dem tåle! Utrolig irriterende holdning.... Jobber selv som pedagog i barnehage og vi tillater ikke barna hyle seg gjennom dagen. Man kan lære seg å bruke vanlig stemme. Det er så mange umodne foreldre i denne generasjonen som ikke har peiling på grensesetting og har helt misforstått det med roller og barneoppdragelse. Ville sagt ifra til naboen at du forstår at barna trenger tid til å lære selvregulering, og at du tåler ganske mye lyd og liv rundt deg, men alle trenger en pause fra det. Anonymkode: 2306f...21d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 Mine barn får leke ute lenge i ferien men de får ikke lov til å hyle, rope eller skrike uten at det er fare på ferde. Man må lære seg å ta hensyn og ingen orker unger som må hyle og skrike for å kunne leke. Anonymkode: ce6a2...116 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå