AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Er ikke interessert i å diskutere at morsmelk er best eller hvorfor jeg slutter å amme. Det jeg lurer på er hvordan man best trapper ned så man stopper melkeproduksjonen uten å få tette meljeganger og brystbetennelse. Anonymkode: 85107...c5f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Bare til å stoppe, går seg til. Anonymkode: af062...9a0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare til å stoppe, går seg til. Anonymkode: af062...9a0 Man kan vel ikke bråstoppe? Anonymkode: 85107...c5f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 Pumpe bort det verste sprenget? Har ikke veldig stor produksjon, men er redd for brystbetennelser. Anonymkode: 85107...c5f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 Det beste for både deg og baby er å trappe ned litt etter litt. Kutt én amming, vent et par-tre dager, så kutter du én til og venter noen dager. Det er det enkleste og beste i forhold til tette melkeganger og betennelse. Men det tar jo litt tid da, men hvis du har tiden (og ikke må skynte deg pga medisiner, operasjon eller lignende) så vil jeg definitivt anbefale det. Å bråstoppe gir veldig fort betennelse, selv om du pumper den verste sprengen. Du risikerer også en forvirret baby som savner puppen. Kutter du én og én går det smidigere for dere begge. Anonymkode: 6b9fc...2cd
Gjest Albbas Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 Hvor gammel er baby og hvor travelt har du det? Har du vært plaget med betennelser eller tette melkeganger? Mye eller lite melk? Har du lest ammehjelpen sin artikkel om ammeslutt?
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 Pumpe vekk verste sprengen hjalp her Ingen brystbetennelse. Men hvis baby er under 3 måneder ville jeg kanskje prøvd å trappe ned eller pumpe ut litt mer i starten. Første 3 måneder etter fødsel er produksjonen styrt av hormoner i tillegg til etterspørsel, så man har større risiko for spreng/betennelse om man slutter brått. Anonymkode: d9011...39a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det beste for både deg og baby er å trappe ned litt etter litt. Kutt én amming, vent et par-tre dager, så kutter du én til og venter noen dager. Det er det enkleste og beste i forhold til tette melkeganger og betennelse. Men det tar jo litt tid da, men hvis du har tiden (og ikke må skynte deg pga medisiner, operasjon eller lignende) så vil jeg definitivt anbefale det. Å bråstoppe gir veldig fort betennelse, selv om du pumper den verste sprengen. Du risikerer også en forvirret baby som savner puppen. Kutter du én og én går det smidigere for dere begge. Anonymkode: 6b9fc...2cd Hva om baby ikke vil ha brystet? Anonymkode: 85107...c5f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Skrevet 28. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om baby ikke vil ha brystet? Anonymkode: 85107...c5f Da vil jeg for din egen del pumpe like ofte som du ammet, og så kutte én og én pumping. Du slipper det med forvirret baby da Anonymkode: 6b9fc...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå