Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

- hjalp det noe?

- var du moden/hadde begynt modningstiden?

- var det effektivt?

- når kom dere isåfall i gang etterpå?

Anonymkode: 49d12...462

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ??

Anonymkode: 83cc4...971

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ??

Anonymkode: 83cc4...971

Strippa, at de tøyer livmorhalsen din i et håp om å sette i gang en fødsel.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- hjalp det noe?

- var det effektivt?

Var litt moden, men lite effekt😏 Gjorde det på morgenen, og det tok nesten ett døgn før han var ute. 

Skrevet

Jeg ble strippet to ganger. Hadde 1cm åpning og livmorhalsen var flat. Fikk bare maserier og kraftige mensliknende smerter av det. Satte ikke igang noe for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- hjalp det noe?

- var det effektivt?

Jeg ble strippet. De gjør det kun hvis du er moden :)  Merket ingenting samme dag, men fikk rier samme natt og fødte dagen etter, 1 uke før termin. Vil tippe det var pga strippingen :) 

Anonymkode: 2246c...89d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble strippet. De gjør det kun hvis du er moden :)  Merket ingenting samme dag, men fikk rier samme natt og fødte dagen etter, 1 uke før termin. Vil tippe det var pga strippingen :) 

Anonymkode: 2246c...89d

Hun sa at livmorhalsen min var forkorta fra 4 til 2cm, og at hun fikk inn to fingre uten problemer. Så hun sa jeg må ha hatt rier, uten å ha vært klar over det. Ble sjekket for modning for 9 dager siden, og da var jeg så lukket at de ikke nådde frem til livmorhalsen min engang..? Synes dette her er så rart, men jeg blir likevel så forhåpningsfull når jeg er så himla lei av alle disse turene frem og tilbake fra sykehuset, og det å være stor og tung.

AnonymBruker
Skrevet

Ble strippet to ganger i forbindelse med kontroll på sykehuset. Første gang var jeg knapt moden, men andre gang var livmorhalsen helt avflatet med et 1-2 cm åpning. Ble strippet torsdag, slimproppen gikk torsdag kveld, (mase)rier startet natt til lørdag, vannet gikk natt til søndag, baby født søndag 12:05. Jordmor som tok oss imot mente strippinga sannsynligvis var grunnen til over et døgn med ineffektive maserier. Det hjalp/satte i gang noe, men var ikke den herligste starten på fødsel...

Anonymkode: ad86b...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Var inne på kontroll 14 dager før termin. Spurte om hun kunne kjenne etter modning og da spurte hun om jeg ville røske opp litt i samme slengen. Så hun strippet og gutten ble født ca 24 timer senere. 

Anonymkode: deb3c...fb8

Skrevet

Stadig optimistiske jordmødre har prøvd dette mange ganger på meg (jeg gikk over termin alle 9 gangene), men det har aldri hjulpet, selv om jeg har vært helt moden og har hatt flere cm åpning.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt stripping i begge mine graviditeter og det kick-startet fødselen begge gangene. Den ene gangen sa de at jeg var moden og jeg begynte å kjenne milde rier rett etterpå. Den andre gangen sa de at jeg ikke var så moden, og at de ikke trodde det funket - men riene startet 6 timer senere og det ble styrtfødsel. 

Anonymkode: af53c...887

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, asterix skrev:

Stadig optimistiske jordmødre har prøvd dette mange ganger på meg (jeg gikk over termin alle 9 gangene), men det har aldri hjulpet, selv om jeg har vært helt moden og har hatt flere cm åpning.

Hadde du flere cm lenge før fødsel med første?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde du flere cm lenge før fødsel med første?

Var helt moden og hadde åpning ca en uke før termin da jeg var inne til ekstra UL og røntgen pga seteleie. Husker ikke hvor mye åpning det var, for det er tross alt 29 år siden. Han ble født 3 dager over termin.

Skrevet

Var på vekstkontroll 29. Januar med termin 4 februar. Da han sjekket for modning så sa han at jeg hadde 4 cm åpning men til da hadde jeg ingen anelse om at ting begynte å skje. Han røsket litt nedi der kjentes det ut som og få sekunder etterpå kom maseriene. Klokka var rundt 12 på dagen, dro hjem og slappet av frem til 02:45 på natten, da var riene så vonde at jeg ikke orka mer. Kommer frem på føden rundt 03:10, kobles så til ctg i 20-30 min forså ny sjekk av åpning som da var 9cm. Rett inn på fødestue, tok vannet etter en stund og da kom trykketrangen asap. Presset i 20 min også var han ute klokka 06:19 30 januar. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 2 cm og hun tøyde til 3 cm. Fødte samme dag. 

Anonymkode: f2f2b...811

AnonymBruker
Skrevet

Var lagt inn for igangsettelse. Viste seg at jeg allerede hadde to cm åpning, så hun spurte om hun kunne få lov til å strippe meg før vi prøvde noe annet.

Jeg sa ja, siden jeg helst ville slippe igangsettingen. To timer senere var ungen ute 😅

Anonymkode: 6c606...710

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble strippet på svangerskapskontroll på termindatoen. Da sa jordmoren at åpningen var tøyelig til 4 cm. Jeg var plaget av maserier, så hun sa det var et argument for stripping at det sannsynligvis ikke ville bli verre enn det alt var og at det kunne tippe det over i fødsel. Etterpå kjente jeg ingenting, ikke maserier heller, og lite kynnere. Men samme kveld gikk vannet, riene startet etter 30 minutter og babyen kom 3 timer senere. Det kan tenkes det hadde skjedd uavhengig av strippingen, men det kan altså ha hatt effekt. 

Anonymkode: 528c7...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Ble strippet på termin og vannet gikk 3 timer etterpå :) lille var ute ca 15 timer etterpå. 

Anonymkode: 36df6...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig moden og ble strippet 4-5 ganger i løpet av to uker. Det førte bare til maserier som dabbet av igjen etter en dag eller to. Til slutt gikk vannet, men fikk fortsatt ikke rier, så måtte settes i gang med tabletter. 

Anonymkode: fd72c...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...