AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Del Skrevet 28. juni 2020 På utgangsdøra, altså. I vår forrige leilighet hadde vi sånn klassisk høy ekstralås, og om natta låste jeg alltid denne. Nå har vi flyttet til ny leilighet med kort-lås, og kjenner jeg ikke liker tanken på at 4-åringen kan vandre av sted. Da hun enkelt får åpnet døra. Vi står alltid opp sammen med henne, men om vi skulle sove ekstra tungt en morgen og ikke våkne? Sliter litt med høyt mammaangstnivå, så hva tenker dere, er det hysterisk å sette på sikkerhetslenke til en 4-åring? Anonymkode: 89e17...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Del Skrevet 28. juni 2020 Kommer vel an på barnet. Med min nå 5-åring ville det vært helt unødvendig Anonymkode: a8639...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #3 Del Skrevet 28. juni 2020 Hysterisk mtp en normal 4åring ja. Hadde det vært en toåring, som ikke har samme evne til å skjønne hva som er virkelig forbudt, så hadde det vært noe annet. En fireåring tenker jeg skal forstå at enkelte ting gjør man ikke. Slik som å ta av bilselen i fart, skru på komfyren, gå ut alene uten lov osv. Anonymkode: c9caf...9ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Del Skrevet 28. juni 2020 Hvis du har en fireåring som vandrer og du selv sover tungt, skjønner jeg godt at du vil sette på sikkerhetslenke. Vet om flere som har gjort det, da etter at barnet har vandret gatelangs og blitt plukket opp av en nabo grytidlig om morgenen. Mine barn har aldri vært vandrere på noen måte, så jeg har ikke sett behovet. På den andre siden hindrer det barnet i å komme seg ut hvis det skulle bli brann og dere voksne f.eks. er avsvimt pga røyk. Du får vurdere scenariene mot hverandre. Er det overhengende fare for at barnet faktisk ønsker å stikke av og greier å gjøre det uten at du våkner, må du jo ta et grep på et vis. Anonymkode: 6d58f...bdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. juni 2020 #5 Del Skrevet 28. juni 2020 Vi har tre barn og har aldri tenkt tanken på å sikre ytterdøren ekstra. Ingen har stått opp om natten og prøvd å komme seg ut heller. Hvis barnet ditt pleier å vandre rundt om natten ville jeg kanskje vurdert det, men ellers er det jo svært uvanlig at små barn kommer seg ut og stikker av gårde midt på natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Del Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hysterisk mtp en normal 4åring ja. Hadde det vært en toåring, som ikke har samme evne til å skjønne hva som er virkelig forbudt, så hadde det vært noe annet. En fireåring tenker jeg skal forstå at enkelte ting gjør man ikke. Slik som å ta av bilselen i fart, skru på komfyren, gå ut alene uten lov osv. Anonymkode: c9caf...9ed Hun har aldri prøvd seg, og jeg tenker ikke at hun ville gjort det, men tenkte mer sånn i tilfelle? Man vet jo aldri helt sikkert. Ts Anonymkode: 89e17...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 28. juni 2020 #7 Del Skrevet 28. juni 2020 Vi har hatt fire barn i hus og har aldri tenkt tanken engang.... Sannsynligvis fordi det aldri har vært en problemstilling.... Hadde vi sikret utgangsdøra ekstra hadde jo terrassedøra vært neste mulighet, enda enklere å få opp... Hvis det gjør deg mer komfortabel så kan du jo bare ordne noe, men sannsynligvis er det helt unødvendig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moriamoria Skrevet 28. juni 2020 #8 Del Skrevet 28. juni 2020 (endret) Ville ikke tenkt at det var nødvendig med en normal fireåring 🙂 Endret 28. juni 2020 av Moriamoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Del Skrevet 28. juni 2020 Unødvendig! Anonymkode: 89e17...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giggi Skrevet 28. juni 2020 #10 Del Skrevet 28. juni 2020 Jeg måtte ha men det skyldtes en 5-åring som gikk i søvne. Fant h*n engang på vei ut i -15 i trusa så kom kjapt ekstralås øverst på døra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #11 Del Skrevet 28. juni 2020 Oi, ble bare igjen siste ordet av posten. Godt å høre at det oftest er unødvendig! Ts 🙂 Anonymkode: 89e17...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 28. juni 2020 #12 Del Skrevet 28. juni 2020 Vår toåring sto opp en grytidlig søndag morgen. Tok på gummistøvler og gikk ut ytterdøren. Ringte på i nabohuset (bodde på et tun) og når de åpnet døren sto hun utenfor i pyjamas, gummistøvler og med kosebamsen under armen. Kan jeg få fokost spurte hun når en søvndrukken nabo lukket opp. Så hos oss var valget enkelt. Sikkerhetslenke på døren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #13 Del Skrevet 28. juni 2020 3 minutter siden, Giggi said: Jeg måtte ha men det skyldtes en 5-åring som gikk i søvne. Fant h*n engang på vei ut i -15 i trusa så kom kjapt ekstralås øverst på døra. Oi, ja det er sånne skrekkscenarier jeg frykter 😮 Ts Anonymkode: 89e17...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #14 Del Skrevet 28. juni 2020 Problemt er at ved brann, der dere er slått ut, kan du riskere at ungen er fanget inne i det brennende huset. Hvis ikke ungen har for vane å stikke av er det en unødvendig risiko å ta. Få deg eventult sånn fotocelle sak som lager lyd hver gang noen går inn i en butikk, ha den på kun om natta. Anonymkode: 23848...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #15 Del Skrevet 28. juni 2020 Altså, hvis ungen din aldri har prøvd å forlate huset alene har du jo ingenting å frykte. Man setter ikke sikkerhetslenke på døra uten grunn. Mine barn har aldri stukket av eller vist tegn til å gjøre det, så jeg har aldri hatt sikkerhetslenke. En slik lenke kan skape farlige situasjoner også ved f.eks. brann, så å installere en slik en bare for å være på den sikre siden er for dumt. Jeg skjønner godt at de med rømlinger og nattevandrer har lenker, de har jo et aktivt problem de må finne løsning på, og da er lenken en løsning. Men for din del høres det ikke nødvendig ut. Anonymkode: 6d58f...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 28. juni 2020 #16 Del Skrevet 28. juni 2020 Vi kan ta bort nøkkelen på innsiden av døren. i periodene barnet har vært interessert i å dra ut har vi fjernet denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #17 Del Skrevet 28. juni 2020 Selv normale barn kan gå ut døra... Anonymkode: e7eba...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #18 Del Skrevet 28. juni 2020 Vi har skallsikring fra verisure på om natta. Våknet et natt av at alarmen hylte. Lillebror på 4 år hadde stått opp for å slippe ut katta🙈 Han sto å skjemtes kjøkkenet når jeg hadde fått slått av alarmen, så ble første og siste gang han gjorde det😅 både han og katta var i sjokk🙈 Anonymkode: 5f104...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #19 Del Skrevet 28. juni 2020 4 timer siden, Pillarguri skrev: Vår toåring sto opp en grytidlig søndag morgen. Tok på gummistøvler og gikk ut ytterdøren. Ringte på i nabohuset (bodde på et tun) og når de åpnet døren sto hun utenfor i pyjamas, gummistøvler og med kosebamsen under armen. Kan jeg få fokost spurte hun når en søvndrukken nabo lukket opp. Så hos oss var valget enkelt. Sikkerhetslenke på døren. Så søtt😍 Anonymkode: 99079...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #20 Del Skrevet 28. juni 2020 Min sønn var en liten bajas fra han begynte å gå, så da måtte jeg montere sikkerhetslenke høyt oppe på døren. Fra han var drøyt året skubbet han en stol bort til døren og klatret opp for å låse opp. 😆 Anonymkode: 99079...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå