Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er gravid i uke 12 og har lest at det er rundt disse tider at livmoren "kryper" over skambenet. Men hvordan kan jeg kjenne dette? Mener å ha lest at den vokser over øverste kant av symfysen. Hvor er det?? Kjenner godt den nederste kanten men er ikke like sikker på den øverste...mulig jeg er helt grønn... :oops: Ligger den over "dusken"? Håper ikke alle synes dette spørsmålet var for teit til å besvares for jeg lurer virkelig.....samtidig som jeg har lyst til å kjenne etter forandringen...!!

På forhånd takk for hjelpen lyse hoder!!!

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ee hee så ikke dette innlegget får jeg la inn et eget om akkurat dette, om det er noen trøst er jeg 14+2 på vei dag og kjenner heller ingen kant.

Føler meg helt totalt grønn.

Skrevet

Hei Mills....det var to sjeler og en tanke det...hehe. Vi la nok inn innlegget ganske likt. Vi får håpe det er noen som forbarmer seg over oss nå som det er to innlegg om det samme.

Skrevet

Det var visst ingen som hadde noen lure svar på dette Mills, men jeg søkte litt rundt her og fant dette innlegget som er skrevet av fletta i mai en gang....den forklarer jo litt.

Håper det ikke gjør noe at jeg kopierte det og la det inn her Fletta. Det var til hjelp skjønner du. Takk!! :wink:

(sitat) Selv var jeg ikke sikker på om jeg kjente livmoren før legen viste meg. Ikke sikkert den har kommet opp pver symfysen enda heller.

Anyway....ligg på ryggen, trykk fingertuppene litt ned i magen, start ved symfysen og beveg de gradvis oppover. Du vil kjenne magemusklene som et hardt lag hele veien, men kjenner du etter vil du finne livmoren som en litt hard kule og du kan føle hvor den slutter. Selv var jeg forbauset over hvor høy livmoren min var, allerede i uke 13 rakk den opp til navlen.

Tror du bare må prøve deg frem!

Ligg på magen en stund, så kjenner du gjerne livmoren som en ball inni magen. (sitat slutt)

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...