AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Har noen erfaring med å søke hjelp for fødselsdepresjon, eventuelt annen depresjon i spedbarns eller småbarnsperioden? Kjenner en som sliter, men hun er redd barnevernet skal ta ungen om hun søker hjelp... Anonymkode: e04d4...33b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Selvfølgelig blir ikke barnevernet kontaktet om baby har en far som er oppegående. Anonymkode: f428f...a26 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #3 Skrevet 28. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig blir ikke barnevernet kontaktet om baby har en far som er oppegående. Anonymkode: f428f...a26 Hva om begge foreldrene sliter? Anonymkode: e04d4...33b 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om begge foreldrene sliter? Anonymkode: e04d4...33b Da bør barnevernet kontaktes, men det er jo på ingen måte en negativ ting. De kommer inn og henter babyen. De tilbyr hjelp. Anonymkode: f428f...a26 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da bør barnevernet kontaktes, men det er jo på ingen måte en negativ ting. De kommer inn og henter babyen. De tilbyr hjelp. Anonymkode: f428f...a26 Herregud, det skulle selvfølgelig stå "de kommer IKKE inn og henter babyen" Anonymkode: f428f...a26 17
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, det skulle selvfølgelig stå "de kommer IKKE inn og henter babyen" Anonymkode: f428f...a26 Kan man være sikker på at de ikke henter babyen? Anonymkode: e04d4...33b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 Ta det opp med helsesøster først Anonymkode: 016c3...04f 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 På slutten av graviditeten fikk jeg beskjed at jeg kunne komme under forsterka helsestasjon, da det var fare for fødselsdepresjon. Jeg valgte å si nei til tilbudet. Slet en del etter fødsel, men kom meg igjennom uten at barnevernet var i bildet. Helsesøster var bare mer oppmerksom på meg, og jeg kunne ringe om det var noe. Anonymkode: 016c3...04f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Skrevet 28. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man være sikker på at de ikke henter babyen? Anonymkode: e04d4...33b På hva salgs grunnlag ? barnevernet er her for å hjelpe og komme med gode tiltak som kan hjelpe dere, les heller på Bvl sånn at du kan føle deg trygg 😊 -Hilsen barnevernspedagog Anonymkode: 43b85...cfa 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #10 Skrevet 28. juni 2020 Jeg har vært deprimert tidligere. Og nå som jeg har blitt mor, så er jeg redd for at det skal gå ut over barnet mitt på noe som helst måte, så jeg tok kontakt før fødsel sånn tilfelle. Barnevernet har ikke blitt nevnt. Så det går fint å få hjelp for depresjon selv om man har barn, dersom man ellers er i stand til å ta vare på barnet og har et nettverk. Jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg var alene med barnet og hadde en depresjon som gjorde at jeg ikke klarte noe, men da vil jeg jo anta at jeg hadde satt pris på litt avlastning. Ellers har jeg fått tilbud om cos-kurs på helsestasjonen, ser mye av infoen om det kurset er fra barnevernet, men tror ikke se kommer å henter barnet selv om jeg deltar. Anonymkode: cb98b...032 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #11 Skrevet 28. juni 2020 Barnevernet må slutte å gå drastisk til verks med omsorgsovertakelser!! Dette er grunnen til at mange som faktisk trenger hjelp ikke tør å si ifra om det!! I tilfeller som fødselsdepresjon der både mor og far sliter så burde barnevernet sette inn hjelp og avlastning, evt. Lavterskel fosterhjem tilbud som er midlertidig til foreldrene er oppe å gå igjen. Jeg er redd det må noe grusomt til før barnevernet endres til det bedre. Anonymkode: ced6f...4df 10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #12 Skrevet 28. juni 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bør barnevernet kontaktes, men det er jo på ingen måte en negativ ting. De kommer inn og henter babyen. De tilbyr hjelp. Anonymkode: f428f...a26 Er det å rive ut en baby fra en trist og alvorlig deprimert mor å hjelpe ? Anonymkode: ced6f...4df 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #13 Skrevet 28. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært deprimert tidligere. Og nå som jeg har blitt mor, så er jeg redd for at det skal gå ut over barnet mitt på noe som helst måte, så jeg tok kontakt før fødsel sånn tilfelle. Barnevernet har ikke blitt nevnt. Så det går fint å få hjelp for depresjon selv om man har barn, dersom man ellers er i stand til å ta vare på barnet og har et nettverk. Jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg var alene med barnet og hadde en depresjon som gjorde at jeg ikke klarte noe, men da vil jeg jo anta at jeg hadde satt pris på litt avlastning. Ellers har jeg fått tilbud om cos-kurs på helsestasjonen, ser mye av infoen om det kurset er fra barnevernet, men tror ikke se kommer å henter barnet selv om jeg deltar. Anonymkode: cb98b...032 Avlastning, ja. Bare det ikke blir permanent... Anonymkode: e04d4...33b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #14 Skrevet 28. juni 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, det skulle selvfølgelig stå "de kommer IKKE inn og henter babyen" Anonymkode: f428f...a26 Ok, leste nå dette Anonymkode: ced6f...4df
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #15 Skrevet 28. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det opp med helsesøster først Anonymkode: 016c3...04f Helsesøster kommer sikkert til å kontakte barnevernet i en slik situasjon, uten at Ts er forberedt på det. Anonymkode: ced6f...4df 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #16 Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Avlastning, ja. Bare det ikke blir permanent... Anonymkode: e04d4...33b En depresjon er ikke permanent, så det hadde jo vært rart. Da tenker jeg at noe annet må ligge bak isåfall Anonymkode: cb98b...032 1
addict Skrevet 28. juni 2020 #17 Skrevet 28. juni 2020 Jeg endte opp med ambulant akutteam i stua mi og fikk videre oppfølging av helsestasjonen. Barnevernet var aldri innblandet. Det at far tok over deler av permisjonen hjalp veldig 😊 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #18 Skrevet 28. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært deprimert tidligere. Og nå som jeg har blitt mor, så er jeg redd for at det skal gå ut over barnet mitt på noe som helst måte, så jeg tok kontakt før fødsel sånn tilfelle. Barnevernet har ikke blitt nevnt. Så det går fint å få hjelp for depresjon selv om man har barn, dersom man ellers er i stand til å ta vare på barnet og har et nettverk. Jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg var alene med barnet og hadde en depresjon som gjorde at jeg ikke klarte noe, men da vil jeg jo anta at jeg hadde satt pris på litt avlastning. Ellers har jeg fått tilbud om cos-kurs på helsestasjonen, ser mye av infoen om det kurset er fra barnevernet, men tror ikke se kommer å henter barnet selv om jeg deltar. Anonymkode: cb98b...032 Det kan være at ts er alene og ikke har nettverk. Skal hun straffes for det? Anonymkode: ced6f...4df 4
GrønnNellik68 Skrevet 28. juni 2020 #19 Skrevet 28. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det opp med helsesøster først Anonymkode: 016c3...04f Enig i den helsesøster kan hjelpe med mye. Hold bv unna lengst mulig er mitt råd. Da vil du få en ekstra bekymring på om at innerst inne er mann redd de skal ta barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #20 Skrevet 28. juni 2020 2 minutter siden, addict skrev: Jeg endte opp med ambulant akutteam i stua mi og fikk videre oppfølging av helsestasjonen. Barnevernet var aldri innblandet. Det at far tok over deler av permisjonen hjalp veldig 😊 Ts sier at både mor og far sliter. Anonymkode: ced6f...4df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå