Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg skal pakke fødebag,og er så usikker på hva jeg trenger av klær til meg selv! Noen konkrete tips? Gjerne med link :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite. Joggebukse og ammetopp eller løs t-skjorte. Evt morgenkåpe hvis du vil ha det. IKKE stram bukse/jeans. 

Anonymkode: 3175d...8e6

Gjest BethD
Skrevet

Amme bh

Vide,myke truser med plass til svære bind 

Singlet/t skjorte (jeg brukte singlet,enklere å amme i)

joggebukser (2 stk) eventuelt pysj. Eller du bare bruker de du får på sykehuset 

lader til telefon 

telefon 

litt sminke om du ønsker det (jeg følte meg mye bedre med sminke på etter å ha vært i fødsel i flere døgn). 

shampo og balsam

fuktighetskrem til ansikt (og kropp om du ønsker det) 

AnonymBruker
Skrevet

Løs joggebukse

Tskjorter (er som regel drepvarmt på barsel..)

Ammebh

Sokker.

Brukte bare nettingtrusene jeg fikk der, og sov i sykehusskjorte.

Hadde med tre tskjorter, og da jeg måtte være der i fem døgn var det greit far kunne komme med rene klær.

Anonymkode: d128b...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Og nå som det er så varmt, og man svetter gjerne mye etter fødsel uansett, så vil jeg anbefale å bruke sykehusskjorter om det er mulig der du er. Så slipper du å svette ut så mye av egne klær.

Anonymkode: dc45d...20f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke med balsam, men etter et døgn i aktiv fødsel hadde jeg ligget og gnidd håret mot senga og skapt tidenes floke i bakhodet. Så anbefaler balsam 😅

Sandaler å dusje i og tøfler var fint å ha med.

Anonymkode: 44765...d74

AnonymBruker
Skrevet

Lader, evnt pods til telefonen, litt snacks, toalettsaker, sandaler/flip flops, føner om bruker det, vannflaske med drikketut (enklere enn flass om du ligger og ammer, for eksempel), shampo/balsam/fuktighetskrem, lette, vide klær, ammetopp/-bh og evnt. noen ammeinnlegg.

Anonymkode: 62cbd...8a0

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Jeg glemte sokker, slippers og leppomade. Bare tipser om at det er ting du MÅ ha. Vannet gikk på skoene/sokkene jeg hadde på meg, så måtte føde barfot. Ikke deilig å gå på toalettet barfot altså. 

Heldigvis før corona, så mannen kunne hente da vi var over på barselavdelingen. Men man får jo ha med en liten bag inn på fødestuen og, og der anbefaler jeg å ha de tre tingene😊

Anonymkode: e4527...48d

Gjest BethD
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Jeg glemte sokker, slippers og leppomade. Bare tipser om at det er ting du MÅ ha. Vannet gikk på skoene/sokkene jeg hadde på meg, så måtte føde barfot. Ikke deilig å gå på toalettet barfot altså. 

Heldigvis før corona, så mannen kunne hente da vi var over på barselavdelingen. Men man får jo ha med en liten bag inn på fødestuen og, og der anbefaler jeg å ha de tre tingene😊

Herregud. At jeg kunne glemme lypsyl!!! Dette var faktisk et must for meg. Etter en evige pustingen inn og ut så slikker man seg automatisk på leppene for de blir så tørre. Jeg var så sår!! Lypsyl ja!!

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite ☺️ 
Måtte le av meg selv da jeg hadde født og så trusene jeg hadde pakket med. De var så små - de største bestemortrusene på sykehuset var det eneste jeg kunne ha på. Ellers: litt klær (jeg hadde bare med daffeklær), noe å spise på (typ nøtter, sjokolade), lypsyl, sandaler!!!, toalettsaker (inkl shampoo og balsam), lader. Jeg pakket aaaaalt for mye og brukte nesten ingenting.

Hæ, føder ikke alle barfot?😂

Anonymkode: d2681...f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk på skoene/sokkene jeg hadde på meg, så måtte føde barfot. Ikke deilig å gå på toalettet barfot altså. 

Hæ?😂 jeg brukte ikke sokker en eneste gang under fødsel eller på barsel. Kunne aldri ha født med sokker

Anonymkode: 37d9c...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt det å ha fryste bind er bra for da svir det ikke så mye 

Anonymkode: e41e4...f6a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med de over. Og nå som det er så varmt, og man svetter gjerne mye etter fødsel uansett, så vil jeg anbefale å bruke sykehusskjorter om det er mulig der du er. Så slipper du å svette ut så mye av egne klær.

Anonymkode: dc45d...20f

Dette. Jeg svettet som en ribbe i ovnen på julaften. Vet ikke hvordan det er nå, men jeg fødte i april når alt var stengt så det var begrensede muligheter for å lufte seg. Brukte sylehusskjortene så lenge som mulig. Ble også lenger på barsel enn forventet så hadde litt lite med klær. Sleng oppi litt ekstra hvis ikke du har mulighet for å få noe levert. 

Anonymkode: a8afd...2d3

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig lite ☺️ 
Måtte le av meg selv da jeg hadde født og så trusene jeg hadde pakket med. De var så små - de største bestemortrusene på sykehuset var det eneste jeg kunne ha på. Ellers: litt klær (jeg hadde bare med daffeklær), noe å spise på (typ nøtter, sjokolade), lypsyl, sandaler!!!, toalettsaker (inkl shampoo og balsam), lader. Jeg pakket aaaaalt for mye og brukte nesten ingenting.

Skoene hadde jeg nok tatt av uansett, ja. Men hadde vært greit å ha på sokker til og fra toalettet iallefall. Får jo aldri vite om jeg hadde tatt av sokkene under pressriene, men var mange timer før der og mye tråkking, så sokker eller slippers hadde vært noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Salve til såre brystvorter hvis man blir uheldig med det. Jeg hadde med purelan. 

Anonymkode: e6126...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite ☺️ 

Jeg hadde sånne ankelsokker på, hater å være barbeint 😅 

Anonymkode: 44765...d74

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Gurooooooooo said:

Hei! 
Jeg skal pakke fødebag,og er så usikker på hva jeg trenger av klær til meg selv! Noen konkrete tips? Gjerne med link :)

Siden det var spesifikt klær du lurer på så kan jeg jo svare hva jeg fikk bruk for. Jeg brukte stort sett stor joggebukse, hadde bare trengt en. Tok med yoga leggings, de ble ikke brukt pga de gigantiske bleiene jeg gikk meg. Tok med noen store truser som jeg ikke brukte før jeg skulle hjem, ellers brukte jeg netting trusene fra sykehuset. Ellers hadde jeg to singleter som jeg kunne dra lett ned for amming og noe til å ha utenpå, feks cardigan eller hettegenser (fødte i mars) var kjekt å ha. Og en digg pysj av noe slag og en eller to spile løse ammebher. Du trenger ikke så mye, du trenger definitivt ikke noe spesielt fint, løst og komfortabelt er stikkord. En morgenkåpe kan være kjekt hvis du bare skal en tur ut på gangen eller ned i kantina kjapt. 

Anonymkode: b09a3...a2c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...