Gå til innhold

Bør jeg teste meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært syk i 5 dager nå, startet med hodepine tett og snørrete nese, og kiling i halsen. Begynte og bli sår i halsen, før jeg igår begynte og bli bedre igjen. Idag er jeg verre igjen, og det kiler konstant i halsen blant annet  😅 Sitter konstant og harker, og hoster nå. Skikkelig tørr hoste. Burde jeg teste meg? 

Har også barnehagebarn, hvis det har noe og si. Er ikke i risikogruppen, er i starten av 20-åra. Eneste er anstrengelses astma. 

Anonymkode: 56856...9c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært syk i 5 dager nå, startet med hodepine tett og snørrete nese, og kiling i halsen. Begynte og bli sår i halsen, før jeg igår begynte og bli bedre igjen. Idag er jeg verre igjen, og det kiler konstant i halsen blant annet  😅 Sitter konstant og harker, og hoster nå. Skikkelig tørr hoste. Burde jeg teste meg? 

Har også barnehagebarn, hvis det har noe og si. Er ikke i risikogruppen, er i starten av 20-åra. Eneste er anstrengelses astma. 

Har du feber bør du teste deg. Ikke sikkert du får testet deg om du ikke har alle symptomer, men kan være lurt å kontakte helsetjenesten der du bor. 

Anonymkode: 657d3...d8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får teste deg når du hoster.

Anonymkode: 04923...e2e

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TEST DEG!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du feber bør du teste deg. Ikke sikkert du får testet deg om du ikke har alle symptomer, men kan være lurt å kontakte helsetjenesten der du bor. 

Anonymkode: 657d3...d8b

Tokk temp igår, og den var 38,3. Det tilsvarer feber for meg 😅 Jeg får aldri feber🥴

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg hjemme og få deg testet. Mest sannsynlig bare vanlig rhinovirus men vet aldri. 

Anonymkode: 36460...d55

• Liker 1
Skrevet

Better safe than sorry. 

vi tester beboerne på jobb bare de hoster bittelitt en dag, så isolerer vi de på rommet frem til prøvesvarene er klare 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får ringe og høre da, ringer man bare fastlegen om man skal teste seg? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen eller korona telefon i kommunen kan du snakke med. Fastlegen må du vente til mandag da. 

Anonymkode: 12123...9f4

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig må du teste deg. Lyg gjerne på litt ekstra symptomer hvis det virker som de kan bli vanskelig, det fungerer helt greit da de ikke sjekker om du har symptomer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Iceman skrev:

Selvfølgelig må du teste deg. Lyg gjerne på litt ekstra symptomer hvis det virker som de kan bli vanskelig, det fungerer helt greit da de ikke sjekker om du har symptomer.

Lyg ja. De vil helst at du er skikkelig tungpustet før de gidder teste. (Jeg fikk ikke testet meg.)

Anonymkode: a85fa...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i grisgrendte strøk tester de alle. Er vel bare i Oslo Viken de fortsatt er gniene noe som er uforståelig. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lyg ja. De vil helst at du er skikkelig tungpustet før de gidder teste. (Jeg fikk ikke testet meg.)

Trodde de skulle teste bare msn hadde ett symptom? Også milde forkjølelses?

Anonymkode: a3c68...05e

Gjest Poppelopp
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal alle testes, selv de med mildere symptomer. Jeg fikk testet meg på torsdag, 39,2 feber og tørrhoste. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir oppgitt, prøvde ringe koronatelefon. Men det har vi ikke lengre 🥴 Man skulle tror korona var borte jo, var det ikke forventet en økning igjen da. Skjønner ikke hva Norge driver med 🤦🏼‍♀️ 
Virker som vi bare går helt ned i beredskap igjen. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir oppgitt, prøvde ringe koronatelefon. Men det har vi ikke lengre 🥴 Man skulle tror korona var borte jo, var det ikke forventet en økning igjen da. Skjønner ikke hva Norge driver med 🤦🏼‍♀️ 
Virker som vi bare går helt ned i beredskap igjen. 

Som jeg har sagt en stund, så er koronakrisen avblåst. Tiltakene skaleres ned hele tiden nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke myndighetene sagt at alle egentlig skal teste seg nå? Jeg har snakket med legen min flere ganger om tett og rennene nese, tungpust og hodepine. Han mener det er allergi så han har ikke gitt meg henvisning til koronatest. Jeg skal ihvertfall prøve å snakke med han igjen i morgen, og hvis han fortsatt mener jeg ikke skal testes så ringer jeg koronatlf. 

Anonymkode: 72b3a...72c

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke myndighetene sagt at alle egentlig skal teste seg nå? Jeg har snakket med legen min flere ganger om tett og rennene nese, tungpust og hodepine. Han mener det er allergi så han har ikke gitt meg henvisning til koronatest. Jeg skal ihvertfall prøve å snakke med han igjen i morgen, og hvis han fortsatt mener jeg ikke skal testes så ringer jeg koronatlf. 

Så nå at koronatlf ikke finnes lengre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakta. 

Anonymkode: 4baee...562

• Opprett ny...