AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Jeg har en diskusjon gående med en venninne som jeg mener oppførte seg helt hjernedødt mot meg for en stund siden. Hun ble veldig såret da jeg påpekte hennes oppførsel, og nå mener hun at jeg skal be henne om unnskylding. Jeg hadde vært på sykehuset og tatt kirurgisk abort mot min vilje. Kjæresten min tvang meg til det, og sa han skulle gå fra meg hvis jeg ikke tok det bort (han gikk fra meg likevel, fordi han hadde ny dame bak ryggen min) Saken er den at når jeg kom hjem fra sykehuset var jeg helt knust både fysisk og mentalt, og jeg lå i sengen og gråt. En venninne som var gravid kom på besøk, satte seg på sengekanten, tok hånden min og la den på magen sin og sa: Ikke vær lei deg du, jeg er veldig glad for jeg skal ha barn snart! Var ikke det det verste noen kan si til deg når du har tatt abort mot din vilje? Anonymkode: c4bf9...91c 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Hva faen, det var en utrolig malplassert kommentar fra hennes side! Anonymkode: e0d70...197 34
Hvorfor? Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Forstår godt at du ble lei deg over dette med tanke på at du allerede var i en sårbar og vond situasjon, men var venninnen din klar over at du nettopp hadde hatt en abort og at det var derfor du lå til sengs? Eller visste hun det ikke og kanskje trodde du var syk eller lei deg over noe annet, og trengte å få tankene over på noe annet? 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, Hvorfor? said: Forstår godt at du ble lei deg over dette med tanke på at du allerede var i en sårbar og vond situasjon, men var venninnen din klar over at du nettopp hadde hatt en abort og at det var derfor du lå til sengs? Eller visste hun det ikke og kanskje trodde du var syk eller lei deg over noe annet, og trengte å få tankene over på noe annet? I alle tilfeller spør man vel først og fremst om hva som har skjedd, hvorfor vennen ligger og gråter i sengen. Utrolig selvsentrert ting å si av denne venninnen. Anonymkode: e0d70...197 25
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva faen, det var en utrolig malplassert kommentar fra hennes side! Anonymkode: e0d70...197 Ja jeg ble bokstavelig talt tatt på senga da hun sa til meg, og ble så paff at jeg ikke fikk fram et ord. Noen måneder senere sa jeg det til henne da jeg var full. Hun ble veldig lei seg, begynte å gråte og sa at dette var veldig stygt sagt av meg og at jeg burde be om unnskylding. Ts Anonymkode: c4bf9...91c 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, Hvorfor? skrev: Forstår godt at du ble lei deg over dette med tanke på at du allerede var i en sårbar og vond situasjon, men var venninnen din klar over at du nettopp hadde hatt en abort og at det var derfor du lå til sengs? Eller visste hun det ikke og kanskje trodde du var syk eller lei deg over noe annet, og trengte å få tankene over på noe annet? Hun var klar over det, hun kom på besøk for å se hvordan det stod til med meg. Ts Anonymkode: c4bf9...91c 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 Uff.. det må ja vært helt forferdelig å gjennomgå. <‘3 har du snakket med noen profesjonelle om dette? Altså det å fjerne ett barn ufrivillig? ..og venninnen din høres helt sinnsykt selvsentrert ut! Også har hun så lite selvinnsikt at hun ber DEG om å beklage? Nei vettu hva, dette menneske hadde ikke jeg ville hatt i livet. Anonymkode: a178c...170 7
Hvorfor? Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I alle tilfeller spør man vel først og fremst om hva som har skjedd, hvorfor vennen ligger og gråter i sengen. Utrolig selvsentrert ting å si av denne venninnen. Anonymkode: e0d70...197 Enig i at det ikke var greit sagt i den situasjonen. Jeg tenkte at kanskje kjæresten/eksen til TS hadde løyet for venninnen slik at hun trodde hun kom for å trøste for noe helt annet. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg ble bokstavelig talt tatt på senga da hun sa til meg, og ble så paff at jeg ikke fikk fram et ord. Noen måneder senere sa jeg det til henne da jeg var full. Hun ble veldig lei seg, begynte å gråte og sa at dette var veldig stygt sagt av meg og at jeg burde be om unnskylding. Ts Anonymkode: c4bf9...91c Eh, det der vet jeg ikke om jeg hadde orket å forholde meg til hvis jeg var deg. Du fortjener garantert bedre venner enn dette. Anonymkode: e0d70...197 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg ble bokstavelig talt tatt på senga da hun sa til meg, og ble så paff at jeg ikke fikk fram et ord. Noen måneder senere sa jeg det til henne da jeg var full. Hun ble veldig lei seg, begynte å gråte og sa at dette var veldig stygt sagt av meg og at jeg burde be om unnskylding. Ts Anonymkode: c4bf9...91c Sa hun noe om hvorfor hun synes det var stygt sagt av deg? Kan hun kanskje ha misforstått deg? Hvis hun også var full ble det kanskje litt rotete i hodet på dere begge under denne diskusjonen? Anonymkode: 13630...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sa hun noe om hvorfor hun synes det var stygt sagt av deg? Kan hun kanskje ha misforstått deg? Hvis hun også var full ble det kanskje litt rotete i hodet på dere begge under denne diskusjonen? Anonymkode: 13630...2eb Nei hun var ikke full for hun hadde fått barnet og ammet. Forklaringen hennes var at jeg skulle være glad på hennes vegne, fordi hun var så glad for å være gravid. Ts Anonymkode: c4bf9...91c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 Altså, du har jo ikke tatt abort mot din vilje! Kjæresten din ba deg velge mellom at du tok abort eller at han gikk fra deg, så du valgte å ta abort. Det var ditt eget valg, ingen tvang deg, ingen kan tvinge deg! Jeg synes det høres ut som om venninnen din mente å på en måte dele med deg noe hun hadde som du hadde mistet. Hun tenkte sikkert at det var en trøst at du i hvert fall kunne oppleve det litt gjennom henne. Det var selvfølgelig umusikalsk og dumt tenkt, men jeg synes det hørtes ut som om hun hadde en god tanke bak det. Men uansett hva hun er sagt, så er det slemt og unødvendig av deg å si til henne at hun har "dårlig selvinnsikt og mangler empati". Komme med sånne krasse personkarakterestikker er slemt og unødvendig. Du må gjerne fortelle henne at du ble dypt såret, veldig lei deg, sint og skuffet; men ikke kall venninna di stygge ting. Anonymkode: 1d60f...a30 14
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 Jeg tenker at dette var en kræsj mellom to ustabile personer. TS hadde vært gjennom noe traumatisk og venninna var proppfull av hormoner som fikk henne til å opptre helt irrasjonelt. Sett dere ned, snakk ordentlig om dette og legg det bak dere. Anonymkode: a9724...e56 13
snoren Skrevet 27. juni 2020 #14 Skrevet 27. juni 2020 Venninna di høres jo helt dust ut, kutt hun ut. 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #15 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, du har jo ikke tatt abort mot din vilje! Kjæresten din ba deg velge mellom at du tok abort eller at han gikk fra deg, så du valgte å ta abort. Det var ditt eget valg, ingen tvang deg, ingen kan tvinge deg! Jeg synes det høres ut som om venninnen din mente å på en måte dele med deg noe hun hadde som du hadde mistet. Hun tenkte sikkert at det var en trøst at du i hvert fall kunne oppleve det litt gjennom henne. Det var selvfølgelig umusikalsk og dumt tenkt, men jeg synes det hørtes ut som om hun hadde en god tanke bak det. Men uansett hva hun er sagt, så er det slemt og unødvendig av deg å si til henne at hun har "dårlig selvinnsikt og mangler empati". Komme med sånne krasse personkarakterestikker er slemt og unødvendig. Du må gjerne fortelle henne at du ble dypt såret, veldig lei deg, sint og skuffet; men ikke kall venninna di stygge ting. Anonymkode: 1d60f...a30 Jeg tror du misforstår her. Kjæresten min sa at han ville gå fra meg hvis jeg IKKE tok abort. Jeg hadde ikke lyst å miste han, men jeg hadde heller ikke lyst å ta abort. Jeg tenkte at hvis jeg tar abort så går han ikke fra meg, men det gjorde han likevel! Da jeg konfronterte venninna mi sa jeg noe sånt som: Jeg synes denne kommentaren var ekstremt upassende og sårende, når jeg hadde tatt abort mot min vilje! Ts Anonymkode: c4bf9...91c 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #16 Skrevet 27. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min sa at han ville gå fra meg hvis jeg IKKE tok abort. Jeg hadde ikke lyst å miste han, men jeg hadde heller ikke lyst å ta abort. Jeg tenkte at hvis jeg tar abort så går han ikke fra meg, men det gjorde han likevel! Det var det jeg sa, du måtte velge; enten tar du abort, eller så går han fra deg. Du valgte han over barnet. Du ble ikke tvunget. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg konfronterte venninna mi sa jeg noe sånt som: Jeg synes denne kommentaren var ekstremt upassende og sårende, Da er jeg helt med deg! Da er de definitivt hun som bør si unnskyld og ikke du! Høre su som en god måte å ta det opp på! Anonymkode: 1d60f...a30 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #17 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg sa, du måtte velge; enten tar du abort, eller så går han fra deg. Du valgte han over barnet. Du ble ikke tvunget. Da er jeg helt med deg! Da er de definitivt hun som bør si unnskyld og ikke du! Høre su som en god måte å ta det opp på! Anonymkode: 1d60f...a30 Jeg tror ikke du har vært i akkurat en sånn situasjon,siden du mener jeg valgte det. Når man blir presset sånn tar man bare en avgjørelse fordi man er presset opp i et hjørne, ikke fordi det er et gjennomtenkt valg man står for. Jeg hadde ikke lyst at kjæresten skulle gå fra meg, men jeg hadde heller ikke lyst å sitte alene med et lite barn i den livssituasjonen jeg var i. Han sa han kom til å gjøre livet mitt til helvete hvis jeg beholdt barnet. Nå var det ikke dette innlegget mitt skulle handle om, men kommentaren fra min venninne. Ts Anonymkode: c4bf9...91c 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #18 Skrevet 27. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du har vært i akkurat en sånn situasjon,siden du mener jeg valgte det. Når man blir presset sånn tar man bare en avgjørelse fordi man er presset opp i et hjørne, ikke fordi det er et gjennomtenkt valg man står for. Jeg hadde ikke lyst at kjæresten skulle gå fra meg, men jeg hadde heller ikke lyst å sitte alene med et lite barn i den livssituasjonen jeg var i. Han sa han kom til å gjøre livet mitt til helvete hvis jeg beholdt barnet. Nå var det ikke dette innlegget mitt skulle handle om, men kommentaren fra min venninne. Ts Anonymkode: c4bf9...91c Han tok sitt valg, og han ga deg et ultimatum. Du var fri til å velge akkurat som du ville. Regner med at du er et voksent menneske som har kontroll over egen kropp. Du tok et valg. Det var nok et vanskelig valg, men det var likevel ditt valg. Når det kommer til venninna; synes det hørtes veldig ufølsom ut. Synes også at det er rart at du ikke forteller henne hvordan du tok det før flere måneder etterpå. Du har gått og båret på det så lenge uten å si noe? Synes det er trist at du tok et valg du ikke er fornøyd med, og at situasjonen ble som det ble. Personlig ville jeg uansett slått opp med en fyr som ga meg et slik ultimstum Anonymkode: caacd...5ec 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #19 Skrevet 27. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, du har jo ikke tatt abort mot din vilje! Kjæresten din ba deg velge mellom at du tok abort eller at han gikk fra deg, så du valgte å ta abort. Det var ditt eget valg, ingen tvang deg, ingen kan tvinge deg! Jeg synes det høres ut som om venninnen din mente å på en måte dele med deg noe hun hadde som du hadde mistet. Hun tenkte sikkert at det var en trøst at du i hvert fall kunne oppleve det litt gjennom henne. Det var selvfølgelig umusikalsk og dumt tenkt, men jeg synes det hørtes ut som om hun hadde en god tanke bak det. Men uansett hva hun er sagt, så er det slemt og unødvendig av deg å si til henne at hun har "dårlig selvinnsikt og mangler empati". Komme med sånne krasse personkarakterestikker er slemt og unødvendig. Du må gjerne fortelle henne at du ble dypt såret, veldig lei deg, sint og skuffet; men ikke kall venninna di stygge ting. Anonymkode: 1d60f...a30 Venninna til ts mangler tydeligvis både sosiale antenner og empati. Skjønner godt at du ble lei deg ts. Anonymkode: 95ee0...e60 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #20 Skrevet 27. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Han tok sitt valg, og han ga deg et ultimatum. Du var fri til å velge akkurat som du ville. Regner med at du er et voksent menneske som har kontroll over egen kropp. Du tok et valg. Det var nok et vanskelig valg, men det var likevel ditt valg. Når det kommer til venninna; synes det hørtes veldig ufølsom ut. Synes også at det er rart at du ikke forteller henne hvordan du tok det før flere måneder etterpå. Du har gått og båret på det så lenge uten å si noe? Synes det er trist at du tok et valg du ikke er fornøyd med, og at situasjonen ble som det ble. Personlig ville jeg uansett slått opp med en fyr som ga meg et slik ultimstum Anonymkode: caacd...5ec Slutt! Du aner ikke hva du snakker! Føler du deg bra NÅ?? Anonymkode: bc3c9...ae4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå