AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Jeg trenger sårt tips. Snart 6 mnd gammel baby. Siden han var 2 mnd har jeg slitt med å få i han mat, jeg kava og kava. Og han kava og kava.... Det har seg slik at han nesten nekter pupp, men spiser gjerne masse fast føde med mm. Det er liksom det å gi han pupp som er et skikkelig stort problem, og det blir bare verre og verre. Det gikk fra å gi han pupp trøtt, til å gi han pupp rett etter han våkna (og trøtt), til å måtte bysse han i sela med smokk først, og så nå - NEKTER mye av tiden. Med mindre han sover, men selv det begynner å bli et problem. Hvis ikke utdrivninga starter fortere enn han har tålmodighet til klikker det for han. Han pleier akkurat å suge lenge nok til å starte utdrivninga og da vil han ikke ha lenger, så da er det løpet kjørt. Det begynner å bli skikkelig slitsomt og jeg hater hele ammedritten, så lei at jeg kaller det for ammedritt og ammehelvete. Det pågår om natten og, før var det levelig så lenge det var om dagen men han klikker om natten og nå. Hvis ikke jeg våkner opp før han er sulten for å tilby, så går det ikke, må roe og få han til å sovne godt og så gi pupp. Gi han flaske tenker dere.... Ja, du kan jo tro. Det er umulig Jeg har ikke prøvd alle typer (kun avent og mam), da utvalget i nærheten suger så må bestille. Men isåfall hvilkene..? Han tok flaske veldig fint før når det var nødvendig, men nå går det ikke lenger. Jeg har heller ikke gjort han sugeforvirret fordi flaskebruken har vært ekstremt minimal. Hva skal jeg gjøre? Noen tips? Jeg ville egentlig aldri amme, men baby havnet på nyfødtintensiv med infeksjon og dere kan jo tenke dere ammepresset, og jeg følte selv jeg ville gi det beste utgangspunktet ift starten... Jeg bare merker at jeg angrer så på at jeg hørte på de, for ikke nok med det- baby har melkeproteinallergi (kolikk 4 mnd) + Kryssallergi med egg og soya. Derfor må jeg ha aminosyrebasert mme som smaker helt forkastelig, og uansett hvor mye jeg har prøvd og tilvenne så går det ikke. Jeg fikk kjeft av legen fordi «ingenting er umulig», men jeg ville ikke amme lenger for lenge siden (egentlig ikke fra starten engang) - tror dere ikke jeg har prøvd mitt beste? Tror han rett og slett ikke liker det. Prøvd nutramigen puramino og neocate. Sukker, vsukker, malt, mm...... Nei nei nei og nei. Ble aldri tilvent, uansett. Vil ha pupp, men likevel ikke. Han bruker pupp bare som mat, sovner aldri til pupp, det er ikke trøst. Kun mat og thats it. Ammer 5 min, snur seg og ferdig. 24/7. Resulterer i at han spiser oftere, begynner smått å gå lengre mellom hver gang (kanskje 3 t mellomrom). Men liksom, problemet har uansett blitt verre. Jeg har også vært hos kiro/fysio spesialist på barn og hun fant ikke noe annet enn at han var litt stiv øverst i ryggen som hun «mykna opp». Men det kan vel ikke være problemet? Lurer uansett på å bestille ny time. Er det noe annet som kan plage han som gjør at det er så vanskelig? ift fast føde så går det veldig bra føler jeg, grei myk avføring hver dag til at han spiser grøt. Holle hirse grøt, så den skal være ganske mild mot magen og føler den lever opp til ryktet. Gir fast på kvelden før leggetid, for da er amminga verst, og noen ganger på morran når det er krisetilstander med amminga. Har dere noen råd? Jeg er så lei av å høre at det bare er en fase, denne fasen har vart i snart 4 mnd så OK takk for hjelp, helsesøster. Jeg har bestilt time for å høre om nesespray til utdrivning, men fikk time neste århundre pga ferie. Hvor er min avslappende ferie?? Hjelp? ❤️ Anonymkode: c4329...ba0
snoren Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Han får i seg både fast føde og morsmelkerstatning, jeg skjønner savnet og at det er fælt for deg, men du kan ikke tvinge han når han nekter...
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 54 minutter siden, snoren skrev: Han får i seg både fast føde og morsmelkerstatning, jeg skjønner savnet og at det er fælt for deg, men du kan ikke tvinge han når han nekter... Jeg tror du har lest feil og/eller jeg kanskje har formulert meg knotete, men han får ikke i seg MME nei. Jeg vil heller ikke amme. Han nekter flaske selv med mm, og mesteparten av tiden også pupp. Må lure det i han, ellers får han ikke mat utenom 2 måltider (grøt morra og kveld). Han godtar ingenting annet enn pupp og fast føde, men nekter som regel pupp. Skjønner du? 😖 TS Anonymkode: c4329...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Skrevet 28. juni 2020 Huff, dette hørtes tungt ut. Har selv en flaskenekter, men er heldigvis ikke avhengig av at hun skal ta flaske(enda). Jeg har tenkt å bestille tommee tippee flaske og teste med det. Har lest at at det har løsna for mange med den siden tuppen er så myk. Min forrige hadde flere måneder hvor han nektet å amme med mindre vi ammet liggende på et mørkt stille rom, men ser jo at du sliter om natten også har du prøvd å snakke med ammehjelpen? Når dere har slitt så mye helt fra start så er det kanskje ikke så rart at han forbinder melk med noe negativt. Legger baby greit på seg osv? Anonymkode: 6725f...f3a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Huff, dette hørtes tungt ut. Har selv en flaskenekter, men er heldigvis ikke avhengig av at hun skal ta flaske(enda). Jeg har tenkt å bestille tommee tippee flaske og teste med det. Har lest at at det har løsna for mange med den siden tuppen er så myk. Min forrige hadde flere måneder hvor han nektet å amme med mindre vi ammet liggende på et mørkt stille rom, men ser jo at du sliter om natten også har du prøvd å snakke med ammehjelpen? Når dere har slitt så mye helt fra start så er det kanskje ikke så rart at han forbinder melk med noe negativt. Legger baby greit på seg osv? Anonymkode: 6725f...f3a Har ikke snakket med ammehjelper. Må vel kanskje høre.. Ja, det har jo vært allergi og refluks, så mistenker at det ligger noe i det. Det er liksom derfor jeg får de teite «råda» fordi han legger på seg greit, men nå bruker jeg hele min tid på å få i han mat så det er kanskje ikke så rart han akk holder seg til kurva.. Måtte starte med grøt fra 4 mnd pga litt lav vektoppgang, men ellers ikke noe bekymringsverdig. TS Anonymkode: c4329...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 Huff, så frustrerende. Har du mulighet til å prøve den smale aventflasken? Eventuelt bestille noen på nettet og teste de, farmasiet har godt utvalg. Eller kan det fungere med koppmating? Kan bestille kopper fra medela og, det brukte vi på sykehuset. Jeg prøvde avent (begge typene), mam, dr. Brown, medela (vanlig og calm) og en til jeg ikke husker, ingenting funket særlig godt, men plutselig godtok han aventflasken, den lille tykke. Var et helvete her i to måneder, med både puppenekt og flaskenekt, før han ble gammel nok for fast føde.. Anonymkode: b2791...0bf
Mt3 Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 Har du prøvd å gi mm fra kopp, evt. suttekopp. Høres i hvertfall ut til at det bare er til å gi opp amming, når ingen av dere trives med det blir det bare stress. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 Tenker at hverken du eller baby vil amme.. høres ut som en tapt sak. Pumpe og bland melken i grøten. Anonymkode: 8ad8d...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå