AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Når bør barna senke stemmen og skrikingen på trampolinen for kvelden? Anonymkode: b5761...287
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Kl. 2200 skal det være stille i borettslag og slikt, og det gjelder i andre tettbygde strøk også sa en politimann til meg da jeg ringte for å høre om jeg kunne klage på naboen som pusset opp og vi ikke bodde i noe borettslag eller noe sånt. Anonymkode: 4f5ec...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klokken.7 Anonymkode: f0289...70f Serr? Det hadde vært digg. Nå er klokken 22 44 og det er skrikefest på trampolinen til naboen... Anonymkode: b5761...287
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klokken.7 Anonymkode: f0289...70f Tuller du eller?? klokka 21.00 synes jeg er rimelig. Anonymkode: 58857...642 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Vi ber barna våre om å gi seg på trampolinen i 19-1930 tiden. Dette mest med tanke på at naboen har mindre barn som gjerne legger seg rundt denne tiden. De har soveromsvinduer mot hagen vår. Barna får heller ikke begynne hoppingen før tidligst 10 tiden. Vi prøver selvsagt å minne dem på å holde lydnivået nede hele døgnet, men det er ikke til å komme unna at det blir herjing og litt høylytt med barn på trampoline uansett dessverre... Anonymkode: c1e3e...166 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kl. 2200 skal det være stille i borettslag og slikt, og det gjelder i andre tettbygde strøk også sa en politimann til meg da jeg ringte for å høre om jeg kunne klage på naboen som pusset opp og vi ikke bodde i noe borettslag eller noe sånt. Anonymkode: 4f5ec...0cd Nei 23-7 er regelen Anonymkode: 6e447...6a2 3
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 Foreldre som lar ungene sine hyle og skrike i hagen til 23 på kvelden skulle ikke fått lov til å ha unger! 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 Rundt 19/20 slutter vi. Kun større barn i området, hadde det vært småbarn så tenker jeg rundt 18 Anonymkode: a2baa...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Kommer jo helt an på hvor stor avstand det er til naboen. Vi bor i byen men har hytte på bygda. I byen bor vi sikkert 100 stk innenfor. 1-2 km Og vi er ganske streng på å få ungene til å være stille etter kl 20.00. På bygda er det 1-200 meter til nærmeste nabo, vi har gigantisk hage med trampoline, og da lat vi faktisk ungene hoppe på den litt senere enn i byen. Spesielt når det er 29 grader og ungene vil mest sannsynlig sove bedre etter en hoppetur på trampolina med sprinkler under kl 22.30 , enn om de la seg i kokvarmen 20.30 musestille for å tilfredsstille naboens forventning til barneoppdragelse.... Anonymkode: 88041...6db
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #12 Skrevet 28. juni 2020 Jeg er forundret over behovet for å skrike, jeg trodde man gjorde seg ferdig med det før man fylte ett. Og det er skriking som ikke er greit. Hadde de vært stille, kunne de hoppet døgnet rundt. Anonymkode: b3356...5a0 2
Katten.2.0 Skrevet 28. juni 2020 #13 Skrevet 28. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er forundret over behovet for å skrike, jeg trodde man gjorde seg ferdig med det før man fylte ett. Og det er skriking som ikke er greit. Hadde de vært stille, kunne de hoppet døgnet rundt. Anonymkode: b3356...5a0 Jeg er forundret over din frakobling fra menneskeheten. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #14 Skrevet 28. juni 2020 Mye hadde vel vært løst om foreldre lærte barna å ikke hyle, men snakke og le med normalt stemmevolum. Ta barna med på skogstur i ødemarka en tur hver dag om de absolutt må hyle og hvine. Den hylinga går gjennom marg og bein. Ja, jeg har barn. De hyler ikke. Om de hadde gjort det hver dag, så hadde jeg kontaktet profesjonell hjelp, eller flyttet ut i ødemarka. Jeg og mine barn har ingen rett til å forstyrre andre mennesker. Anonymkode: 00686...c64 4
kaleidoskop Skrevet 28. juni 2020 #15 Skrevet 28. juni 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Vi ber barna våre om å gi seg på trampolinen i 19-1930 tiden. Dette mest med tanke på at naboen har mindre barn som gjerne legger seg rundt denne tiden. De har soveromsvinduer mot hagen vår. Barna får heller ikke begynne hoppingen før tidligst 10 tiden. Vi prøver selvsagt å minne dem på å holde lydnivået nede hele døgnet, men det er ikke til å komme unna at det blir herjing og litt høylytt med barn på trampoline uansett dessverre... Anonymkode: c1e3e...166 Tusen takk! Skulle gjerne hatt deg som nabo. Vi har mindre barn som legger seg tidlig. Soverom rett ved hagen og tramplina til naboene. Der holder barna gjerne på til kl 21 eller senere. Jeg synes helt klart barna skal få leke og kose seg. Så klart det kommer litt ekstra hyl innimellom. "alle" rundt har trampoline og noen ganger virker det som at hyling er målet.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #16 Skrevet 28. juni 2020 TS her. Jeg hadde ikke ofret en tanke om det bare var hopping og normal prating/latter, men så ille skriking sent på kveld er slitsomt. All ære til dere som faktisk tenker over dette som foreldre. Og ja, enig med dere som sier at det er forskjell på avstand. Vokste opp på gård med lang avstand til naboer, vi kunne leke ute sent. Men hadde aldri latt mine unger drive på til 23. Faren kom ut og hentet barna kl 23.20 i går forresten. Anonymkode: b5761...287
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #17 Skrevet 28. juni 2020 Bråk må man nesten bare akseptere når folk bor tett. Her i byen roer jo barna seg utover ettermiddagen, men det blir mye høylydt skravling, roping og hvining fra naboer utover kvelden, spesielt nå om sommeren. Har sjekket med politiet når det har stått på som verst, men fikk beskjed om at dette må man bare tåle. De dukker bare opp hvis det er snakk om vold. Anonymkode: 24733...c2d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #18 Skrevet 29. juni 2020 Lærte barna mine opp TIDLIG til at det egentlig ikke finnes noe som heter utestemme. Når man bor i et nabolag med folk rundt er det helt unødvendig å skruke og skråle, uansett grunn. Hvis vi går på en lekeplass kan man skrike litt mer. Men bare litt. Vi har alltid bodd i nabolag med mange småbarn og eldre, så det har vært viktig for meg å ta hensyn. Ikke var det vanskelig å lære ungene dette heller. Nå har vi trampoline, men ber dem være så rolige de klarer. Spesielt etter kl 19 for da vet jeg de små naboungene har leggetid. Innimellom låner noen naboer trampolinen, og tar med seg flere venner som er vant til å få få rope så mye de vil. Da har jeg gått ut og bedt dem dempe seg, og de har alltid gjort det. Unger tar overraskende ofte imoy beskjedene de får, så lenge du gidder gå bort og gi beskjed. Og da mener jeg beskjed, ikke kjeft. Anonymkode: ee709...fbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå