Tiit Skrevet 4. juli 2005 #1 Del Skrevet 4. juli 2005 Har dere offisiell kleskode på jobb? Jeg jobber i et yrke uten uniform, og fikk på en av de varme deilige dagene beskjed om at jeg var for lettkledt på jobb og viste for mye hud. Jeg hadde da på meg en noe utringet topp, men med en jakke over som jeg hadde på hele tiden. Ved besøk på kontoret dro jeg opp glidelåsen slik at ikke hele utrigningen syntes. Vi har ikke noen spesiell kleskode på jobb. Skal man akseptere å bli "tilsnakket" slik for påkledningen, når det faktsisk etter mitt syn ikke var noe uanstendig over antrekket (flere andre enig med det) eller skal vi kreve at kontoret får seg kleskoder som alle kan være enig i? Jeg har nå sett mer hud hos andre enn hos meg selv, og det inkl. sjefen sjøl. Det blir litt tilfeldig spør du meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 4. juli 2005 #2 Del Skrevet 4. juli 2005 Vel, det er jo mange måter å vise hud på. Kløft er en ting, armer noe annet liksom. Men det kommer jo veldig an på hvor du jobber, og hvem som bruker jobben din synes jeg. Uansett, innen anstendighetens grenser synes jeg mye burde være tillatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 4. juli 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juli 2005 Jobber på et offentlig kontor, men en del sårbare mennesker, så man er jo varsom da. Den dagen var det kanskje litt kløft, og jeg liker ikke så godt å ha bare armer, så det er svært sjelden. Noen hos oss bruker mye singlet. Er det greit syns dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. juli 2005 #4 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har et par ermløse, men pene topper. Du bruker jeg på jobb. Mange tunikatopper etc er litt løse i utringningsområdet og jeg tar meg i å gå å dra opp hele tiden, når jeg har på meg en slik. Kløft er da heller ikke kløft alltid - vi er alle forskjellig i pupper og kropp og det er stor forskjell på om man viser eller det bare vises. Det er også forskjell på ermløse topper som er av den pene typen, og singlet som i en trøye. Da må man ha noe over, synes jeg. Hvis du hadde jakke over hele tiden, er du langt frommere enn meg som ikke orker det i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 5. juli 2005 #5 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg synes at sjefen må få uttale seg om bekledningen. Jeg jobber også på et kontor, og i dag sitter jeg i en sommerkjole som går til knærne. Denne har bare stropper. Skal lure på om det er for mye hud?? Om det er det, setter jeg pris på at de forteller meg det i alle fall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. juli 2005 #6 Del Skrevet 5. juli 2005 Hvis sjefen eller arbeidsplassen ikke akspeterer bare armer eller andre ting som er naturlig sommerantrekk, må det gjøres klart på forhånd, mener jeg. Vi kjøper alle klær i løpet av sommeren og mye beregnet på jobbruk også. Da kan man ikke sitte der med en hel haug med nye topper og kjoler som man plutselig ikke får bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. juli 2005 #7 Del Skrevet 5. juli 2005 Mange har forresten koder og meninger om sko og tær også. Noen synes tringsandaler er for mye tær, for det synes mange er ekkelt. Men jeg kan ikke gå med tette sko om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 5. juli 2005 #8 Del Skrevet 5. juli 2005 At det er kleskoder på jobb syns jeg er helt greit. Men det bør opplyses om generelt på forhånd. Kleskoder har jo noe med hvordan bedriften vil fremstå. Hadde jo reagert hvis jeg skulle i møte med en advokat, og han stillte i hawaishorte og shorts... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 5. juli 2005 #9 Del Skrevet 5. juli 2005 Hadde jo reagert hvis jeg skulle i møte med en advokat, og han stillte i hawaishorte og shorts... ser det for meg.....her hos oss stiller alle advokatene i dress uansett vær Men hva med en advokatsekretær med bare armer og kort kjole, da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 5. juli 2005 #10 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg ville aldri brukt en topp som viser kløft på jobb!! Det er noe med at kløft er litt seksuelt betonet for mange menn, og det passer seg definitivt ikke i mitt yrke. Samme med bar mage. Derimot kan jeg godt vise skuldre hvis det er midt på sommeren, og jeg bruker ofte sandaler i sommermånedene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darcy Skrevet 5. juli 2005 #11 Del Skrevet 5. juli 2005 Vi har ikke kleskoder på jobb, men jeg ville heller aldri vist noen form for kløft på jobb.... Armer, bein og tær bør man tåle syns jeg. Unntatt korte shortser, det syns jeg ikke passer. Om du hadde en jakke over så hørtes da det greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest messengerboy Skrevet 5. juli 2005 #12 Del Skrevet 5. juli 2005 Dersom det ikke er gitt noen "regler" for hvordan Dere damer skal være kledd på jobben din, så synes jeg du skal ta dette opp med sjefen din. Blir jo litt håpløst for deg dersom sjefen din kler seg mer utfordrende enn deg, og hun gir deg "tilsnakk" for at du ikke er anstendig nok. Synes du skal ta dette opp med henne snarest, sommeren er jo plutselig over før du vet det :-) Selv kan jeg ikke skjønne problemet med om så at du kledde deg "utfordrende", du sa jo du tok opp glidelåsen på jakka de når du hadde kontakt med andre som ikke tilhørte arbeidsplassen din. Så etter min mening trenger sjefen din seg en tilbakemelding på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå