Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 10 mnd og sover ekstremt urolig. I sprinkelseng våkner hn hver 1.-2. Time fordi hn dunker seg i sprinklene, setter seg fast etc. Vi har en 1.50 seng som har stått på barnerommet (gjesterommet) i alle år, som vi nå har bygget om (satt på «gjerder», tatt av føttene osv) fordi babyen sover mye bedre med litt plass. Da sovner hn fra 19-08, innimellom med litt mat kl 5. Når jeg forteller dette til andre blir de utrolig overrasket og dømmende, høres ut som ingn i hele verden noen sinne kunne funnet på å gjøre det samme. Hvorfor det? Kan gjør jo det som gir mest søvn? 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: faab8...ae3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det funker jo for ditt barn, så jeg tenker, du vet best. 

Det er nok vanlig at babyer foretrekker små senger, litt lukkede, der de kan føle seg trygge og beskyttet, litt sånn som hunder i bur. Derfor sprinkelseng er vanlig, ellers bygger man med høyre kanter på en vanlig seng. Men, fordi andre synes noe annet funket for deres barn, betyr jo ikke at det samme er best for ditt. 

Anonymkode: 1eb8e...0cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres helt genialt ut! Her sover småen så godt når han får ligge alene i vår seng, men skikkelig urolig i sprinkelsengen. Kanskje vi burde vurdere å legge han på eget rom i stor seng. Kan jeg spørre hvordan dere har fått "gjerder"? Ble skikkelig giret på dette nå. 

Skjønner ikke hvorfor folk er dømmende, men enkelte folk er jo bare rar 😂

Anonymkode: 27e1f...4ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det funker jo for ditt barn, så jeg tenker, du vet best. 

Det er nok vanlig at babyer foretrekker små senger, litt lukkede, der de kan føle seg trygge og beskyttet, litt sånn som hunder i bur. Derfor sprinkelseng er vanlig, ellers bygger man med høyre kanter på en vanlig seng. Men, fordi andre synes noe annet funket for deres barn, betyr jo ikke at det samme er best for ditt. 

Anonymkode: 1eb8e...0cf

Nei sant! Vi har kjempet og kjempet med babynest, bedside crib og sprinkelseng før vi endelig oppdaget at vår baby trenger plass! Og samme natt som vi innså det, sov han gjennom natta. Og har gjort det mer eller mindre siden 🤷🏽‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres helt genialt ut! Her sover småen så godt når han får ligge alene i vår seng, men skikkelig urolig i sprinkelsengen. Kanskje vi burde vurdere å legge han på eget rom i stor seng. Kan jeg spørre hvordan dere har fått "gjerder"? Ble skikkelig giret på dette nå. 

Skjønner ikke hvorfor folk er dømmende, men enkelte folk er jo bare rar 😂

Ja sant! Her har mannen bygget dem. En slags lang sengehest som går fra hjeørne til hjørne, en sånn type man stikker under madrassa. Men han har knytt dem sammen med stropper under madrassa i hvert hjørne, slik at mini ikke klarer å skyve dem ut! Var det forståelig? Nei altså jeg dømmer jo ikke de som bærer hele kvelden feks - alle gjør jo det som gir mest fred/egentid/søvn for dem! Babyer er jo så forskjellige 🤷🏽‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sant! Her har mannen bygget dem. En slags lang sengehest som går fra hjeørne til hjørne, en sånn type man stikker under madrassa. Men han har knytt dem sammen med stropper under madrassa i hvert hjørne, slik at mini ikke klarer å skyve dem ut! Var det forståelig? Nei altså jeg dømmer jo ikke de som bærer hele kvelden feks - alle gjør jo det som gir mest fred/egentid/søvn for dem! Babyer er jo så forskjellige 🤷🏽‍♀️

Tusen takk for tips! 😊 Nå har både meg og mannen blitt skikkelig giret på denne idéen. På mandag blir det ny seng og nytt rom 👏👏

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Eldste samsov med oss til han var 18 mnd, da fikk han egen dobbeltseng. Den kan slås inn til enkeltseng men det har vi aldri gjort. 

Det er helt genialt ja! Er så greit å ha en stor seng, hvis han våkner på natta slipper vi å ta han inn til oss men kan legge oss med han, er han syk kan en av oss ligge der, hvis han sover i vår seng har den andre forelderen en god seng å flykte til... :P

Lillesøster er 14 mnd og skal straks ut av vårt rom, og vi er så usikre på hva slags seng hun skal ha. Kanskje storebror får en enkeltseng nå og hun overtar hans? Eller kanskje de begge skal sove i hans seng? 🤭 Han sover hvertfall fint i enkeltseng når han må, han kan til og med endelig sove i sprinkelseng, og nå er han 4. 😂

Skrevet

Ikke hør på mammapolitiet, kjør ditt eget opplegg. Mener du babyen har godt av dobbeltseng, så har han det. Du kan kjøpe grind  å ha på siden sånn at han ikke faller ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt 120 madrass som ligger på gulvet, to sprinkelsenger fra finnsom jeg sagde av beina og skrudd sammen slik som på bildet. Hun sover uten dyne og pute, men jeg ligger mye sammen med henne når hun skal sove/våkner så da har jeg dyna mi med meg. Funker helt gull her i huset hvertfall.6C37118F-DFCF-44ED-B044-B47E82612731.thumb.jpeg.befeabdda02125b99ec213b8dfeb669e.jpeg

Anonymkode: 32385...f8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt en lekegrind på 100x100 som seng til begge barna. Kjøpte en 120x200 madrass som vi skar til så den passa i lekegrinda. Begge sov mange timer neste morgen fra første gang de lå i den. De sover jo lett på morningen når de så og si er uthvilte, så da skulle det ikke mye til før de våknet og sprinkelsenga ble for trang. Anbefales! 

Anonymkode: fe0bf...8ec

Gjest Albbas
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips! 😊 Nå har både meg og mannen blitt skikkelig giret på denne idéen. På mandag blir det ny seng og nytt rom 👏👏

På jollyroom får du kjøpt litt høye sengehester, går an å bruke flere av de rundt senga. Vi har både en med sprinkler, og en reisetype som vi tar med hver gang vi skal sove hos svigers. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør som dere vil og «blås» i alle kommentarer. Barnet mitt har aldri sovet i sprinkelseng. Hun har sovet i dobbeltseng med oss begge eller en av oss nå i 3 år, still counting 😅❤️

Anonymkode: 1b1fa...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...