Sectumsempra Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Et spørsmål med mange svar der man kan være enig og uenig. Hvorfor tror du at mange oppfatter såkalte "badboys" som attraktive og vanskelige å holde seg unna? Med uttrykket "badboys" mener jeg menn som for mange kan oppfattes som slemme, følelsesløse og lever med en bruk-og-kast-mentalitet av menneskene rundt seg, enten det er kjærlighetsforhold, vennskap eller arbeidsrelatert. Kom gjerne med andre innspill på hva du mener karakteriserer en badboy. Personlig blir jeg ofte veldig tiltrukket menn som er ambisiøse og på mange måter litt nådeløse i å skulle nå målene sine, som igjen kanskje kan medføre at andre blir tråkket på. Ikke at jeg prøver å rettferdiggjøre handlingene de gjør, for det er overhodet ikke greit - men hvorfor oppfattes det som tiltrekkende? Et eksempel på menn som dette er Lance Armstrong, som er tidenes juksemaker og utrolig kald og kynisk, men som likevel har hatt et driv og en stå-på-vilje av en annen verden som for meg oppleves som en enorm styrke - og igjen er attraktivt. Hva tenker du? Hvorfor klarer vi ikke å ligge unna disse mennene, og hvorfor går vi i fella gang på gang?
MarieLo Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 På grunn av Hollywood. Slå av tv-en for noen uker og ikke la deg påvirke av programmeringen så ordner det seg på kort tid. 🙂 2
Ville91 Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Jeg ville ha bad boys da jeg var yngre, men tror når man når en viss alder ser en etter andre ting, som trygghet, humor, ro f eks. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Jeg tenker at begrepet Bad Boys er unge menn som ser litt kule ut med stilige klær/hårsveis/bil. De sier og gjør ting som andre ikke tør og de er som regel veldig sjarmerende. Når man er ung så vil man som oftest henge med de som gjør livet spennende, og ikke de som sitter hjemme i sofaen og leser bok. Når man blir eldre og føler man har rast fra seg med festing og tjohei, ønsker man vel helst de stabile mennene som liker å sitte hjemme å lese bok😁 Anonymkode: e8c73...cfd 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 Det er vel menn med høy selvtillit, som har lite empati med andre og som er egoistiske. Som regel må de ha et bra utseende for å bli regna som badboy, og ikke gjøre det bra på skole og karriere. De må ikke se unge ut, og de må se maskuline ut. De er slemme med andre menn som ikke er badboy. Det er vel biologi det handler om, en egoistisk og slem mann vil kunne gi fordeler. Når damene blir eldre og mindre attraktive har de ikke lenger sjans på badboys, de er forbeholdt penere damer. Anonymkode: 0da4b...1c7 9
mordi Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Min teori: Fordi jenter liker en utfordring og tror de kan forandre mannen. 15
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 Fordi du vet at du kommer til å bli såret, og slipper den evige håpet Anonymkode: de6bb...c09 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 Det har mye med direkte kommunikasjon å gjøre, tror jeg. Altså pågåendehet, innflytelse, "overtalelsesevne", sosial status. Samt at kvinner tror dem hanker en storfisk, som igjen gjør bad boys til et slags idol/catch. Anonymkode: 5169f...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 Jeg var tiltrukket av "badboys" da jeg var ung. For min del var det snakk om menn med litt trøbbel, som virket tøffe, men egentlig var snille. Typ litt kriminelle, litt rusproblemer, hadde hatt en tøff barndom. Disse var nok ikke nødvendigvis så veldig attraktive eller popuplære blant damene, tror jeg. Jeg skulle liksom "fikse" dem. Men det kunne være sånn som du beskriver også, TS, ambisiøse menn som framstod som litt nådeløse og brukte andre. De måtte imidlertid være "gode innerst inne", eller jeg måtte i hvert fall tro at de var det. Det ble ingen gode kjærlighetsforhold ut av å løpe etter disse mennene, og tiltrekningen ga seg heldigvis (eller kanskje det var jeg som ble gammel og lite attraktiv selv, så de ikke ville ha meg mer). Jeg er gift og har barn med en mann som lyser snillhet og er snill og omsorgsfull og har en gjennomsnittlig stilling med gjennomsnitlig lønn. Men jeg tror noe av greia med at jeg falt for ham i utgangspunktet var at han var "hard to get". Han var skeptisk til fast forhold, og skulle i hvert fall ikke ha noen barn, og dette bidro til å gjøre meg ekstra syk av forelskelse. Anonymkode: fc4ac...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 31 minutter siden, mordi skrev: Min teori: Fordi jenter liker en utfordring og tror de kan forandre mannen. Helt klart dette. Har en kompis som er akkurat dette. Veldig pen mann, ekstrem sjarm og god økonomi. Han viste dette selv og sjekket damer så lett som bare det, jeg bare ristet på hodet når jeg observerte dette. De trodde at de var helt spesielle, det var slik han fikk det til å fremstå også. Han brukte de noen uker så var det videre til neste. Som kompis var han grei og lojal slik sett, men en vandrende katastrofe for damer som trodde de hadde skutt "gullfuglen". Mistet litt kontakten med han i voksen alder, men han holder på enda. I perioder hadde han en hel liste med damer han trikset rundt med. Hvordan han fikk seg til akkurat det? Diskuterte det ikke med han, vi hadde helt forskjellige verdier i livet, og de var nok grunnen til at vennskapet forsvant sakte men sikkert også. Anonymkode: ebc77...41d 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Badboys er skikkelig harry. Gi meg en nerdete og velutdannet mann! Anonymkode: 1cf0a...527 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 Evnen til å dominere (også andre menn) er den mest attraktive egenskapen. Typiske alfa egenskaper. De vil damene ha. Det kan være fysikk, penger, berømmelse osv . Anonymkode: dcac8...20e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 De er tiltrekkende fordi du er 14 år. Når du blir litt eldre veier andre kvaliteter så mye mer... Anonymkode: 16a69...a9a 4
herzeleid Skrevet 27. juni 2020 #14 Skrevet 27. juni 2020 Antagelig grunnet en kombinasjon av "beskyttelsesevne" og at det henger sammen med andre egenskaper kvinner synes er attraktivt hos menn, som selvtillit. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #15 Skrevet 28. juni 2020 16 timer siden, Sectumsempra skrev: Et spørsmål med mange svar der man kan være enig og uenig. Hvorfor tror du at mange oppfatter såkalte "badboys" som attraktive og vanskelige å holde seg unna? Med uttrykket "badboys" mener jeg menn som for mange kan oppfattes som slemme, følelsesløse og lever med en bruk-og-kast-mentalitet av menneskene rundt seg, enten det er kjærlighetsforhold, vennskap eller arbeidsrelatert. Kom gjerne med andre innspill på hva du mener karakteriserer en badboy. Personlig blir jeg ofte veldig tiltrukket menn som er ambisiøse og på mange måter litt nådeløse i å skulle nå målene sine, som igjen kanskje kan medføre at andre blir tråkket på. Ikke at jeg prøver å rettferdiggjøre handlingene de gjør, for det er overhodet ikke greit - men hvorfor oppfattes det som tiltrekkende? Et eksempel på menn som dette er Lance Armstrong, som er tidenes juksemaker og utrolig kald og kynisk, men som likevel har hatt et driv og en stå-på-vilje av en annen verden som for meg oppleves som en enorm styrke - og igjen er attraktivt. Hva tenker du? Hvorfor klarer vi ikke å ligge unna disse mennene, og hvorfor går vi i fella gang på gang? SYnes bad boys er utrolig tiltrekkende! Tror detl igger noe i det at de tør å gjøreting som de fleste ikke tør! Det er utrolig spennende! Det at de møter på så mange mennesker i livet sitt, er også tiltrekkende synes jeg! Ser på dette soom positive egentskaoer og en stå på vilje som er en veldig positiv egentskap! Itilegg vil de på grunn av naturen av det å være en bad boy ha et spennende liv, og ting som skjer! Pluss at de blir gode til å takle sosiale situasjoner og ekstremt god på å snakke for seg og å være kreativ med ord! Jeg er i starten av 30 årene og tiltrekkes utelukkende av bad boys...SKulle øsnke jeg var flinkere til å bidra til mer av dette ,selv-Men klarer ikke å se hvordan det å prøve seg frem med forskjellige mennesker kan være en negativ egentskap-Så tror det ligger MYE i perspektiver og hvordan du velger å se på ting-Jeg synes dette er utrolig tiltrekkende at de viser til å være med på ting som skjer, ikke er redd for å leve et liv hvor det er mye som skjer! Anonymkode: 2ecde...a7b 1
Sectumsempra Skrevet 28. juni 2020 Forfatter #16 Skrevet 28. juni 2020 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: De er tiltrekkende fordi du er 14 år. Når du blir litt eldre veier andre kvaliteter så mye mer... Anonymkode: 16a69...a9a Vil vel ikke si at det er kun 14-åringer som tiltrekkes av menn som har en tendens til bruk-og-kast. Et kjapt innblikk gjennom forumene her finner man kvinner som er håpløst forelsket i menn som er utro, som er kalde og kyniske, menn som ghoster på Tinder og menn som ligger med flere damer samtidig fordi de kan det. Disse kvinnene man leser om er godt over tenåringsalder og er i stand til å ta voksne valg. Selv nærmer jeg meg 30-årene, så at det er tenåringshåpet som holder det gående er vel mildt sagt feil. Når det er sagt er det helt klart at man får andre verdier når man blir eldre og man leter etter en som er trygg og stabil - absolutt, men det betyr ikke at alle kvinner "mister" evnen til å se attraktive sider ved menn som ikke opererer helt etter boka. Man har lov til å finne andre mennesker attraktive selv om man vet at de ikke er bra for en. TS Endret 28. juni 2020 av Sectumsempra 1
Sectumsempra Skrevet 28. juni 2020 Forfatter #17 Skrevet 28. juni 2020 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Evnen til å dominere (også andre menn) er den mest attraktive egenskapen. Typiske alfa egenskaper. De vil damene ha. Det kan være fysikk, penger, berømmelse osv . Anonymkode: dcac8...20e Her kan jeg være enig. Mine mistanker er at det er en manns evne til å ta kontrollen og lede andre for egen suksess - uavhengig av moralske og etiske verdier, og helt uavhengig av arbeidsliv. Alfaegenskapene er jo også en genetisk og evolusjonær del av hva vi ønsker å bringe videre som art, så her har du nok veldig rett. TS Endret 28. juni 2020 av Sectumsempra
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #18 Skrevet 28. juni 2020 29 minutter siden, Sectumsempra skrev: Her kan jeg være enig. Mine mistanker er at det er en manns evne til å ta kontrollen og lede andre for egen suksess - uavhengig av moralske og etiske verdier, og helt uavhengig av arbeidsliv. Alfaegenskapene er jo også en genetisk og evolusjonær del av hva vi ønsker å bringe videre som art, så her har du nok veldig rett. TS Jupp Definitiv inne på noe her spør du meg-Jeg faller for bad boys som utelukkende er selvsikre, vledig gode på å prate for seg og flinke sosialt sett. Dette tror jeg går litt itlbake på at de er gode på åta kontrollen, og kan missforstås for å være egoistiske-Sånn ejg ser det,så blir det heller en positiv egenskap som handler om selvtillitt Anonymkode: 2ecde...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #19 Skrevet 28. juni 2020 32 minutter siden, Sectumsempra skrev: Evnen til å dominere (også andre menn) er den mest attraktive egenskapen. Typiske alfa egenskaper. De vil damene ha. Det kan være fysikk, penger, berømmelse osv . DETTE!! Det er veldig tiltrekkende når du er i en situasjon og har en person som ikke valker, famler,flakker-Stotrer eller skjelver. Det høres kansje dramatsikt ut- Men det er en grunn for at det faktisk fungerer-Det er mye som også skal til for å ta kontrollen og tørre å lede andre og si meninger være i fokus og ha interessen til andre-Det er en egenskap som er fascinerende og sinnsykt tiltrekkende! Anonymkode: 2ecde...a7b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #20 Skrevet 28. juni 2020 38 minutter siden, Sectumsempra skrev: Vil vel ikke si at det er kun 14-åringer som tiltrekkes av menn som har en tendens til bruk-og-kast. Et kjapt innblikk gjennom forumene her finner man kvinner som er håpløst forelsket i menn som er utro, som er kalde og kyniske, menn som ghoster på Tinder og menn som ligger med flere damer samtidig fordi de kan det. Disse kvinnene man leser om er godt over tenåringsalder og er i stand til å ta voksne valg. Selv nærmer jeg meg 30-årene, så at det er tenåringshåpet som holder det gående er vel mildt sagt feil. Når det er sagt er det helt klart at man får andre verdier når man blir eldre og man leter etter en som er trygg og stabil - absolutt, men det betyr ikke at alle kvinner "mister" evnen til å se attraktive sider ved menn som ikke opererer helt etter boka. Man har lov til å finne andre mennesker attraktive selv om man vet at de ikke er bra for en. TS Dette er så sant!! Er i starten av 30 årene-Og kan skrive underpå dette! Jeg ser at bad boys har en veldig evne til å lede ta kontrollen og ikke være usikker og kjederlig-Der de fleste blir akkurat det! Flakkingen,usikkerheten og evenen til å få ting til å skje! De TØR å gjøre og spør ikke-De VET. Du kommer langt med en sånn innstilling, og tror ikke et A4 liv er for alle! Det er de som lever utenfor som er mest spennende! Du velger ikke hvem du faller for, somsagt jeg er s\i strten av 30 årenen og faller for bad boys hardt! Har snakket med andre gutter også, men de blir SYKT kjederlige og matte i forhold,så klarer ikke å holde interessen min. Anonymkode: 2ecde...a7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå