Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #1 Skrevet 16. september 2002 Hei Jeg har dessverre fått munnsår etter en utslitende uke. Er også gravid. Har noen råd angående hvordan jeg kan bli kvitt dette uten å skade ungen?? Er veldig takknemlig for svar!!!
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2002 #3 Skrevet 16. september 2002 Å? Hjelper det?? Har en aloevera-plante hjemme. Skal prøve det når jeg kommer hjem. Kutter jeg bare av en stengel og putter på - eller??? Er lei av diverse salver og andre ting fra apoteket som IKKE virker. Klem!
Effie Skrevet 16. september 2002 #4 Skrevet 16. september 2002 Forsøk å smøre på en sinksalve evt. litt konsentrert munnskyll. Da vil munnsåret tørke ut.
Linnie Skrevet 16. september 2002 #5 Skrevet 16. september 2002 Bruk tannkrem uten såpe! Dvs. ikke Colgate og sensodyne og alle de du får kjøpt i butikken, men kjøp en på apoteket! Husker desverre ikke hva den heter, men spør på apoteket! De vet! Såpe i tannkremer lager ofte store munnsår!
Fakse Skrevet 16. september 2002 #6 Skrevet 16. september 2002 Jeg bruker alltid vademecum mot munnsår. Samtidig pusser jeg tennene etter hvert måltid, slik at de ikke får "pels" som skraper mot munnsåret, men jeg pusser tennene med bare vann (ikke tannkrem) fordi tannkremen skraper mot sårflatene. Er kvitt sårene i løpet av kort tid.
Gjest sexysadie Skrevet 16. september 2002 #7 Skrevet 16. september 2002 Gå til legen og få resept på zovir 5% Den er for herpesmunnsår og får bort blemmene iløpet av en 5 dagers tid!!!
Henna Skrevet 16. september 2002 #8 Skrevet 16. september 2002 Klipp av en bit av tuppen, åpne den og smør på aloe veraen som er inni. Veldig effektivt, og tilgjengeligt hvis du har den hjemme.Virker mot utrolig mye! Ta den på jevnlig, og jeg er sikker på at det blir bedre :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2002 #9 Skrevet 19. september 2002 Heisann! Har nå prøvd aloe-veraen. Og det FUNKER!!! Har prøvd alle mulige remedier tidligere... og de funker - men det tar lengre tid. Jeg har snart ikke munnsår igjen heller. Klem og takk for alle gode råd!
Flua Skrevet 19. september 2002 #10 Skrevet 19. september 2002 Leste for mange år siden et sted, at hvis en er plaget ev munnsår, mangler en C og B vitaminer. Jeg var VELDIG plaget selv, hadde munnsår nesten bestandig. -Begynte å ta C og B vitaminer regelmessig, og har ikke hatt det siden!! Det er sikkert 5 år siden jeg har hatt det! -Hjelper ikke sånn akutt, men virka bra på meg iallefall! -Jeg har også gode erfaringer med Aloe.
Midnattsol Skrevet 20. september 2002 #11 Skrevet 20. september 2002 Hos legen kan du få resept på Zovirax eller Vectavir. Zovirax er den billigste tror jeg! Ellers er jo aloe vera bra, som du jo nå har prøvd. Men er det herpesmunnsår eller ikke?
Lillje Skrevet 20. september 2002 #12 Skrevet 20. september 2002 Et godt gammelt kjerringråd: Legg tyttebærsyltetøy på såret. Dette svir, men jeg det hjelper. Jeg gjør alltid dette, og blir da også kvitt dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå