Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ille å være fornlyd med hvordan man ser ut? 

Jeg er det. Men det betyr ikke at jeg har god selvfølelse. Mitt selvbilde har vært på bunn, men er i ferd med å friskmeldes fra langvarig depresjon. Jeg finner jo andre kvaliteter enn utseendet selvfølgelig! En må ha mer å by på en enn pakke liksom. Men npr jeg leser her ser det ut som at det verste du kan gjøre er å synes du ser bra ut

Anonymkode: c30d8...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel greit å være fornøyd med seg selv? Det er først når man tror man er bedre enn andre det kan være et problem. 

• Liker 6
Skrevet
På 27.6.2020 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ille å være fornlyd med hvordan man ser ut? 

Jeg er det. Men det betyr ikke at jeg har god selvfølelse. Mitt selvbilde har vært på bunn, men er i ferd med å friskmeldes fra langvarig depresjon. Jeg finner jo andre kvaliteter enn utseendet selvfølgelig! En må ha mer å by på en enn pakke liksom. Men npr jeg leser her ser det ut som at det verste du kan gjøre er å synes du ser bra ut

Anonymkode: c30d8...875

Det er ikke ille, det er faktisk sunt.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 27.6.2020 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Men npr jeg leser her ser det ut som at det verste du kan gjøre er å synes du ser bra ut

Er helt fint å like seg selv og synes man selv ser bra ut. Å være høy på seg selv, det er derimot noe annet enn å være stolt av seg selv ;) 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som liker seg selv, det være egen personlighet eller utseende,  har sjeldent behov for å utbasunere det til andre. De trenger ikke bekreftelse på at de ser bra ut, er snille, kloke, eller hva de nå enn er fornøyde med.

Anonymkode: a3775...cec

AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å være glad i seg selv, unne seg selv å ha det bra - da har man selvrespekt og selvsikkerhet og man er ikke avhengig av andre for å vite at man er bra nok. Det er når man mener at man fortjener mer anerkjennelse enn andre og det tipper over til arroganse at det ikke er bra. 

Anonymkode: 8cdeb...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som liker seg selv, det være egen personlighet eller utseende,  har sjeldent behov for å utbasunere det til andre. De trenger ikke bekreftelse på at de ser bra ut, er snille, kloke, eller hva de nå enn er fornøyde med.

Anonymkode: a3775...cec

Litt uenig. De som er pene, snille, smarte osv har som regel god selvtillit nettopp på grunn av at de har fått mye oppmerksomhet og kommentarer (altså bekreftelse) på kvalitetene sine. Det er bare når det blir veldig tydelig at de er fornøyd at folk reagerer, særlig i Norge hvor janteloven regjerer!

Anonymkode: 2efa9...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Det går også an å være fornøyd selv om en ikke syns en er så sabla pen, smart eller super bra. ;) Er det.

Anonymkode: 16fe6...4bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...