AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Jobber som BPA for en bruker som har 60% omsorg for eget barn. Har hatt jobben siden mars, altså litt over 3 mnd. Erfarer at bruker rett og slett ikke «klarer med» barnet sitt. Vil ikke utdype mer. Bruker er svært opptatt av at BPA har taushetsplikt om ALT. Er vi ute f.eks på butikk sier hen at jeg er søskenbarnet. Altså hen er svært opptatt av å skjerme seg selv, og opptatt av at ingen skal vite at hen har BPA. Så det jeg lurer på er: regnes jeg som helsepersonell? Har jeg plikt til å melde til BV? Barnet styrer og har knapt grenser, er frekk mot forelderen, lyver og stjeler, har et usunt kosthold og en rekke andre ting. Jeg opplever at bruker ikke er i stand til å gi god omsorg slik jeg ser det. Vil ikke ta det opp med bruker, er redd for å miste jobben pga prøvetid. og vil ikke ta det opp med Stendi. Så hva gjør jeg? Har ingen barn selv men selv jeg ser at dette går ikke særlig bra. Anonymkode: 57da4...e75
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Fra og med mars i år regnes BPA som helsepersonell (dette ble endret i forbindelse med Korona). Uavhengig av om du er pliktig i jobben din til å melde fra, synes jeg du som medmenneske har plikt overfor dette barnet til å melde fra sånn at mor og barn får hjelp. Anonymkode: f6448...97d 3