AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Del Skrevet 27. juni 2020 Hei alle sammen, Hva er ca. lønnsnivå for følgende IT stillinger (for personer med type informasjonsvitenskap utdannelse): 1. Junior utvikler 2. Middels utvikler 3. Senior utvikler 4. Automation tester Anonymkode: ec946...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Del Skrevet 27. juni 2020 I Oslo er det følgende med mastergrad: 1. Minst 600k 2. Minst 750k 3. Minst 850k 4. Minst 650k Anonymkode: 1b6bd...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Del Skrevet 27. juni 2020 I Oslo er det følgende med bachelorgrad: 1. 550k 2. 700k 3. 850k 4. 625k Anonymkode: 70b9b...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Del Skrevet 27. juni 2020 Jeg vet at nyutdannede masterstudenter i de større konsulentselskaper i Oslo har begynnerlønn på rundt 500k-520k. Ellers er det store lønnsforskjeller i dette yrket. Jeg vet om en person som har jobbet som utvikler i ca tre år og han tjener ca 900 000 i året uten overtid. Til sammenligning vet jeg om en som har 8 års erfaring og veldig dyktig og som «bare» tjener 750 000. Jeg selv har 3 års erfaring og jobber i et kjent konsulentselskap i Oslo. Tjener ca 600k i året uten overtid. Anonymkode: 4e125...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Del Skrevet 27. juni 2020 Vet dere om en master i data analytics men med en bachelor i business er det mulig å få en IT jobb ? Anonymkode: efb78...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Del Skrevet 27. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet dere om en master i data analytics men med en bachelor i business er det mulig å få en IT jobb ? Anonymkode: efb78...cc4 Vi snakker om 650k her. Anonymkode: 1b6bd...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Del Skrevet 27. juni 2020 Hmm, jeg er nå "middelsutvikler" (et steg opp fra junior), bor i Oslo, og har 520k i lønn. Vet ikke hvilken bedrift de som sier 700-750k baserer seg på. De fleste jeg gikk på universitetet med har også mindre enn 600k i året (vi var ferdige med masterstudiet for tre år siden). Anonymkode: d77e5...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Del Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm, jeg er nå "middelsutvikler" (et steg opp fra junior), bor i Oslo, og har 520k i lønn. Vet ikke hvilken bedrift de som sier 700-750k baserer seg på. De fleste jeg gikk på universitetet med har også mindre enn 600k i året (vi var ferdige med masterstudiet for tre år siden). Anonymkode: d77e5...9bd Hvilken studie gikk du på? Høres litt lite ut. Anonymkode: ec946...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #9 Del Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm, jeg er nå "middelsutvikler" (et steg opp fra junior), bor i Oslo, og har 520k i lønn. Vet ikke hvilken bedrift de som sier 700-750k baserer seg på. De fleste jeg gikk på universitetet med har også mindre enn 600k i året (vi var ferdige med masterstudiet for tre år siden). Anonymkode: d77e5...9bd Da har du vel endel i bonus og overtid? Når man snakker om lønn, da bør alltid opplyse totallønnen, ikke grunnlønnen. Det jeg har opplyst her er totallønnen. Anonymkode: 1b6bd...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Del Skrevet 27. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du vel endel i bonus og overtid? Når man snakker om lønn, da bør alltid opplyse totallønnen, ikke grunnlønnen. Det jeg har opplyst her er totallønnen. Anonymkode: 1b6bd...98b Tjener kanskje 100k ekstra i overtid. Har ingen bonus siden jeg jobber inhouse. Tror det er ganske store forskjeller i IT for inhouse vs. konsulent, noe som ikke gjenspeiles veldig bra når man bare sier "en utvikler bør tjene minst 750k". 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken studie gikk du på? Høres litt lite ut. Anonymkode: ec946...47c Gikk egentlig interaksjonsdesign ved UiO, men valgte kun programmeringsemner som valgfag og jobber som programmerer. Anonymkode: d77e5...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Del Skrevet 27. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Hmm, jeg er nå "middelsutvikler" (et steg opp fra junior), bor i Oslo, og har 520k i lønn. Vet ikke hvilken bedrift de som sier 700-750k baserer seg på. De fleste jeg gikk på universitetet med har også mindre enn 600k i året (vi var ferdige med masterstudiet for tre år siden). Anonymkode: d77e5...9bd Hvor mange års erfaring har du? Det var sykt lavt synes jeg. Jobber også inhouse, har 3,5 års erfaring og tjener nesten 800k. Du burde seriøst se etter en ny jobb... Anonymkode: 07e4b...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #12 Del Skrevet 27. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mange års erfaring har du? Det var sykt lavt synes jeg. Jobber også inhouse, har 3,5 års erfaring og tjener nesten 800k. Du burde seriøst se etter en ny jobb... Anonymkode: 07e4b...4cc 3 års erfaring, og vet at lønnen er lavere enn forventet. Men liker godt det jeg driver med, har gode kolleger (som også tjener tilsvarende), sjefer som blander seg lite og en veldig stor grad av fleksibilitet (noe jeg verdsetter høyt og ikke har sett i andre jobber, sjefen min sier f.eks. at det er helt greit at jeg drar til motsatt kant av landet (der jeg er i fra) og jobber derfra i månedsvis hvis jeg vil). Har vært på noen jobbintervjuer med andre bedrifter som sikkert ville gitt meg bedre betalt, men de har ikke hatt de samme godene og jeg har derfor valgt å bli værende. Jeg tror fortsatt ikke gjennomsnittslønnen er 750k, gjennomsnittet i følge Tekna for folk med 0-4 års erfaring er 570k (vet ikke om det er grunnlønn eller inkludert overtid). Jeg sparer heller ikke til noe spesielt, eier en grei leilighet, så trenger kun penger til å betjene boliglån på 600k, fellesutgifter, strøm, osv. Anonymkode: d77e5...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #13 Del Skrevet 27. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 års erfaring, og vet at lønnen er lavere enn forventet. Men liker godt det jeg driver med, har gode kolleger (som også tjener tilsvarende), sjefer som blander seg lite og en veldig stor grad av fleksibilitet (noe jeg verdsetter høyt og ikke har sett i andre jobber, sjefen min sier f.eks. at det er helt greit at jeg drar til motsatt kant av landet (der jeg er i fra) og jobber derfra i månedsvis hvis jeg vil). Har vært på noen jobbintervjuer med andre bedrifter som sikkert ville gitt meg bedre betalt, men de har ikke hatt de samme godene og jeg har derfor valgt å bli værende. Jeg tror fortsatt ikke gjennomsnittslønnen er 750k, gjennomsnittet i følge Tekna for folk med 0-4 års erfaring er 570k (vet ikke om det er grunnlønn eller inkludert overtid). Jeg sparer heller ikke til noe spesielt, eier en grei leilighet, så trenger kun penger til å betjene boliglån på 600k, fellesutgifter, strøm, osv. Anonymkode: d77e5...9bd Det er riktig at det finnes en god del som takker ja til det første tilbudet de får, og som vegrer seg for å forhandle lønnen. De tjener gjerne indeksjustert lønn etter noen år i bransjen. Anonymkode: 1b6bd...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #14 Del Skrevet 27. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: 3 års erfaring, og vet at lønnen er lavere enn forventet. Men liker godt det jeg driver med, har gode kolleger (som også tjener tilsvarende), sjefer som blander seg lite og en veldig stor grad av fleksibilitet (noe jeg verdsetter høyt og ikke har sett i andre jobber, sjefen min sier f.eks. at det er helt greit at jeg drar til motsatt kant av landet (der jeg er i fra) og jobber derfra i månedsvis hvis jeg vil). Har vært på noen jobbintervjuer med andre bedrifter som sikkert ville gitt meg bedre betalt, men de har ikke hatt de samme godene og jeg har derfor valgt å bli værende. Jeg tror fortsatt ikke gjennomsnittslønnen er 750k, gjennomsnittet i følge Tekna for folk med 0-4 års erfaring er 570k (vet ikke om det er grunnlønn eller inkludert overtid). Jeg sparer heller ikke til noe spesielt, eier en grei leilighet, så trenger kun penger til å betjene boliglån på 600k, fellesutgifter, strøm, osv. Anonymkode: d77e5...9bd Man kan ikke alltid stole på Tekna, her blir gjennomsnittet trukket langt ned på grunn av personer som deg. Lillebroren min fullførte bacheloren sin i fjor, og startet på 600k. Alle vennene hans fra skolen startet på minst 550k. 520k for en utvikler med 3 års erfaring i Oslo er latterlig lavt (med mindre du er en svært dårlig utvikler). Det er mange steder som har tilsvarende goder for utviklere, men med mer riktig lønn. Tenker personlig at en bedrift som er så lite konkurransedyktig på lønn ikke verdsetter sine ansatte. Hva har dere muligheter for kompetanseutvikling? Si i det minste at dere har budsjett for å reise på konferanser og slikt? Anonymkode: 07e4b...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #15 Del Skrevet 27. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan ikke alltid stole på Tekna, her blir gjennomsnittet trukket langt ned på grunn av personer som deg. Lillebroren min fullførte bacheloren sin i fjor, og startet på 600k. Alle vennene hans fra skolen startet på minst 550k. 520k for en utvikler med 3 års erfaring i Oslo er latterlig lavt (med mindre du er en svært dårlig utvikler). Det er mange steder som har tilsvarende goder for utviklere, men med mer riktig lønn. Tenker personlig at en bedrift som er så lite konkurransedyktig på lønn ikke verdsetter sine ansatte. Hva har dere muligheter for kompetanseutvikling? Si i det minste at dere har budsjett for å reise på konferanser og slikt? Anonymkode: 07e4b...4cc Vi drar på JavaZone hvert år, men får ikke mer lønn pga. det. Det er den eneste konferansen som er godkjent av ledelsen. Jeg hadde nok fått lønnsforhøyning i mai i år om de ikke hadde blitt fryst pga. korona, så får ikke høyere lønn før til høsten. Har du forslag til selskaper med bedre lønn? Jeg har en søster som også er IT-utdannet og har vært rimelig misfornøyd diverse plasser(ikke med lønn, men med folk), så er nok litt ekstra kresen. Anonymkode: d77e5...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #16 Del Skrevet 27. juni 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke alltid stole på Tekna, her blir gjennomsnittet trukket langt ned på grunn av personer som deg. Lillebroren min fullførte bacheloren sin i fjor, og startet på 600k. Alle vennene hans fra skolen startet på minst 550k. 520k for en utvikler med 3 års erfaring i Oslo er latterlig lavt (med mindre du er en svært dårlig utvikler). Det er mange steder som har tilsvarende goder for utviklere, men med mer riktig lønn. Tenker personlig at en bedrift som er så lite konkurransedyktig på lønn ikke verdsetter sine ansatte. Hva har dere muligheter for kompetanseutvikling? Si i det minste at dere har budsjett for å reise på konferanser og slikt? Anonymkode: 07e4b...4cc 520k er ikke latterlig lavt. Det er mange som ikke er spesielt flinke til å programmere som tjener det samme. Gode utviklere vil si at man er oppdatert på ny teknologi, og her er det mange som bommer. Når de har arbeidet lenge på en arbeidsplass så tjener de ikke mer enn indekslønn. Anonymkode: 1b6bd...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå