Gå til innhold

Konflikt med svigermor/samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Trenger hjelp. Hva tenker dere om denne situasjonen med svigermor? Jeg er i et turbulent forhold med samboer og har 2 små barn. Dette skjedde i dag:

- Jeg dro på besøk til svigermor med mine 2 barn.  Jeg har på forhånd sagt at vi kommer innom en tur. Når vi kommer dit sier jeg at vi bare kan være ute i hagen en liten tur, fordi vi skal videre til en lekeplass etterpå. Ungene leker litt i dukkehuset. Etterpå vil dem ha frukt og dem får spise så mye dem vil. Etter dette sier det ene barnet at hun vil gå inn, da sier jeg at vi kan være ute litt til. Da sier hun at hun vil gå på lekeplassen. Da sier svigermor: - klart vi kan dra inn. Hun tar av ungene klærne og tar dem inn. Jeg sier så "Det hadde vært fint om du kunne spørre meg først". Dette fordi vi snart skulle dra til lekeplassen og vi hadde avtalt at vi skulle være ute. Svigermor får tydeligvis nok, sier til meg at vi har en dårlig relasjon, at hun opplever meg sint når jeg er hos henne og at vi bare må dra nå. Det blir også sagt at når hennes sønn er her får ungene lov til å gjøre det de vil. Hun spør som meg om det ikke bør være sånn når jeg er her og. Jeg svarer: "Nei, det hadde vært fint om det ikke var slik". Vi drar... De skal også nevnes at vi har hatt mange konflikter og at jeg ikke føler at jeg får lov til å være mamma. Samboer støtter svigermor i konflikten og mener at jeg er helt idiot som ikke tåler at svigermor bestemmer alt. Jeg mener selv jeg bør få lov til å være mamma og bestemme om barna mine skal være inne eller ute  når vi er på besøk. Innspill? Her er det ikke langt unna et brudd. 

Anonymkode: 96c83...7ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er sær å bør ta deg sammen

Anonymkode: 5358f...de0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er varmt i dag, ungene, og også du tyder det på, har bare godt av en pause inne! Du overdriver!

Anonymkode: 8c372...f1e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo utelukkende fordi ungene vil at dere drar på lekeplassen. Så dersom ungene (hva svigermor vil driter jeg og resten av verden i) vil inn til bestemor heller enn til lekeplassen, så er jo det helt ok.

Du setter deg bare på huk foran ungene og spør «vil dere heller være her enn å dra på lekeplassen? Vi rekker ikke begge deler.» og så svarer barna. Og så gjør dere det barna vil. Svigermor er ei gammal dame, og har bare godt av å ikke få bestemme. 

Sånn for å minske konfliktnivået: distanser dere mer fra svigermor. Slutt å «dra innom» på vei til og fra ting. Treff henne 2-3 timer med noen ukers mellomrom, og treff henne på et offentlig sted (stranda, parken, kafé etc).

Anonymkode: 3a7e9...e43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere en avtale på lekeplassen eller noe slikt som gjorde at dere måtte dit? Det virket jo som ungene hadde der fint hos farmor? Om dere hadde en avtale dere skulle rekke synes jeg du har rett i å bli oppgitt, men om ikke tenker jeg kanskje farmor var oppgitt og derfor gjorde et poeng av å la de komme inn?

Anonymkode: 6f1f9...44a

• Liker 2
Skrevet

Dette er helt håpløst å svare på. Slik jeg forstår det er problemet at svigermor overkjører deg, og at dette kun er en av mange hendelser. Isolert sett ser jeg ingen problemer med at barna ble med inn en tur, samt at det var naturlig at svigermor lot de gå inn hvis de ønsket det, særlig nå som det er så varmt. Virker som samspillet mangler mellom deg og svigermor. Så er spørsmålet; Bunner problemet i at begge er unødvendig lite smidig, eller noe annet? Hvis svigermor er av typen som alltid overkjører, skjønner jeg at du vil sette ned foten fra tid til annen, men velg kampene med omhu.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...