AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #21 Skrevet 27. juni 2020 Jeg har vært innlagt to ganger på gynekologen i løpet av 12 dager, jeg har ikke blitt testet men bare blitt spurt om jeg er forkjøla, tatt tempen og oksygenmetning. Begge gangene lå jeg på firemannsrom og i løpet av en dag ble det trillet inn og ut forskjellige damer hele tiden. Det samme skjedde med meg også, jeg ble trillet inn til operasjon, oppvåkning, mr, frem og tilbake i korridorene, inn og ut av heiser.. I tillegg hadde folk besøk på rommet av familie... 🤔 Anonymkode: c69a8...e44
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #22 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk at svenske helsearbeidere kan gå rett på jobb etter opphold i Sverige, mens nordmenn som har vært på dagstur til Sverige for forretningsmøte, og har positiv antistofftest må 10 dager i fritidskarantene. Begynner virkelig å lure på hva som er agendaen til regjeringen.. Anonymkode: 54f79...aa1 Det er et stort behov for sykepleiere. Noe mer konspiratorisk er det vel liten grunn til å legge i det. Anonymkode: 9c738...535
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #23 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært innlagt to ganger på gynekologen i løpet av 12 dager, jeg har ikke blitt testet men bare blitt spurt om jeg er forkjøla, tatt tempen og oksygenmetning. Begge gangene lå jeg på firemannsrom og i løpet av en dag ble det trillet inn og ut forskjellige damer hele tiden. Det samme skjedde med meg også, jeg ble trillet inn til operasjon, oppvåkning, mr, frem og tilbake i korridorene, inn og ut av heiser.. I tillegg hadde folk besøk på rommet av familie... 🤔 Anonymkode: c69a8...e44 Ja, forstår at pasienter ikke føler seg trygge. Besøk på flermannsrom burde være utelukket nå. Noe er selvfølgelig vanskelig å endre på med tanke på at alle går i forskjellig turnus, men man burde forsøke å holde seg mest mulig til faste pasienter, så langt det lar seg gjøre. Opplever at alt bare går sin vante gang og rutiner for hygiene er som før. Anonymkode: 17050...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #24 Skrevet 27. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et stort behov for sykepleiere. Noe mer konspiratorisk er det vel liten grunn til å legge i det. Anonymkode: 9c738...535 Karantene bør de ha før de går på jobb i norske helseinstitusjoner. Anonymkode: 17050...a0b
Gjeste mann Skrevet 27. juni 2020 #25 Skrevet 27. juni 2020 Hmmm. hvis jeg skal legges inn for en operasjon, mener dere da at jeg burde testes? Selv uten symptomer og ikke i noen faregruppe, er det sånn å forstå? synes det høres unødvendig hysterisk ut. De fleste er jo ikke smittet. Kan vel stille noen kontrollsprøsmål og ta hensyn til symptomer før evt. test tenker jeg.
pia mater Skrevet 27. juni 2020 #26 Skrevet 27. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere uttaler dere fornuftig nå og det er fint med innspill. Likevel stusser jeg på dette med å være på vakt, hvordan kan man være på vakt når en ikke kan bruke tilstrekkelig med beskyttelse og pasienter havner på flermannsrom? Alle blir jo da behandlet som smittefrie. En negativ test vil ikke bety falsk trygghet i det hele tatt, men at man kan oppdage flere smittetilfeller tidlig. Det er mitt poeng. Som sagt har jeg blitt hostet rett i ansiktet ved flere anledninger den siste uka, hvordan kan jeg være trygg på å ikke bli smitta og samtidig ikke dra smitte med meg til neste pasient? Og ja, det er stort pasientinnrykk. Ser problemet der. Anonymkode: 17050...a0b Det er en helt umulig situasjon. Må nesten bare tro at ingen av pasientene er smittet og reagere fort hvis det dukker opp symptomer (i tillegg til håndhygiene osv). Det ideelle hadde vel vært å rutineteste alle nyinnlagte samt nye tester utover i oppholdet, men det ville vel krevd for mye ressurser. Med det nivået av smitte i samfunnet i dag tror jeg det er forsvarlig slik det gjøres nå, men blir det mye mer smitte kan det bli en vanskeligere situasjon. Jeg håper uansett at mine kolleger og pasienter er ansvarlige og følger retningslinjene så risikoen for smitte på avdelingen ikke øker. Jeg er i risikogruppe selv, men må jo dra på jobb. 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #27 Skrevet 27. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Fordi hvis pasienten er symptomfri, altså i inkubasjonstiden, vil testen gi et falskt negativt svar, og dermed være ubrukelig. Anonymkode: eff7a...54d Det stemmer bare helt i begynnelsen av inkubasjonstiden. Man kan teste positivt flere dager før man får symptomer, eller hvis man aldri får det. Hvis svaret ditt var til innlegget før så hadde uansett barnet symptomer (hoste). Anonymkode: 9e085...782 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #28 Skrevet 27. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg får ikke testet 7åringen som hoster og har vært på sommerleir med 40 barn denne uken. Jævla dårlig opplegg. Var det smitte der kan det kjapt spre seg til mange familier, men neida, hun har ikke feber så da er det bare å bli hjemme og krysse fingre for at det er en forkjølelse. Anonymkode: e7d95...318 Hvis man har hoste skal man testes. https://www.nettavisen.no/nyheter/helsedirektoren--viktig-melding/3423980178.html Anonymkode: 9e085...782 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #29 Skrevet 28. juni 2020 2 timer siden, Gjeste mann skrev: Hmmm. hvis jeg skal legges inn for en operasjon, mener dere da at jeg burde testes? Selv uten symptomer og ikke i noen faregruppe, er det sånn å forstå? synes det høres unødvendig hysterisk ut. De fleste er jo ikke smittet. Kan vel stille noen kontrollsprøsmål og ta hensyn til symptomer før evt. test tenker jeg. Jeg mener alle bør testes. Om du ikke er i risikogruppen, kan dine medpasienter være det. Og blir du lagt inn for en operasjon er sjansen for å komplikasjoner større, om du blir smittet av covid-19 i tillegg. Ville ikke du følt deg tryggere om du visste at dine medpasienter var testet og fulgt opp nøye med tanke på smitte? Du får helt sikkert ikke enkeltrom! Anonymkode: 17050...a0b 1
Iceman Skrevet 28. juni 2020 #30 Skrevet 28. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Norge har økonomi til å teste alle pasienter. Vi er ikke trygge, pasientene er ikke trygge. Jeg har blitt hostet i ansiktet av minst 10 forskjellige den siste uka på jobb. Vi har ikke lov å bruke munnbind. Det er rasjonering på sprit. Anonymkode: 17050...a0b Ikke lov å bruke munnind? Det høres jo helt sprøtt ut. På tide å streike kanskje?
Iceman Skrevet 28. juni 2020 #31 Skrevet 28. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes de bør teste alle likevel, da flere tester positivt uten symptomer. Ja, testen KAN bli negativ også. Ved minste mistanke bør det smitteisoleres. Man bør som et minimum bruke munnbind og hansker når man går inn til pasienter. Flermannsrom bør forbys. Det bør også være begrensede antall pasienter man går inn til hver vakt. Det er mye som kan gjøres for å forebygge smitte. Anonymkode: 17050...a0b Påby munnbind/åndedrettsvern for alle som skal innom sykehus. Enten det er ansatte, pasienter eller besøkende så bør de tekke til åndedrettet hele tiden de tilbringer på sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #32 Skrevet 28. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sprer smitten seg mindre hvis barnet blir testet? Anonymkode: ca92d...282 Om barnet blir testet positiv må de andre i karantene, så ja det hindrer smitte. Anonymkode: f62c7...951
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #33 Skrevet 28. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer bare helt i begynnelsen av inkubasjonstiden. Man kan teste positivt flere dager før man får symptomer, eller hvis man aldri får det. Hvis svaret ditt var til innlegget før så hadde uansett barnet symptomer (hoste). Anonymkode: 9e085...782 Nei, svaret mitt vartill spørsmålet i HI. Hadde jeg skulle svart et annet innlegg hadde jeg sitert det. Anonymkode: eff7a...54d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #34 Skrevet 28. juni 2020 Hva er vitsen med å teste folk for korona, bare fordi de er på sykehus av andre årsaker? Og skal de testes hver dag mens de ligger inne også? Anonymkode: 8fcdf...ae6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #35 Skrevet 28. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er vitsen med å teste folk for korona, bare fordi de er på sykehus av andre årsaker? Og skal de testes hver dag mens de ligger inne også? Anonymkode: 8fcdf...ae6 For at ikke de skal smitte helsepersonell og andre innlagte som ikke tåler det? Det norske helsevesenet hadde kjempeproblemer i begynnelsen fordi ca 10 000 ansatte var i karantene samtidig. Anonymkode: 9e085...782 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #36 Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: For at ikke de skal smitte helsepersonell og andre innlagte som ikke tåler det? Det norske helsevesenet hadde kjempeproblemer i begynnelsen fordi ca 10 000 ansatte var i karantene samtidig. Anonymkode: 9e085...782 Men er du smittefri den ene dagen, kan du være smittet den neste. Så da måtte de testet hele tiden. Anonymkode: 8fcdf...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #37 Skrevet 28. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men er du smittefri den ene dagen, kan du være smittet den neste. Så da måtte de testet hele tiden. Anonymkode: 8fcdf...ae6 Man må være utsatt for smitte for å bli smittet. Det er en kort periode helt i begynnelsen man ikke tester positivt, men man luker bort 90% av faren ved å teste. Anonymkode: 9e085...782
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #38 Skrevet 29. juni 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er du smittefri den ene dagen, kan du være smittet den neste. Så da måtte de testet hele tiden. Anonymkode: 8fcdf...ae6 Nei, er du smittefri og blir smittet kan det ta dager før du selv blir smittsom. Ikke nødvendig med testing hver dag, men kanskje hver 5.dag. Blir det gjort på alle, både ansatte og pasienter, vil man kunne forhindre unødvendig smittespredning. Venter man til noen begynner å utvikle symptomer, må en hel del i karantene. Anonymkode: 17050...a0b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #39 Skrevet 29. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, er du smittefri og blir smittet kan det ta dager før du selv blir smittsom. Ikke nødvendig med testing hver dag, men kanskje hver 5.dag. Blir det gjort på alle, både ansatte og pasienter, vil man kunne forhindre unødvendig smittespredning. Venter man til noen begynner å utvikle symptomer, må en hel del i karantene. Anonymkode: 17050...a0b Det ville likevel være bedre å teste hele befolkningen hver 5. dag, og kanskje best å taste alle daglig. Dette bør vi klare! Anonymkode: aeb9b...998
Anbefalte innlegg