Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å utdanne meg som hudpleier, men er litt usikker. Lurer på om det er noen her som har utdannet seg som dette, og som vil dele litt erfaring fra selve utdanningen og jobbmessig.

Jeg tenker å ta utdanningen på Tone Lise Akademiet. Her vil man ikke få Cidesco sertifisering, har dette så mye å si når man ikke tenker å jobbe i utlandet? Er det lett å få seg jobb som hudpleier i det hele tatt? Lurer også på hvordan lønnsnivået er. 

På forhånd takk for svar 

Anonymkode: a644e...012

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne tråden og håper på svar.

Anonymkode: ef7eb...65b

Skrevet

Jeg er utdannet hud-og kroppsterapeut (hudpleier) og har arbeidet med det i flere år. 
Utdannelsen er variert med teori og praksis og jeg likte det veldig godt.

Du MÅ være god til å kommunisere og MÅ være en god selger for å tjene gode penger. Du må virkelig ønske det beste for kunden din, og skape en god relasjon. Det er viktig å være seriøs i faget.

Selve jobben er svært variert, ingen dager er like. Du får en basisutdanning, men kan velge ulike videreutdanninger eller kurs i det som interesserer deg mest med tid og trender.

Du bør like trender innen hud og kropp, og feks. være engasjert i sminke, mote og stil. Mange hudpleiere driver selvstendig eller har egen salong. Mange jobber for leverandører eller i salg, opplæring osv. 
Det kommer egentlig helt an på hva du liker best.

Du må være forberedt på å jobbe endel kvelder dersom du skal jobbe i salong, for mange kunder vil ha timer etter jobb. Du kan tjene godt, men det er viktig å være i fysisk og psykisk god form. Du møter mange typer mennesker og får høre mange historier. Derfor er det viktig å være profesjonell og ta taushetsplikten på alvor.

Du må selvsagt like hud og kropp. Ikke alle mennesker er like delikate, men til slutt har du sett det meste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...