Gjest mariajosefina Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har fått soleksem på armene, brystene og i panna=(ÅÅÅh hjelp, hva skal jeg gjøre, må jeg holde meg unna sola lenge? går dette over fort? jeg har så stygg hud fra før, hvorfor må dette sje meg..jeg er jo så pirkete og mååå klø hele tiden...æææsj... tell me what to do!<3 takker for alle svar=)
embla78 Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Huff, stakkar! Smør på Aloe Vera, det hjelper! Elizabeth Arden Eight Hour creme er også effektiv mot soleksem. Du bør holde deg borte fra direkte sol mot kroppen til det er borte.
tommeline Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Jeg ville gått på apoteket og fått noe salve som kan lindre kløingen. Viktig at du ikke klør på det. Du bør ta en pause fra solen noen dager, og bruke høy solfaktor. Eksemen forsivnner etterhvert (gjorde i alle fall det på meg), men kommer fort igjen hvis du er uforsiktig med for mye sol.
Letti Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 Som jeg har skrevet så mange ganger før: Få i deg Beta Karoten omgående. Var selv megaplaget før, men etter at jeg begynte med Beta Karoten, har jeg ikke antydning til det engang.
Gjest Lady-M Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Zyrtec hjelper hvert fall mot kløen, hydrokortison krem vil dempe eksemet. Men er ikke noe du bør bruke over lang tid.
Gjest mariajosefina Skrevet 5. juli 2005 #6 Skrevet 5. juli 2005 huff.... beta karoten har jeg tatt ganske lenge... men min mor vil at jeg skal jobbe og ute er det mye jeg kan gjøre, men for å holde meg unna sola må jeg ha masse plagg for å dekke huden...åååh det er såå varmt... kjipt! og jeg vil sole meg...men takk for svar, skal på apoteket en tur jeg=)
Letti Skrevet 6. juli 2005 #7 Skrevet 6. juli 2005 huff.... beta karoten har jeg tatt ganske lenge... men min mor vil at jeg skal jobbe og ute er det mye jeg kan gjøre, men for å holde meg unna sola må jeg ha masse plagg for å dekke huden...åååh det er såå varmt... kjipt! og jeg vil sole meg...men takk for svar, skal på apoteket en tur jeg=) I Sverige får du beta karoten med 25 mg. I Norge er det kun 9 mg. Ganske stor forskjell. På vinteren tar jeg opptil seks tab om dagen. Om sommeren tar jeg to til frokost.
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2005 #8 Skrevet 6. juli 2005 Elizabeth Arden Eight Hour creme er også effektiv mot soleksem. . Skriver under på denne!!! Kremen er jo nærmest førstehjelp på tube mot alt av hudproblemer.Funker som bare det på soleksem, munnsår, smårifter, skrubbsår etc...Både jeg og jentene mine har bestandig en liten tube med oss.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå