AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Jeg var et stort tennistalent som yngre men foreldrene mine ville ikke betale for satsning, altså treninger, treningsopphold i utlandet og annet selvom de hadde pengene til det. Jeg sluttet dermed med tennis. I ettertid overhørte jeg samtaler og mailer som tydet på at de sponset en eldre, mer profilert spiller som var min trener en periode. Jeg spurte dem mange ganger over flere år men jeg ønsket ikke å tro på det. Men forrige uke møtte jeg på vedkommende (altså min tidligere trener) i butikken og jeg tok motet til meg og spurte om det var slik at de hadde sponset ham og ja, det hadde de. Han estimerte det til over en halv million kroner som de hadde sponset ham med over 4-5 år. Han var overrasket over at jeg ikke visste og trodde jeg hadde sluttet med tennis fordi jeg ikke var interessert lenger. I tillegg dukket de opp på kampene hans de fleste helgene (de hadde fortalt meg at de gjorde helt andre ting). Jeg har gått rundt den siste uken i vantro og med konstant smerte i magen. Alle løgnene de serverte meg om at de ikke hadde brukt penger på tennis etter at jeg sluttet er utrolig vonde å akseptere. Jeg føler meg så ekstremt sviktet og tråkket på. Jeg kunne ha satset men de valgte å bruke pengene på en annen i steden. De har aldri drevet med tennis selv eller vært interessert i det før jeg begynte med det så det var min interesse som gjorde at tennis ble en del av vår familie. Derfor er dette veldig vondt for meg. Det har vært mange andre ting enn dette opp gjennom årene, både slåing og psykisk nedbrytning. De har aldri vært empatiske og omsorgsfulle. Nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg vurderer å bryte med dem for godt. Jeg nærmer meg 30 og er ikke økonomisk avhengig av dem. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 2bfb3...4a3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Hvordan vet du at han treneren ikke ljuger? Anonymkode: 0ce2c...3e8 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at han treneren ikke ljuger? Anonymkode: 0ce2c...3e8 Jeg vil ikke gå inn i detaljer men han fortalte om ting som også stod i mailene jeg hadde lest, altså mailer som bekreftet mistankene mine men som ikke var nok til å konfrontere foreldrene mine men som gir mening i ettertid. Jeg konfronterte også foreldrene mine etter at jeg snakket med ham (dumt jeg ikke skrev dette i HI) og de innrømmet det. Så poenget med innlegget mitt var ikke mistanker om løgn fra treneren men hvordan jeg skal håndtere det faktum at de gjorde dette mot meg. Ingen grunn til at treneren skulle lyve uansett. De har gjort handlingen, det er det ingen tvil om lengre, og jeg vil vite om jeg bør bryte med dem. Anonymkode: 2bfb3...4a3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Unnskyld meg men dette er sykt. Jeg hadde kuttet ut slike foreldre tvert. Anonymkode: 2bfb3...4a3 35
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg men dette er sykt. Jeg hadde kuttet ut slike foreldre tvert. Anonymkode: 2bfb3...4a3 Jeg trykket send på innlegget litt for tidlig. Dette er altså den type meldinger jeg hadde forventet å få. Altså at folk ville støtte meg og si at de ville kuttet ut slike foreldre. Men her er det heller detaljer som at treneren lyver som blir trukket frem. Synes det er spesielt. Ingen som faktisk synes det de har gjort er stygt. Hvorfor det egentlig? Anonymkode: 2bfb3...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Så det verste foreldrene dine har gjort mot deg er å lyve om tennis og sponse en annen en deg? Det er bare det? Du for ta en prat med de, men å bryte kontakten på grunnlag av dette ville ikke jeg gjort hvis det er det eneste "jævlige" de har gjort mot deg. Anonymkode: 8898e...45b 12
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trykket send på innlegget litt for tidlig. Dette er altså den type meldinger jeg hadde forventet å få. Altså at folk ville støtte meg og si at de ville kuttet ut slike foreldre. Men her er det heller detaljer som at treneren lyver som blir trukket frem. Synes det er spesielt. Ingen som faktisk synes det de har gjort er stygt. Hvorfor det egentlig? Anonymkode: 2bfb3...4a3 Jet vet ikke. Jeg har laget tråder her før og noen av responsen er akkurat slik, plukker ut en detaljbilder fokuserer på den og dikter videre om at treneren må lyve. Uansett, jeg reagerer mer på det du skriver avslutningsvis at de slo og psykisk nedbrytning og aldri empati. Det er helt forferdelig og ingen barn skulle hatt en slik barndom. Det er helt opp til deg om du vil ha kontakt eller ikke. Men jeg håper du søker behandling for å bearbeide barndommen. Anonymkode: 078b2...fc2 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det verste foreldrene dine har gjort mot deg er å lyve om tennis og sponse en annen en deg? Det er bare det? Du for ta en prat med de, men å bryte kontakten på grunnlag av dette ville ikke jeg gjort hvis det er det eneste "jævlige" de har gjort mot deg. Anonymkode: 8898e...45b Så nå at det har vært vold og slikt, da hadde jeg brutt. Anonymkode: 8898e...45b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 Det er du, Ts, som bestemmer om du ønsker å ha noen kontakt med dine foreldre. Det er ikke sånn at vi «må» ha kontakt med folk bare fordi de fødte oss. Det valget tok de selv. Du har i det moderne frie Norge like mye eller lite forpliktelser til mamma og pappa som til postmannen. Det er der vårt moderne samfunn er vidunderlig. Så dersom du ikke ønsker eller får noe utav kontakten? Bryt den. Så enkelt. Du trenger ikke ha eller oppgi noen grunn. Anonymkode: 900fd...dc9 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 Disse foreldrene hadde jeg kuttet ut. Skal du kutte må du blokkere alle kanaler, overse om man skulle møtes. Kuttet selv ut min egen far, det var riktig for meg. Han har psykopatiske trekk. Anonymkode: c7720...d49 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Det er mest sannsynlig at trenerer ljuger. Anonymkode: 0ce2c...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 ....mer profilert og spons.....du skjønner sammenhengen eller.....? De får igjen mer pr betalt krone på en kjent utøver som leverer et produkt, enn du som som ikker er kjent. Du er ikke verdt noe i reklamesammenheng. Hvem ville du ha brukt sponspenger på, Klæboe eller "Nobody fra Melhus "? Anonymkode: 0304b...80e 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mest sannsynlig at trenerer ljuger. Anonymkode: 0ce2c...3e8 Har du lest? Anonymkode: ca659...b43 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #14 Skrevet 27. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: ....mer profilert og spons.....du skjønner sammenhengen eller.....? De får igjen mer pr betalt krone på en kjent utøver som leverer et produkt, enn du som som ikker er kjent. Du er ikke verdt noe i reklamesammenheng. Hvem ville du ha brukt sponspenger på, Klæboe eller "Nobody fra Melhus "? Anonymkode: 0304b...80e Min datter, min sønn, mitt barnbarn, min mann, min kone, min samboer, min kjæreste. Anonymkode: ca659...b43 19
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #15 Skrevet 27. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....mer profilert og spons.....du skjønner sammenhengen eller.....? De får igjen mer pr betalt krone på en kjent utøver som leverer et produkt, enn du som som ikker er kjent. Du er ikke verdt noe i reklamesammenheng. Hvem ville du ha brukt sponspenger på, Klæboe eller "Nobody fra Melhus "? Anonymkode: 0304b...80e Ehm nei. De sponset mannen som privatpersoner og har ikke fått noen som helst reklame fra ham. Og selvfølgelig skal foreldre heller sponse sin egen datter. De hadde uansett hatt råd til begge men de fant glede i å ødelegge for meg, narsissistiske som de er. Anonymkode: 2bfb3...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #16 Skrevet 27. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter, min sønn, mitt barnbarn, min mann, min kone, min samboer, min kjæreste. Anonymkode: ca659...b43 Jepp. Dette er et fornuftig svar. Man støtter sin egen datter. Som skrevet i HI var de heller ikke involvert i tennis før jeg begynte så det er jo ikke som om de i det hele tatt hadde møtt denne mannen uten meg. De snudde lidenskapen om til å bli et våpen mot meg. Faens drittsekker. Jeg tror ikke det går an å gå videre etter noe sånt. Spesielt mtp all slåingen og verbal mishandling de i tillegg påførte meg da jeg var et veldig lite barn og fortsatt driver med i dag når sjansen byr seg. Anonymkode: 2bfb3...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #17 Skrevet 27. juni 2020 Dramatikk på Bygdøy haha!! Anonymkode: a9a0e...12b 4
ikkevoksen Skrevet 27. juni 2020 #18 Skrevet 27. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Dette er et fornuftig svar. Man støtter sin egen datter. Som skrevet i HI var de heller ikke involvert i tennis før jeg begynte så det er jo ikke som om de i det hele tatt hadde møtt denne mannen uten meg. De snudde lidenskapen om til å bli et våpen mot meg. Faens drittsekker. Jeg tror ikke det går an å gå videre etter noe sånt. Spesielt mtp all slåingen og verbal mishandling de i tillegg påførte meg da jeg var et veldig lite barn og fortsatt driver med i dag når sjansen byr seg. Anonymkode: 2bfb3...4a3 Dette er jo det verste, spør du meg. Det er ikke rart at du er såret over dette fortsatt. Ingen kan si hva du skal gjøre her, for vi kjenner ikke hele historien men ingen barn har noen gang skyld i å bli slått eller psykisk mishandlet. Det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel og du har all min medfølelse for å ha opplevd dette ❤️ Mitt råd: håper du tar kontakt med en psykolog eller inviterer med foreldrene dine med til familieterapi. Hvis de ikke er åpne for å snakke om dette og beklage, er det kanskje lettere å kutte kontakten, for da har du i det minste prøvd å redde relasjonen mellom dere. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #19 Skrevet 27. juni 2020 Hvis du ville fortsette å satse på tennisen - det er sånn jeg forstår deg - og de ikke ville hjelpe økonomisk er det ille. Hadde de ikke hatt midler til det, så hadde saken vært en annen. Men midler hadde de, siden de kunne sponse en annen. Det er hjerteløst gjort, rett og slett. Det verste er at de sponset en annen når de visste at du ønsket å satse, men måtte gi deg da du ikke fikk deres støtte. Til deg sender de da et vondt signal: vi bryr oss mer om denne fremmede enn om deg. Men egentlig er det grunn god nok om de har drevet med fysisk og psykisk vold, til å kutte dem ut altså. Og hvis de fortsetter den dag i dag med å slå, enda du er en voksen mann.. Vel.. Jeg hadde ikke satt mine bein i det huset, for å si det sånn. Håper du får bearbeidet det du har opplevd, at du klarer å gå videre og skape deg et godt liv. Anonymkode: 55fe9...9b6 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #20 Skrevet 27. juni 2020 Og jeg ville iallefall ikke evt barnebarn komme i nærheten av dem engang. Anonymkode: 55fe9...9b6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå