HalldirV2 Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Hvordan tilnærme du deg en diskusjon? Går du inn med et åpent sinn, klar for å la motargumenter endre ditt perspektiv på en gitt sak? Diskuterer du utelukkende for diskusjonen selv, som en form for sport? Eller diskuterer du bare for å vinne gehør, få gjennom dine synspunkter? Eller er det kanskje en kombinasjon av alle disse eller fler?
Rosa blomst Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 32 minutter siden, HalldirV2 skrev: Hvordan tilnærme du deg en diskusjon? Går du inn med et åpent sinn, klar for å la motargumenter endre ditt perspektiv på en gitt sak? Diskuterer du utelukkende for diskusjonen selv, som en form for sport? Eller diskuterer du bare for å vinne gehør, få gjennom dine synspunkter? Eller er det kanskje en kombinasjon av alle disse eller fler? Ofte det uthevede. Jeg elsker å diskutere. Likevel er jeg åpen for å endre synspunkt dersom motparten har overbevisende argumenter som jeg tidligere ikke har tenkt over. Jeg er også av de som klarer å se motpartens standpunkt og forstå deres meninger og hvorfor de mener som de gjør uten at jeg nødvendigvis er enig i dem. Det føler jeg ofte er mangelvare i diskusjoner. Og at den man diskuterer med ikke klarer å skille sak og person, eller følelser fra fakta. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Jeg forandrer aldri mening. Anonymkode: 1b27d...77b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Jeg har grunnleggende verdier jeg aldri viker fra og der endrer jeg ikke mening. Men så fins det temaer hvor jeg er åpnere og gjerne har mindre kunnskap og kan jeg også endre mening. Anonymkode: a165b...d11 1
Havtorn Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 Så lenge jeg endrer meninger fordi jeg lærer, er jeg villig til å endre meninger. Er mange tema jeg har hatt en mening om som har blitt endret etterhvert som jeg har lært mer. 1
Kågebruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Kan endre mening over tid. Har gjort det med flere ting i livet. Ofte så moderer jeg meg. Så jeg er mottagelig. Har ikke sterke meninger om alt så noen ganger kan jeg være mer mer interessert i å høre argumenter jeg ikke kjenner til. 1
Gjest snødråpe Skrevet 27. juni 2020 #7 Skrevet 27. juni 2020 Kommer an på hvem jeg snakker med. På kg skriver jeg mest fordi jeg kjeder meg som sykmeldt. Ser sjeldent gode argumenter eller argumenter jeg ikke har hørt tusen ganger før. Når det gjelder gode venner og kjæreste endrer jeg ofte mening om jeg syntes de har gode holdepunkter
Chantielle Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 Diskuterer ikke for diskusjonens del(sport). Håper selvsagt på gehør,forståelse for mine synspunkter når jeg deltar i debatt,men det er ikke noe jeg 'regner med',opplever vel at de fleste ikke skifter mening i løpet av en debatt,men er mest opptatt av å 'forsvare' det man i utgangspunktet ga uttrykk for. Ønsker å være åpen for andres synspunkter,se spørsmålsstillingen utifra en annen synsvinkel enn min egen. Hvem vet,kanskje jeg endrer meningen min underveis 🙂 1
MarieLo Skrevet 27. juni 2020 #9 Skrevet 27. juni 2020 Jeg elsker ikke å diskutere. Ønsker man å snakke sammen er det helt greit, men å bruke energier på å overbevise noen om noe de ikke vil tro på fordi de tror på noe annet anser jeg som rimelig meningsløst. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #10 Skrevet 27. juni 2020 6 hours ago, HalldirV2 said: Går du inn med et åpent sinn, klar for å la motargumenter endre ditt perspektiv på en gitt sak? Det kommer jo an på hvor overbevist jeg er om mitt opprinnelige standpunkt. Skriver noen at månen er en ost så går jeg ikke inn den diskusjonen klar for å la meg overbevise. Anonymkode: 82a11...b39 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #11 Skrevet 27. juni 2020 Jeg har grunnleggende verdier i meg som ikke kommer til å forandres, men jeg er åpen for å lytte og lære hvis jeg diskuterer med noen som har mer kunnskap enn meg om et tema. Hvis jeg vet jeg har rett så gir jeg meg ikke på det, men hvis den andre personen argumenterer saklig og godt og har gode kilder så hender det titt og oftest jeg endrer mening underveis. Det viktigste for meg er ikke å vinne enhver diskusjon. Jeg er altfor glad i å lære og å utvikle meg til å bare stå fast på en mening/fordom etc. Anonymkode: cd06c...757 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #12 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forandrer aldri mening. Anonymkode: 1b27d...77b Selv om du oppdager at du tar feil underveis? Hvorfor? Anonymkode: 3af7b...56d 1
Gjest Mask Skrevet 27. juni 2020 #13 Skrevet 27. juni 2020 Jeg forandrer gjerne mening om det jeg sier ikke baserer seg på det som bevises som fakta. Men hvis det bare er får å roe ned en hetet diskusjon så trekker jeg meg heller ut en å gå i støvet
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #14 Skrevet 27. juni 2020 Jeg diskuterer som ett troll å ser på det som en seier om motstanderen blir forbanna Anonymkode: c93e7...233 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #15 Skrevet 27. juni 2020 Jeg kan endre mening eller synspunkt, hvis det kommer et overbevisende motargument, evt. relevant informasjon jeg ikke visste om temaet, som gir meg andre perspektiver i det store bildet. Anonymkode: 46e6e...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #16 Skrevet 27. juni 2020 Kan alltids endre den, hvis jeg ser at jeg tar feil. Anonymkode: e63f7...08a 1
Lacy Skrevet 27. juni 2020 #17 Skrevet 27. juni 2020 Jeg liker ikke å diskutere ting 😊 jeg ser og vurderer, lytter til hva andre sier 😊 jeg har mine grunnleggende verdier, utover det skifter jeg ofte meninger i og med at syn på ting endrer seg etterhvert som man finner ut av ting og blir mer opplyst. Sier sjeldent det jeg mener, spesielt ikke på nett, da jeg merker at jeg ikke ORKER å lete etter kildehenvisninger for å dokumentere selv den minste påstand 😊 folk er så kvasse. Jeg liker bedre å betrakte livet fra en komfortabel avstand så lenge det ikke angår meg personlig 😊 litt off topic der 😝 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå