Gå til innhold

Hvorfor sier ikke helsevesenet beklager når de skader pasienter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vi mennesker og samfunnet generelt, er for lite ydmyk mot hverandre, innrømmer for lite feil og sier for lite beklager. 

Jeg har den siste tiden blitt feilbehandlet på sykehus, de har gjort skade når de har operert meg og de har heller ikke informert meg om videre behandling og hvordan jeg skal forholde meg til bivirkninger av denne feilbehandlingen. Måtte finne all informasjon på Internettet. 

Jeg vet jo at det er mennesker som opererer og behandler, og det er fort gjort å gjøre feil, men da synes jeg at det er på sin plass at sykehuspersonalet eller de ansvarlige for feilbehandlingen sier beklager eller unnskyld til meg. 

Men neida, ikke et eneste ord og når jeg ikke blir kvitt bivirkningen av feilbehandlingen, så prøver de å finne en annen årsak som ikke har noe med saken å gjøre, for eksempel psykisk årsak. 

Er det fordi de blir herdet i jobben sin og ikke tar noe alvorlig lengre? 🤔 

Anonymkode: 401e6...fd1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklage er noe en gjør når en gjør noe som ikke er ondsinnet. Som tannlegen som forteller den 9 år gamle jenta at, "nå må jeg bore, jeg beklager altså". Tannlegen ber ikke om tilgivelse, for tannlegen gjør det jo for å gjøre godt.

Å be om unnskyld er en måte å be om tilgivelse på fordi en har gjort noe som var dumt, ondt, ondsinnet eller slemt.

Anonymkode: e78ce...03a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner jo at de opererer og behandler i beste mening, men når de er så uheldig at de klarer å ødelegge noe inni kroppen som gjør at du får en bivirkning du aldri før i ditt liv har hatt før, så må de jo føle at de har gjort en dårlig jobb? 

Jeg jobber i et serviceyrke (klarer ikke nå, ble sykmeldt pga dette) og når jeg gjør en dårlig jobb så ber jeg alltid om unnskylding hvis jeg har rotet til noe, selv om det ikke var med vilje. 

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det betyr å erkjenne skyld og ANSVAR...

Anonymkode: 8098a...b4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo at de opererer og behandler i beste mening, men når de er så uheldig at de klarer å ødelegge noe inni kroppen som gjør at du får en bivirkning du aldri før i ditt liv har hatt før, så må de jo føle at de har gjort en dårlig jobb? 

Jeg jobber i et serviceyrke (klarer ikke nå, ble sykmeldt pga dette) og når jeg gjør en dårlig jobb så ber jeg alltid om unnskylding hvis jeg har rotet til noe, selv om det ikke var med vilje. 

Ts

Poenget mitt var ikke å tråkke på deg eller si at du ikke hadde noe poeng, jeg synes du har et veldig godt poeng. Men det blir litt borte, du svekker det, når du skriver at de skal beklage.

"Oi, vi amputerte feil bein, nei, beklager altså!"

De må be om tilgivelse ved å si unnskyld og påta seg ansvaret for at det er gått galt. Det er det du må be om.

Det var poenget mitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var ikke å tråkke på deg eller si at du ikke hadde noe poeng, jeg synes du har et veldig godt poeng. Men det blir litt borte, du svekker det, når du skriver at de skal beklage.

"Oi, vi amputerte feil bein, nei, beklager altså!"

De må be om tilgivelse ved å si unnskyld og påta seg ansvaret for at det er gått galt. Det er det du må be om.

Det var poenget mitt.

Jeg tenker at ordet beklager og unnskyld betyr det samme, men det gjør det kanskje ikke? 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...