Gå til innhold

Rotete familie!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg voksrn da, men er i barndomshjemmet på ferie. Mamma sier fremdeles det samme hun sa da jeg var barn, og jeg merker jeg begynner å bli meget irritert. 

Kjøkkenbenken vår er aldri ryddig. Jeg rydder, den kan være strøken en stund. Jeg tar ut av oppvaskmaskinen og setter alltid ned når jeg har spist. Jeg setter aldri i vasken eller på benken. Dette har kommet i voksen alder, og jeg har bodd en del i kollektiv der vi måtte ta mer hensyn. Men er dette rett og slett genetisk? Jeg blir også irritert når mamma maser om at vi må holde det ryddig, men så velger hun selv å sette sin tallerken i vasken i stedet for nedi oppvaskmaskinen når det faktisk er plass der. 

Anonymkode: 834c8...6bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke genetisk, men det handler om hvilke vaner man har, hva man lærte da man vokste opp og hva man gidder å bry seg med. Prøv å ikke la deg irritere over at moren din setter tallerkenen sin i oppvaskkummen (kanskje hun vil skylle av først?), men bare aksepter at det er hennes måte å gjøre det på, og så fortsetter du med din måte å gjøre det på. 

Anonymkode: e82d8...3b5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke genetisk, men det handler om hvilke vaner man har, hva man lærte da man vokste opp og hva man gidder å bry seg med. Prøv å ikke la deg irritere over at moren din setter tallerkenen sin i oppvaskkummen (kanskje hun vil skylle av først?), men bare aksepter at det er hennes måte å gjøre det på, og så fortsetter du med din måte å gjøre det på. 

Anonymkode: e82d8...3b5

Jeg kan ikke akseptere at hun gjør det, når hun kjefter på andre for å gjøre det samme....? Det er derfor det blir rot. Folk tenker "bare min lager ikke rot, tar det etterpå". 

AnonymBruker
Skrevet

Dere høres jo egentlig prikk like ut... begge klager over andres rot.

Anonymkode: d021f...846

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere høres jo egentlig prikk like ut... begge klager over andres rot.

Hvor står det at jeg plasserer ting? Jeg setter nedi maskinen, hun gjør det ikke. Les, vær så snill

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor står det at jeg plasserer ting? Jeg setter nedi maskinen, hun gjør det ikke. Les, vær så snill

Les du også. Jeg skriver at dere begge KLAGER over andres rot

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les du også. Jeg skriver at dere begge KLAGER over andres rot

Da er vi ikke like. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer ryddig enn foreldrene mine. Om jeg er på besøk over flere dager, så ender det som oftest at jeg rydder kjøkkenet fordi jeg ikke klarer å se på rotet (det er ikke masse rot, men mer enn jeg selv liker). Folk har forskjellige vaner og forskjellig standard for hva 'rot' er. Hos deg selv bestemmer du helt selv hvordan du skal ha det. Hos andre har du ingenting du skal ha sagt. Det ville aldri falt meg inn å prøve å få foreldrene mine til å rydde opp etter seg etter min standard.

Anonymkode: feb95...044

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi ikke like. 

😂😂😂 Det er dere. Din mor klager på andre, skriver du. Du klager på henne på KG. Med andre ord: dere begge klager over andres rot. 

Anonymkode: 7bfb8...d78

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer ryddig enn foreldrene mine. Om jeg er på besøk over flere dager, så ender det som oftest at jeg rydder kjøkkenet fordi jeg ikke klarer å se på rotet (det er ikke masse rot, men mer enn jeg selv liker). Folk har forskjellige vaner og forskjellig standard for hva 'rot' er. Hos deg selv bestemmer du helt selv hvordan du skal ha det. Hos andre har du ingenting du skal ha sagt. Det ville aldri falt meg inn å prøve å få foreldrene mine til å rydde opp etter seg etter min standard.

Anonymkode: feb95...044

Jeg vet jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt hos andre. Men når mamma maser om at mine yngre søsken skal holde det ryddig, rydde etter seg, så gjør hun det ikke selv? Da er hun delvis skyld i en benk som flyter over

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg voksrn da, men er i barndomshjemmet på ferie. Mamma sier fremdeles det samme hun sa da jeg var barn, og jeg merker jeg begynner å bli meget irritert. 

Kjøkkenbenken vår er aldri ryddig. Jeg rydder, den kan være strøken en stund. Jeg tar ut av oppvaskmaskinen og setter alltid ned når jeg har spist. Jeg setter aldri i vasken eller på benken. Dette har kommet i voksen alder, og jeg har bodd en del i kollektiv der vi måtte ta mer hensyn. Men er dette rett og slett genetisk? Jeg blir også irritert når mamma maser om at vi må holde det ryddig, men så velger hun selv å sette sin tallerken i vasken i stedet for nedi oppvaskmaskinen når det faktisk er plass der. 

Høres ut som mine foreldre, alltid mas om ryddig og i tillegg skal min mor alltid kommentere hvor rotete jeg er, men var alltid støvete i krokene og relativt rotete da jeg var liten. Kjenner meg ikke igjen i min mors beskrivelse av meg. 

Anonymkode: 845e3...a42

AnonymBruker
Skrevet

Hun syns vel ikke eget rot er rot, bare andres rot. Du får holde det ryddig hos deg selv.

Anonymkode: bd05a...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...