Gå til innhold

Din erfaring med frukt og sopptørker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste gått og mumset på det jeg fant av tørket frukt hos noen bekjente og lurer på om jeg har lyst til
å kjøpe meg en slik liten roterende ting med fem hyller. Har dere noen erfaring med en slik maskin, oppbevaring 
og hvordan næringsinnholdet blir i hjemmetørket tilstand? Jeg vil gjerne høre fra dere. :jepp: 

Skrevet

...og hva er fra engelsk "Plantain" ? Det ser ut som en stor banan, men er det visst ikke. Grønnsak? :klo: 

Skrevet
2 hours ago, Hoppetaujenta said:

...og hva er fra engelsk "Plantain" ? Det ser ut som en stor banan, men er det visst ikke. Grønnsak? :klo: 

Det er vel det som kalles for "kokebanan" på norsk.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har i det siste gått og mumset på det jeg fant av tørket frukt hos noen bekjente og lurer på om jeg har lyst til
å kjøpe meg en slik liten roterende ting med fem hyller. Har dere noen erfaring med en slik maskin, oppbevaring 
og hvordan næringsinnholdet blir i hjemmetørket tilstand? Jeg vil gjerne høre fra dere. :jepp: 

Hvor har du funnet en slik maskin? 

Skrevet

De selger det der de vansligvis selger andre typer kjøkkenmaskiner, Lady. / Takk, Brunhilde. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker til å tørke kantarell på høsten. Funker fint, men må ikke overfylle så litt begrenset med plass inni. Synes uansett soppen blir tørrere og jevnere tørket enn å tørke i ovn. Har ikke en som roterer da, men med 3-4 runde brett inni. 

Anonymkode: 0bbb4...696

Skrevet

Navn på den? :) 

Gjest Aniita
Skrevet

Ja, en såkalt dehydrator, som er veldig populær hos veganere.

Elsker dehydratoren min, lager både tortilla chips, løkringer og sjokoladeboller av banan og kakao. Fantastisk.

Excalibur er det vel den heter den som alle veganere har. Den koster litt, men kvaliteten er topp, med tanke på selve viften, avstanden mellom brettene osv. At resultatet blir topp. Anbefales.

Skrevet

001641.jpg?width=458&height=458&scale=boJeg har en sånn her, bare i rosa farge. Funker fint til å tørke ting for å lage krydder om ikke annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...