Hoppetaujenta Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Jeg har i det siste gått og mumset på det jeg fant av tørket frukt hos noen bekjente og lurer på om jeg har lyst til å kjøpe meg en slik liten roterende ting med fem hyller. Har dere noen erfaring med en slik maskin, oppbevaring og hvordan næringsinnholdet blir i hjemmetørket tilstand? Jeg vil gjerne høre fra dere.
Hoppetaujenta Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #2 Skrevet 27. juni 2020 ...og hva er fra engelsk "Plantain" ? Det ser ut som en stor banan, men er det visst ikke. Grønnsak?
Brunhilde Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 2 hours ago, Hoppetaujenta said: ...og hva er fra engelsk "Plantain" ? Det ser ut som en stor banan, men er det visst ikke. Grønnsak? Det er vel det som kalles for "kokebanan" på norsk. 2
Lady Lovelylocks Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 3 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har i det siste gått og mumset på det jeg fant av tørket frukt hos noen bekjente og lurer på om jeg har lyst til å kjøpe meg en slik liten roterende ting med fem hyller. Har dere noen erfaring med en slik maskin, oppbevaring og hvordan næringsinnholdet blir i hjemmetørket tilstand? Jeg vil gjerne høre fra dere. Hvor har du funnet en slik maskin?
Hoppetaujenta Skrevet 27. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2020 De selger det der de vansligvis selger andre typer kjøkkenmaskiner, Lady. / Takk, Brunhilde.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #6 Skrevet 27. juni 2020 Bruker til å tørke kantarell på høsten. Funker fint, men må ikke overfylle så litt begrenset med plass inni. Synes uansett soppen blir tørrere og jevnere tørket enn å tørke i ovn. Har ikke en som roterer da, men med 3-4 runde brett inni. Anonymkode: 0bbb4...696
Gjest Aniita Skrevet 27. juni 2020 #8 Skrevet 27. juni 2020 Ja, en såkalt dehydrator, som er veldig populær hos veganere. Elsker dehydratoren min, lager både tortilla chips, løkringer og sjokoladeboller av banan og kakao. Fantastisk. Excalibur er det vel den heter den som alle veganere har. Den koster litt, men kvaliteten er topp, med tanke på selve viften, avstanden mellom brettene osv. At resultatet blir topp. Anbefales.
skrue Skrevet 28. juni 2020 #9 Skrevet 28. juni 2020 Jeg bruker det mest til sopp. Veldig fornøyd med den jeg har (Stöckli). Kjøpte den vel for ca 10 år siden og like fin nå, men dog ganske dyr. http://www.rolv.no/urtemedisin/diverse/urtetorker.htm
Sola de Skrevet 28. juni 2020 #10 Skrevet 28. juni 2020 Jeg har en sånn her, bare i rosa farge. Funker fint til å tørke ting for å lage krydder om ikke annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå