AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #21 Skrevet 27. juni 2020 Jeg kjenner meg ikke helt igjen. vi har 2 barn under 3 og føler hver helg at vi må ut og finne på ting for at ungene skal være fornøyd. Det blir liksom så kjedelig å bare være hjemme. Vi er heldig som kjenner andre barnefamilier. Mine venner som har fått barn. Men vi er jo også med noen familier vi har møtt i åpen barnehage og i barnehagen. gå ut oftere hvis det er kjedelig hjemme 😂 Anonymkode: 4a84f...89b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #22 Skrevet 28. juni 2020 Treåringen trenger vel pass ennå men snart er vel eldste tassen stor nok til å farte rundt alene? Kan ikke huske at jeg klengte på foreldrene mine som 7åring i alle fall. Ikke i helger/sommerferier i det minste. Vi som er voksne nå vokste vel opp med å leke selvstendig? Hvis du har egen hage, kan ikke ungene leke alene der ute? Må du sitte vakt i sandkassa? Minner om denne tråden forøvrig. Kanskje det er noen tips der. Anonymkode: 3556c...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #23 Skrevet 28. juni 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjenner seg igjen. Vi er ofte bare hjemme i helgene, barna får litt besøk, men vi voksne må være tilgjengeleg hjemme. Jeg kjenner ikke så mange andre barnefamilier heller, helgene blir ofte veldig like. Kjenner jeg savner litt egentid i helgene, sove lenge, se en film, dra til byen, osv. Barna er 3 og 6. Anonymkode: 5ec59...a3c Hvis dere er to, kan dere vel ta noen timer til egentid hver innimellom? Ellers er det jo nok å gjøre i naturen. Anonymkode: 79903...73b 2
Snedig Skrevet 28. juni 2020 #24 Skrevet 28. juni 2020 Dere må dele dere litt opp. Den ene tar med ungene ut eller på besøk, mens den andre får litt egentid. Å bruke absolutt hele helgen på barneaktiviteter er gørrkjedelig.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #25 Skrevet 28. juni 2020 Støtter forslag om å gi hverandre en time eller to egentid. Vi kjeder oss også, til tross for at vi er mye ute. Ungen har det gøy på lekeplassen og med å tutle i skogen, men det blir mye det samme helg etter helg, og for oss voksne er det ikke så stimulerende. Prøver gå litt nye steder, så blir det litt kjekkere. Anonymkode: 48426...bc3 1
Gjest O.G. Skrevet 28. juni 2020 #26 Skrevet 28. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjenner seg igjen. Vi er ofte bare hjemme i helgene, barna får litt besøk, men vi voksne må være tilgjengeleg hjemme. Jeg kjenner ikke så mange andre barnefamilier heller, helgene blir ofte veldig like. Kjenner jeg savner litt egentid i helgene, sove lenge, se en film, dra til byen, osv. Barna er 3 og 6. Anonymkode: 5ec59...a3c Du får da egentid etter ungene har lagt seg.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #27 Skrevet 28. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres gøy ut. Hvilke aktiviteter driver dere med da? Synes du det er givende da? Savner du ikke av og til aktiviteter bare du og venninner? Anonymkode: 5ec59...a3c Ikke meg du siterte, men jeg henger mye med venninner som har barn. Det er litt to fluer i en smekk. Vi tuller med st før møttes vi på bar, nå møtes vi på turrytter i marka🤣 det er ikke det samme som en voksen kveld alene, men det hjelper masse. Dine er jo også såppass store at de kan underholde seg selv litt om du drar på besøk til noen for eksempel? Anonymkode: 4b056...e10 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #28 Skrevet 28. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterte, men jeg henger mye med venninner som har barn. Det er litt to fluer i en smekk. Vi tuller med st før møttes vi på bar, nå møtes vi på turrytter i marka🤣 det er ikke det samme som en voksen kveld alene, men det hjelper masse. Dine er jo også såppass store at de kan underholde seg selv litt om du drar på besøk til noen for eksempel? Anonymkode: 4b056...e10 Jeg fikk barn en del år før mine venninner. De fleste av mine venninner har babyer og 1-åringer. Sikkert derfor det er litt ensomt også. Anonymkode: 5ec59...a3c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #29 Skrevet 28. juni 2020 På 27.6.2020 den 11.42, AnonymBruker skrev: Noen som kjenner seg igjen. Vi er ofte bare hjemme i helgene, barna får litt besøk, men vi voksne må være tilgjengeleg hjemme. Jeg kjenner ikke så mange andre barnefamilier heller, helgene blir ofte veldig like. Kjenner jeg savner litt egentid i helgene, sove lenge, se en film, dra til byen, osv. Barna er 3 og 6. Anonymkode: 5ec59...a3c Hm, ikke egentlig. Jeg kan kjenne igjen at det er slitsomt med barn, men ikke at det blir kjedelig. Det fine med barn er at de aktiviserer deg. De blir jo fullstendig brakkesyke av å være inne hele tiden. Regnværsdager er jo kjedelige, men ellers må man være kreativ og dra gang ting. Er du alene? Hvis ikke bør dere vel dele litt på det. Mannen min er en veldig utendørsperson som selv elsker å gjøre aktiviteter ute, så han drar alltid ting igang. Vi har båt og han kan godt være ute hele dagen med barna i den. Ellers kjører han dem overalt - stranden, lekeplasser m.m. Der kan jo den minste leke på stativene og den eldste kaste basketball e.l. Ellers ville jeg gjort en innsats for å bli kjent med andre med barn. Hva med foreldrene i barnehagen til minste eller skolen til eldste? Anonymkode: a2777...099
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #30 Skrevet 28. juni 2020 7 timer siden, O.G. skrev: Du får da egentid etter ungene har lagt seg. Nåja.. Her sovner ene kl 21, og andre våkner konsekvent kl 5.. så da må jeg legge meg kl 22. Den ene timen er det gjerne andre ting som må gjøres som ikke akkurat er det jeg vil kalle kvalitetsegentid.. Anonymkode: 48426...bc3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #31 Skrevet 28. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk barn en del år før mine venninner. De fleste av mine venninner har babyer og 1-åringer. Sikkert derfor det er litt ensomt også. Anonymkode: 5ec59...a3c Skaff deg nye venner/bekjente. Venner som har barn på samme alder er gull. Det finnes mange fb grupper som er for folk med barn i den og den alderen på det og det stedet. Anonymkode: 4b056...e10 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #32 Skrevet 28. juni 2020 Har barn på 2 og 5 år. Vi pleier å gjøre en aktivitet som vi voksne vil (ærend, kjøpesenter) og en aktivitet som barna vil (lekeplass, venner) begge dager. Ca annenhvee helger drar vi på hytta eller svømmehallen, noe litt mer spenstig enn å «bare» være hjemme. Anonymkode: e59a2...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #33 Skrevet 28. juni 2020 9 timer siden, O.G. skrev: Du får da egentid etter ungene har lagt seg. Min unge har mindre søvnbehov enn meg. Sovner ytterst sjeldent før 22.30, kan være senere også... vært sånn sånn hele livet Men jeg får egentid likevel da. Mannen og jeg står opp annenhver dag i helgene med mindre vi skal dra noe sted sammen, så da er det en dag hver å sove lenge. Og ellers får jeg egentid når jeg sier til ungen at hun kan leke selv en stund og tar på meg headset, eller når vi har besøk (av ikke-destruktive barn) så de underholder hverandre, da kan de leke flere timer uten å mase, eller innimellom at mannen finner på noe med ungen og jeg kan dra og gjøre det jeg vil (han får selvsagt også egentid andre ganger). Vi kjeder oss ikke hjemme heller uansett. I dag har f.eks. barnet og to nabobarn bygget hytte i fire timer av ting de har funnet her hjemme, mens jeg har strikket og hørt på podcast og laget mat. Anonymkode: 60e64...7ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå